|
תאריך:
|
06/12/2015
|
|
|
עודכן:
|
06/12/2015
|
מה קרה לפך השמן של חג החנוכה |
|
1 |
|
|
מספר הערות לאיתן (1) מתתיהו החשמונאי הוא מתתיהו הכהן היה מנהיג דתי, והמניעים העיקריים לפועלו היו דתיים לאומיים, לסיכול הניסיון השלטון הזר להעביר את היהודים על דתם, למניעת החילול של בית המקדש על ידי השלטון הזר על מנת לעצור את תהליך ההתיוונות, ובמטרה להחזיר עטרת בית המקדש ליושנה (2) מקום מגוריהם של מתתיהו ובניו היה בירושלים, הגזרות של השלטון הזר הן אלה שגרמו להם לעקור למודיעין. התרחבות הגזרות גם למודיעין, אשר בעטיין הרג מתתיהו מתיוון ושליח השלטון לטקס ההתיוונות גרמה למתתיהו ובניו, כמו לרבים אחרים מבני יהודה לברוח להרים. למקרא דבריו של איתן ניתן להבין כי עיקר כובד המשקל של המרד היה חברתי/סוציאלי וזה אולי במטרה להשוות את מעמדו היום של איתן כמטיף חברתי שאינו מסתופף במסדרונות השלטון, למעמדם של אותן דמויות היסטוריות, וכמו כן ניתן אולי להבין מדברי איתן כי הנהגת המרד הייתה מקרב גורמי שוליים, עוד מעט היה אומר שמי שיזם את המרד היה "נוער הגבעות" שמורד בשלטון ובסמכותו של השלטון, בורח מהערים הגדולות לגבעות מאימת השב"כ (שב"כ = שלטון ביבי, כיבוש), הקים שם, בהרים, את "ממלכת יהודה העצמאית", פועל שם בשיטות של "תג מחיר", ומבקש להחזיר את עטרת בית המקדש בהר הבית ליושנה, וזה לטעמי לא מה שאיתן רצה לומר. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
2 |
|
|
שום מאבק ל"השתתת תכנים סוציאליים צודקים" ושום נעלים, זו הייתה מלחמה אידיאולוגית של היהדות נגד האלילות, מאבק שכל כולו אידיאלים יהודיים, ומספיק עם התעמולה הקומוניסטית המטופשת שאתה משחיל לנו כאן השכם והערב, במסווה פירושים למקרא ולמקורות האחרים.
המאמרים שלך הפכו להיות עלבון לאינטיליגנציה.
בושה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
|
3 |
|
|
אני באמת מדי פעם תוהה מדוע עוברים בשתיקה על הופעת שמות כמו אנטיגונוס, שברחוב הקרוי על שמו היה בית הספר בו למדתי, ועל העובדה שהתלמוד כתוב בארמית ולא בעברית. אבל כשקלינסקי רומז לכך שדבר דומה קורה לנו הוא טועה בגדול. הרצל חלם על מדינה יהודית, אבל אפילו הוא לא חלם על תחיית השפה העברית, וכתב שבמדינה הזאת ידברו במספר שפות, כמו בשויץ. אנחנו, אנשי המחנה הלאומי, הננו יורשי המכבים הראשונים, דוברי העברית, ואילו אנשי המחנה הבינלאומי, הוא מחנה השמאל, שקודם סגדו לאמא רוסיה, ועכשיו בכל משפט שני שלהם שומעים איזו מילה אנגלית שהם אומרים בשביל להרגיש אמריקאיים, הם המתיוונים. והכי מצחיק היה לשמוע את השמאלני מודי בר-און, שאחרי שריאל הפסידה לברצלונה הוא אמר שעכשיו רפא בניטז כותב "איי ריזיין", והוא אמר את זה באנגלית כי הוא לא יודע איך אומרים "אני מתפטר" בספרדית, אבל רצה להישמע איש העולם הגדול. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אהוד פרלסמן |
|
|
|
|
|
המגיב הראשון מתעלם, שהמרד הוכרז על ידי הכוהן של עיירה שולית בשיפולי הרי יהודה . אם המגיב היה קורא את ספר המכבים היה רואה , שיש כאן התרסה נגד כהונה שהסתאבה לא רק מבחינה דתית , אלא זו היתה כהונה שניצלה המוני איכרים . אם מתתיהו נולד בירושלים זה לא מן העניין . הפרט החשוב שאיירה קטנה, בה הוא שימש כוהן הרימה את נס המרי הדתי והחברתי.
