X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גל פיגועי הטרור הפלשתיני נמשך אך ישנה ירידה בהיקף הפרות הסדר בגדה ובעוצמת החיכוך עם צה"ל. ייעול הצעדים למלחמה בטרור והחוסן הלאומי של ישראל ישפיעו על הפחתת המוטיבציה של הפלשתינים לטרור ואלימות
▪  ▪  ▪
פיגוע דריסה בגוש עציון [צילום: AP/Mahmoud Illean]

"אינתיפאדת הסכינים" הפלשתינית נכנסת היום לחודש השלישי שלה ואין שום סימנים באופק שהיא עומדת להיפסק, פיגועי הדקירה והדריסה נמשכים בערים בישראל ובשטחי הגדה.
גורמי הביטחון הישראלים מעריכים שיידרש עוד זמן עד לרגיעה מלאה, אולי עוד כמה חודשים, הפלשתינים טוענים שלא ברור כלל מתי היא תסתיים. מבחינתם, אין אופק מדיני, היאוש והתסכול גוברים וישראל ממשיכה להשתלט על שטחי הגדה באמצעות מדיניות ההתנחלויות. אסמעיל הניה, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס טוען שהאינתיפאדה הנוכחית עדיין לא מיצתה את כל האפשרויות שלה.
למרות המשך פיגועי הסכינאות ופיגועי הדריסה, הייתה בחודש האחרון ירידה בהיקף פעילות ההפגנות של הפלשתינים במוקדי החיכוך עם צה"ל בגדה. הדבר נובע מהתמודדות מושכלת של צה"ל עם ההפגנות האלה וגם מפעילות של כוחות הביטחון של הרשות הפלשתינית שפועלים בתיאום עם צה"ל.
התיאום הביטחוני בין ישראל לרש"פ נמשך בכל הקשור לסיכול פיגועים, יו"ר הרש"פ מבין שהתחזקות של החמאס בגדה תוביל להפלת שלטונו מכיוון שתנועת חמאס פועלת להשתלט על הגדה. מחמוד עבאס גם מונע את הצטרפות התנזים של תנועת הפתח ומנגנוני הביטחון לגל הטרור כפי שכבר קרה בעבר במהלך האינתיפאדה השנייה.
רגיעה במצב בהר-הבית
הסיכום שהשיג שר החוץ האמריקני ג'ון קרי בין ישראל לירדן בעניין הצבת מצלמות בהר-הבית הפתיע את הרשות הפלשתינית שלא הייתה בסוד העניינים, הפלשתינים הבינו שעבדאללה מלך ירדן מעוניין בהרגעת המצב בהר-הבית וכי הוא לא ישתף עמם פעולה בניסיונות להתסיס את הרוחות.
יו"ר הרש"פ, מחמוד עבאס, נאלץ להפסיק את ההסתה האישית שלו בעניין הר-הבית בגלל לחץ ישראלי ובינלאומי. המצלמות הירדניות עדיין לא הוצבו בהר-הבית אך ישראל נקטה שורה של צעדים בהר-הבית עצמו להפחתת החיכוך בין המבקרים הישראלים בהר לבין המתפללים המוסלמים כמו קביעת מכסת הישראלים שמותר להם להיכנס מדי יום לביקור במקום.
בחודשים הקרובים לא חלים חגים יהודים או חגים מוסלמים בסמיכות זמנים שעלולה ליצור חיכוך בהר-הבית, משטרת ישראל גם ביטלה את ההגבלות על-כניסת מוסלמים לתפילות יום השישי דבר שמפחית את המתיחות במקום.
גם לצעדי הביטחון שישראל נקטה בהר-הבית כמו הרחקת מסיתים מהמקום וההוצאה מחוץ לחוק של הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית בראשות השיח' ראא'ד צלאח הייתה השפעה על חזרת הרגיעה להר-הבית.
דאעש מאפיל על הטרור הפלשתיני
האירועים שקרו בעולם בחודש האחרון, שלהם אחראי ארגון דאעש, כמו הפלת המטוס הרוסי בשמי חצי האי סיני, התקפות הטרור בפריז והמתיחות הנוכחית בין רוסיה לטורקיה על-רקע המלחמה בטרור האיסלאמי הקיצוני בסוריה, דחקו שוב לקרן זווית את ההתעניינות הבינלאומית בנושא הפלשתיני.
הממשל האמריקני הרים ידים מאפשרות חידוש התהליך המדיני בין ישראל לפלשתינים, ביקורו האחרון של שר החוץ ג'ון קרי בישראל עסק בניסיונות להביא לרגיעה בגל אלימות, ישראל הבהירה כי זהו תנאי לכל דיון בדרכים לפרוץ את המבוי הסתום במשא-ומתן.
מגמות ההסתה של הפלשתינים, בעיקר של תנועת חמאס, נמשכות בניסיון לשמור על מומנטום של גל הטרור והאלימות.
גם הרשות הפלשתינית איננה מעוניינת ברגיעה מוחלטת, היא רוצה לשלוט בגובה הלהבות של האלימות כדי שהדבר ישרת אותה ויהווה מנוף להפעלת לחץ מדיני על ישראל.
