X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ארה"ב שחררה בשנות מעצרו של פולארד מרגלים רוסים, קובנים ועוד, ורק פולארד נרקב בתאו אינני מאמין כי התנהלות צבועה זו נבעה מרצון להחזיק בפולארד כקלף מיקוח נגד ישראל
▪  ▪  ▪
טמינת מלכודת [צילום: AP/Mark Lennihan]

"וירץ עשו לקראתו ויחבקהו ויפל על צוארו וישקהו" (לג,ד). "מלמד שנכמרו רחמיו באותה השעה ונשקו בכל לבו.
"מלמד שלא בא לנשקו אלא לנשכו ונעשה צווארו של אבינו יעקב של שיש וקהו שיניו של אותו רשע. 'ויבכו' - זה בוכה על צוארו וזה בוכה על שיניו" (בר"ר עח).
"שמעתי מפי מו"ז ז"ל שהנשיקה עצמו הוא הנשיכה, כדכתיב 'נעתרות נשיקות שונא' (משלי כז,ו)" (שפ"א וישלח תרמד).
צביעות
ידידתנו הצבועה? נחשתם! ארצות הברית של אמריקה! אין להכחיש; אכן מדינה זו היא ידידתנו הפוליטית, משענת ביטחונית, תומכת תקציבית ומנהיגת העולם הדמוקרטי. אני מאמין כי ידידות זו יש בה אחוז גבוה של כנות אך יש בה אחוז יותר גבוה של אינטרס וכדאיות: הקול היהודי בבחירות לנשיאות והשדולות היהודיות בחצרות המימשל.
חילוקי הדעות הפוליטיים הגלויים, על פני השטח. הם לגיטימיים. הנוסח השגור הנלווה הוא: "כמו בין ידידים", "כמו במשפחה". ואכן לא מעט חילוקי דעות קשים קיימים בין המדיניות הישראלית ל'מחלקת המדינה' ול'בית הלבן', ובראשם שניים: הסכם הגרעין האירני והדרישה לייסד בין הים לירדן שתי מדינות: אחת - פלשתינית נקיה (כמעט או בפועל) מיהודים, והשנייה - יהודית, משופעת באוכלוסייה מוסלמית ופלשתינית. זו דרישה פוליטית אבסורדית, בצד היותה לא ריאלית ולא בת-קיימא, אך זו איננה דרישה 'צבועה'; היא גלויה ומנומקת.
צבוע הוא מי שדורש מאחרים התנהגות, מוסרית או משפטית, אשר הוא בעצמו מפר אותה. יש לשער כי אם המשטרה בישראל הייתה מטפלת בפשיעת מהגרים ושחומי-עור באקדחים שלופים כמו המשטרה האמריקנית - היינו זוכים לגל גינויים מפי דובר הבית הלבן, יועצי הנשיא ומטיפי מוסרו. לא חסרות דוגמאות נוספות על הצביעות האמריקנית הדורשת ממדינות אחרות מה ששנוא עליה; הלא הן כתובות על מרחבי ה'גוגל'...
אחינו יהונתן
מה הביא אותי להידרש היום לסוגיא זו? ניחשתם! יונתן פולארד ששוחרר לפני כשבוע. מן הסתם בשבוע שחלף יכתבו/נכתבו מאמרים וכתבות ופרשנויות וניתוחים רבים על פרשה חצי-עלומה זו. עלילות לכידתו, פרטי האשמתו ונסיבות שחרורו לוטים בחצי ערפל. אך גם אם נכונים כל ההסברים המחמירים, המיוחסים לגופי המודיעין האמריקנים, לא ניתן בשום פנים ואופן להבין את סרבנות החנינה של נשיאי ארצות הברית הפוליטיים, ואת 'אי יכולתם להתערב בשאלה משפטית', כאשר כולם, ממש כולם, אילצו אותנו לשחרר רוצחים ורבי-מחבלים שנשפטו על-פי מיטב הסובלנות המשפטית הישראלית.