המגיב השלישי , אתה בהחלט צודק .
איתן. אני מסכים לעיקרי הדברים שלך , אבל הייתי מוותר על התוספת המייחסת ליהודה המכבי מלחמה לכיבושים של מרחבים טריטוריאלים . נכון שהוא נהרג בקרב בשנת 161, שהיו בו אינטרסים מעצמתיים זרים לנו, אך מכאן להסיק את מלחמתו לכיבושים טריטוריאלים יש מרחק רב.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
תגובות לכותב |
|
|
|
|
|
ספר המקבים (א) נכתב באורינטציה צדוקית, זאת יש לדעת, הצדוקים היו בני המעמד העליון (הקפיטליסטי לטעמו של איתן) לכן גם לא הייתה ביקורת מעמדית, הייתה גם הייתה ביקורת נגד המשתפ"ים עם היוונים.
איתן לקח סיפור יהודי עתיק עם מוטיב לאומי מובהק והפך אותו למניפסט קומוניסטי.
שלא לדבר על הדפטיזם המטומטם של איתן בדבר "כיבושים" כביכול להם נסחפו החשמונאים.
הספר מבטא את ההפך הגמור מזה.
לדוגמה, בכל הסיפור, לא תמצאו שם את דבריו הלאומיים המפורסמים של שמעון לאנטיוכוס:
"לא ארץ נכריה לקחנו, ולא ברכוש נכרים משלנו, כי אם נחלת אבותינו אשר בידי אויבינו בעת מן העתים בלא משפט נכבשה, ואנחנו כאשר הייתה לנו עת - השיבונו את נחלת אבותינו".
איתן לא מתייחס, כי זה לא באג'נדה של הקומוניסט הפלשתינאי איתן.
בושה של כותב, בושה של מגיבים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
|
|
|
|
על פי מיטב בדיקתי ועל אף שקיימות מגבלות ניתוח מדויק על פי שנים, אזי מתתיהו ובניו עקרו מירושלים למודיעין כשנה לפני פרוץ המרד, (ולכן ההגדרה "נולד בירושלים" היא אמנם אמת אך היא לטעמי זריית חול בעיני הקוראים) קודם לכן שימש מתתיהו כהן בבית המקדש, בירושלים, ורק משחולל המקדש על ידי היוונים (הסלווקים) הוא עקר עם בניו למודיעין, וזאת כאמור על פי הערכתי כשנה לפני פרוץ המרד. כלומר מתתיהו היה כהן בבית המקדש בירושלים, ולא מאיזה עיירה נידחת, אשר עזיבת העיר היתה חלק משמעותי מההתגבשות של הצורך למרוד, צורך שהבשיל כמה חודשים לאחר מכן עם התרחבות הגזרות גם למקום מגוריו החדש, ועם המנוסה על נפשו עקב הריגת פקיד השלטון שביקש להמירו על דתו.