אופיה של "אינתיפאדת הסכינים" הפלשתינית הוא שהינה עצמאית וספונטנית, היא מוזנת מגלי ההסתה הארסית נגד ישראל ומההצלחות של הפיגועים ואיננה נשמעת לרשות הפלשתינית או להנחיות של הפלגים הפלשתינים השונים.
לאינתיפאדה הזו אין שום חזון או יעדים מדיניים מוגדרים או אפילו תוכנית פעולה להפגנות בשטח ועימותים עם כוחות הביטחון של ישראל דבר שמתסכל את הפלגים הפלשתינים שלא מצליחים להקים "מפקדה מאוחדת", כפי שהיה באינתיפאדה הראשונה, שתשלוט במצב בשטח ולשמור על המומנטום של הפעילות נגד ישראל.
אופי התגובה הישראלית
החוסן הלאומי של מדינת ישראל בעמידה מול גל הטרור הפלשתיני הוא חשוב, ככל שהפלשתינים יבינו שישראל הסתגלה למצב החדש שנוצר, מייעלת את הדרכים להילחם בטרור ואיננה מתכוונת להיכנע לו הדבר עשוי להפחית את המוטיבציה לטרור.
גם לצעדי התגובה והענישה הישראלים כלפי מבצעי פיגועים ובני משפחותיהם יש השפעה של הרתעה ופגיעה בנכונות של פלשתינים לצאת לפיגועים נגד ישראל, עונש הגירוש הינו כלי יעיל והפעלתו באופן הנכון יכולה לסייע בהפחתת הטרור.
מאזן הנפגעים בשני הצדדים מגל הטרור משקף את יחסי הכוחות, בצד הישראלי 22 הרוגים ועשרות פצועים, בצד הפלשתיני כ-80 הרוגים ומאות פצועים, הפלשתינים נזהרים מלעבור לשימוש בנשק חם או פיגועי התאבדות כדי לא לחזור על הטעות של האינתיפאדה החמושה בשנת 2000 שהמיטה עליהם אסון כבד.
בכמה פיגועים, בגל הנוכחי, היה שימוש בנשק חם על-ידי בודדים אולם עד כה אין בשטח תשתיות טרור המפעילות פיגועים מתוכננים נגד ישראל, מלבד התשתית של החמאס באזור שכם שרצחה את בני הזוג הנקין ז"ל ושנלכדה על-ידי כוחות הביטחון של ישראל.
ישראל לא מתמודדת, בשלב הזה, עם גורמים ממוסדים אלא עם הרבה מחבלים בודדים שהמוטיבציה שלהם לאלימות גבוהה, כתוצאה מההסתה, אולם אין מוקד אחד או מספר מוקדים שמפעילים את הטרור. לכן, במצב הזה, אין כרגע צורך במבצע גדול נגד תשתיות הטרור בגדה בסגנון "חומת מגן" מספר שתיים.

תאריך:  01/12/2015   |   עודכן:  01/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חודשיים של טרור
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מציתי האש בכפר דומא הם הגורם
הגוי..  |  3/12/15 22:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
שמואל פישר
עיקר הבעיה היא כמובן שגם אם לא נמסרים לפלשתינים בשלב זה שטחים באופן פורמלי, הרי בפועל נמסרים להם מדי יום ביומו שטחים רבים הנגזלים מעם ישראל
עידן יוסף
חקירה משולבת של השב"כ, המשטרה, הפרקליטות והיועמ"ש איפשרה את פריצת הדרך בחקירה    על פרטי הפרשה הוטל צו איסור פרסום
יעקב עמר
מוטב לו לנשיאנו לו היה נמנע מקריאות מטופשות שכאלה לעבר אויבים שכל מהותם כולה היא הסתה ושקר. אלה ימשיכו בחינוך ילדיהם לשנאת יהודים שתעמיד את דור הטרור הבא ורובי יכול להמשיך בקריאותיו המגוחכות אליהם עד קץ הימים
צ'לו רוזנברג
אנשים שכל התמחותם האידיאולוגית מתמצה בהצעות הזויות, בלתי ריאליות ובלתי ישימות, מתבלטים בתקשורת. במיוחד אמורים הדברים לגבי פוליטיקאים ומיני קוסמים צבאיים. כתרים, עוצר, כיבוש יהודה ושומרון וכד', אלא חלק מן ההצעות המטופשות של מציעים פתרונות מנותקים מן המציאות
שמעון זיו
התנועה האיסלאמית הבינה מה שלא הבינו היהודים החילוניים אולם הבינו החרדים. הם בנו מוסדות מיוחדים שמומנו מכספי תרומות שהשיגו בארצות ערב ומעשירי העולם, והשקיעו כספים אלו בטיפוח רווחת הערבים ובעקר המוסלמים שבאו להאזין לדרשות יום השישי במסגדים. הם נתנו להם קמח ותורה וכל שהמאמינים היו צריכים לעשות זה להגיע בהמוניהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il