התנהלות זו חמורה שבעתיים כשמדינת ישראל הכירה בפולארד כ'סוכן ישראלי', ואף העניקה לו אזרחות ישראלית (ב-98, 13 שנה לאחר מעצרו), כך שהנושא הפך להיות בינ-מדינתי ולא פלילי-פרטי. ארה"ב שחררה בשנות מעצרו של פולארד מרגלים רוסים, קובנים ועוד, ורק פולארד נרקב בתאו. אינני מאמין כי התנהלות צבועה זו נבעה מרצון להחזיק בפולארד כקלף מיקוח נגד ישראל, וכאמצעי לסחוט מאתנו ויתורים פוליטיים בגיזרה הפלשתינית. לא נשמע שום ציוץ לשימוש בקלף זה. נותרה רק הצביעות של נשיאי ארה"ב שיכלו לנקום ב'ידידה' על-ידי הסתר פנים והתחבאות מאחורי טענת 'אי התערבות משפטית'. יודעי דבר מייחסים מניע עיקרי לנקמנותם של 'גופי המודיעין' נגד מי שבדור הקודם הלבין את פניהם. יש המצביעים על עמדות אנטי-ישראליות של חלק מהעומדים בראש ארגונים אלו. תכסיסנות זו היא האפשרות היחידה להסביר את תנאי השחרור המחפירים ל'מעצר בית'; הצמדת איתרן לגופו (עם מכשיר האזנה?) ושלילת הגישה לאינטרנט. הסבר יחיד העולה בראשי לגזירה זו הוא טמינת מלכודת אשר סביר שילכד בה ו... ישוב לכלא, לקול מצהלות 'גופי המודיעין'.
ומילה נוספת וחמורה בפי; אינני בקי בהלכי הרוח הפנימיים בקרב יהודי ארה"ב, אך גופי התקשורת מדווחים ש'הכוח היהודי' השדולתי שם לא נוצל דיו לשחרורו של פולארד. שאלת ה'נאמנות כפולה' שיתקה חלק ממנהיגי יהודי ארה"ב.
"נעתרות נשיקות שונא"
בריש המדור ציטטנו מפרשתנו על נשיקת-צביעות 'עֵשַוִ'ית שתוכה רצוף נשיכת-צוואר. אמוראים נחלקו לפשרה של נשיקת עשו ליעקב. רש"י על אתר מביא את דברי רבי שמעון בן יוחאי שתוכנם הוא לפעמים כך ולפעמים כך: "הלכה היא בידוע שעשו שונא ליעקב, אלא שנכמרו רחמיו באותה שעה ונשקו בכל לבו". בעל שפת-אמת מלמדנו חידוש: לעתים נשיקה עצמה היא בעצם נשיכה! וכל קשר לידידתנו הוא מקרי בלבד.

תאריך:  26/11/2015   |   עודכן:  26/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ידידתנו הצבועה ביותר
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
דברי טעם ותבונה של רב חכם ל"ת
כמו תמיד  |  26/11/15 21:22
2
היחס לישראל הוא כדבריו עזרא
במבה  |  27/11/15 10:36
3
חכם רוזן-"רוסים, קובנים" לא
גדעון8  |  29/11/15 05:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ציפי לידר
בשולי הכותרות: לא על הגוש לבדו    את מי מייצגים הח"כים הערבים?    חתונת המיליון במשפחת ליטמן    בנט ואבק הכוכבים    תרבות הציטוט בקול ישראל    ולקינוח פסוקו
צ'לו רוזנברג
המלצת צה"ל להעביר נשק ותחמושת לרש"פ הינה התרפסות והפגנת מורח לב מצד הצבא. מה שצריך לעשות הוא ההפך ממה שצבא השמאלנים ממליץ. זו לא דרכה של הציונות האמתית, לא דרכם של אבות האומה. אין ספק שצה"ל, בהמלצותיו אלה, מרפה את ידי העם
אריאל י. לוין
מי שמוכר למחבלים חומרים מסוכנים - שישלם מיליונים    הערכות עדכניות של מלחמת האזרחים בסוריה    ההזדמנות לעצב את עולמם של ילדי הטרור    ארה"ב חוששת מפיגועים בכל הגלובוס
איציק וולף
הפצוע פונה לבית החולים שערי צדק בירושלים    המחבל, סטודנט בן 19 ממחנה הפליטים אל פוואר, מת מפצעיו
יעקב עמר
אין לך דבר נעלה יותר ואנושי יותר מהשאיפה לשלום ועם זאת אין לך דבר מסוכן יותר מהאשליה כי השלום עומד בפתח בצורת "שלום עכשיו"
רשימות נוספות
שלושה לוחמים נפצעו בפיגוע דריסה  /  איציק וולף
ארדן: צריך לייבש את ביצת הטרור  /  איציק וולף
בצלם: חבלן המשטרה הוציא להורג את הפלשתינית  /  איציק וולף
מושחת ומופקר  /  מנחם רהט
היפרדות מיו"ש בטרם הסכם קבע?  /  גלעד שר, אבנר הלוי
זמן מעשים  /  מרק בריל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il