בקשר לסיבות המרד לפחות המרכזית שבהן (ציטוט מספר המקבים) "וירא מתתיהו את התועבות אשר ביהודה ובירושלים ויקונן ויאמר:
(ו) אוי לי כי נולדתי לחזות את שבר עמי וקריה הקדושה בידי בני נכר. (ז) מקדש אלוה בכף זרים, והיכלו לזרא כאיש חרם. (ח) כל מחמודיו נהלכו, עוללים בחוצות נחנקו, ומבחר בחורים לטבח הובלו. (ט) צבי תפארתנו לחבל שוסים, ורכושנו שלל גויים. (י) חלפה כלתה כל הדרה, שרתי במדינות נהפכה לשפחה. (יא) מקדש ה' לשמה, ותפארתנו למשיסה. שדוד ושמם בכף עם לועז. (יב) ועתה איככה לא אקוץ בחיי. "
אני, במקום איתן, הייתי מוצא מקורות אחרים לאידיאות חברתיות (וש להן הרבה מקורות אחרים, מבוססים לטעמי הרבה יותר), וכאתאיסט, ושוחר שלום ולתפיסתו, לא הייתי משבח את כל כך את הגישה המשיחית לכאורה שליוותה את המרד והמורדים, גישה משיחית אשר בימינו איתן שולל אותה מכל וכל. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
|
|
|
ה.א אחרי שקראת את שני החלקים של ספר המקבים, לא הבנת שהכהונה הגדולה חסמה את דרכו האידאית של מתתיהו .
הכהונה הגדולה חסמה את תפיסותיו הדתיות הבלתי מתפשרות ואת תפישותיו החברתיות .
הכהונה הגדולה בירושלים היתה משתפ״ית של המתיוונים .
בשנת 168 לפני הספירה עזב הכהן מתתיהו בלית ברירה את ירושלים והתמנה לכהן בכפר קטן בשם מודיעין
הקריאה של מתתיהו למרד לא היתה מתקבלת בירושלים . בכפר מודיעין ובכפרי הסביבה היתה הענות של כמה אלפים, שהפכו לגרעין של המרד .ה.א המרד הוכרז בכפר קטן ולא במרכז הדתי בו היתה שליטה מוחלטת של הכהונה הגדולה . משנת 168 עד 166 לפני הספירה התגבש צבא המורדים , אותו לא הנהיגה הכהונה הגדולה, אלא הכהונה של כפר קטן .
מכאן, שלא מובן על מה אתה מתווכח .
מודיעין היא בבחינת כפר שולי לעומת כל מה שמייצגת ירושלים .
ה |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
למגיב ה.אנ |
|
|
|
|
|
אחרי שסגרנו את בהבנה את מועד המעבר ( פלוס מינוס שנה, לא נולד בירושלים אלא שירת ככהן בבית המקדש ועזב את העיר בסמוך לפרוץ המרד ) אנא הצג לנו אדון נכבד, מן הכתובים (1) את הסיבות לכך שמתתיהו עזב את ירושלים (2) את האידיאות הסוציאליות שהיו העיקר או לפחות מוטיב משמעותי במרד,לטעמך. ראיות ראיות ראיות. גם ראיות קלושות תישקלנה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
4 |
|
|
מתיתהו שנמלט מירושלים שהלכה ונכנעה לגזרות אנטיכוס מצא קרקעית נאותה להכרזת המרד דווקא, כשהוא במעמד של כהן בעירה כפרית שולית .
הכהונה הירושלמית , שהיתה גם כהונת ההון והממון, לא היה לה עניין בהרמת נס המרד נגד האימפריה היוונית . לכן לזכותו של מתתיהו , שבתפקידו ככהן בעירה כפרית הרים את נס המרד.
אך מצער מאד שבמרוצת הדורות ממשיכיו מבית החשמונאים דבקו במונרכיה ובהלניזם , ולא הותירו שריד לערכים שלמענם לחמו מתתיהו ובניו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
זנחו את הדרך |
|
|
5 |
|
|
מתיתהו שנמלט מירושלים שהלכה ונכנעה לגזרות אנטיכוס מצא קרקעית נאותה להכרזת המרד דווקא, כשהוא במעמד של כהן בעירה כפרית שולית .
הכהונה הירושלמית , שהיתה גם כהונת ההון והממון, לא היה לה עניין בהרמת נס המרד נגד האימפריה היוונית . לכן לזכותו של מתתיהו , שבתפקידו ככהן בעירה כפרית הרים את נס המרד.
אך מצער מאד שבמרוצת הדורות ממשיכיו מבית החשמונאים דבקו במונרכיה ובהלניזם , ולא הותירו שריד לערכים שלמענם לחמו מתתיהו ובניו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
זנחו את הדרך |
|
|
6 |
|
|
באיתן.יש לו מכונת זמן והוא יכול לנוע אלפיים שנה אחורה ולדווח לנו בדיוק מה קרה בתקופת החשמונאים.אגב,בהנחה שרק אתמול הוא חזר משם,לא בטוח שהוא הבין מה קורה שם כמו שלא בטוח שהוא מבין מה קורה היום כך שמכונת זמן לא בהכרח עושה אותך מבין יותר מזה שאין לו מכונת זמן.אבל איתן מומחה בלקמבן את ההיסטוריה לפי הצרכים שלו ואולי הוא יכול לאחז עיניי בורים ועמי ארצות כמוני למשל אבל אז בא מגיב מספר אחד ומראה לנו שאיתן טועה ומטעה ומארגן את הסיפור שיתאים לאידיאולוגיה של עצמו.אבל אוי לו לעם שיסתמך רק על העבר.כי ההווה חשוב יותר ועם כל הכבוד לטיעוניו של איתן ואפילו אם הם צודקים במאת האחוזים,מה אני אמור לעשות אם עם שיושב לידי ונשבע בספר הקוראן לשחוט אותי.להניח למאכלת לשסף את גרוני תוך כדי ציטוטים ממאמריו של איתן?זה נראה הגיוני? כי מאמריו של איתן יכולים ללוות אותך יום יומיים אבל התחושה הזאת בצוואר,שמישהו רוצה לשסף אותו,הולכת איתך כל הזמן. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
באום |
|
|
7 |
|
|
אין ספק שקלינסקי הארור ניצל את מעמדו כמורה לתנ"ך בעירת פיתוח כדי להטיף את משנתו שנאתו התהומית לעם ישראל אין ספק שקלינסקי כמורה לא היסס לפטם בארסו את תלמידיו התמימים באותם בתי ספר שבהם עבד. כמו סוטה או מיסיונר מוסווה ניצל את המצוקה והחולשה של מערכות החינוך באותם מקומות נידחים כדי לזרוע את התרעלה שלו באותם ילדים צעירים |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ב.ל |
|
|
8 |
|
|
תכנים דתיים לחברתייםו!!! ונרים את נס המרד עד לטיהור הר הקודש מאיסלם רצחני ולא חברתי ומשם יצא הצדק והשלום לעולם כולו !!!! דרך אגב אשמח מאד אם כותב המאמר יפנה אותי למקורות מהם למד על מאבק חברתי וסוציאלי ולא רק דתי - משום שזה לא מופיע בשום מקור ידוע כלשהו !!! בנתיים חג אורים שמח לכולם ושנזכה לראות בנצחון האור והאמת על החושך והשקר - נצחון דרך התורה על דרך היוונים והמתיוונים שבכל דור ודור!!! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איריס כהן |
|
|
9 |
|
|
פנאט דתי משיחי, וגם רוצח. במה שלטונו טוב יותר מהשלטון ההלניסטי? |
|
כתובת IP: |
212.199.155.201 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ואני תוהה |
|
|
|
|
|
המגיב "אני תוהה", אתה טועה. כשאתה קורא כבר את פרק א' בספר מקבים א' על כהונה מושחתת המוכתרת בפסוק י"א "בני בליעל" ובפסוק ל"ז אתה קורא על "דם נקי סביב למקדש" ובפסוק נ"ו על "ספרי תורה אשר מצאו שרפו באש", הרי לנוכח מציאות זו אני מעריך מאוד את עמדתו האמיצה של כהן אחד בשם מתתיהו שהתייצב נגד.
כשאתה קורא בפרק ב' פס' ט' על ילדים שנהרגים ברחובות ובהמשך הפרק אתה מתוודע לכהונת ממון מושחתת אני מעריך תגובה בפסוק כ"ט - "אז ירדו רבים מבקשי צדק ומשפט אל המדבר", נוטשים את ירושלים בה משתוללות גזירות דתיות כמו דרישה לחילול שבת (פס' ל"ד). כן, אני מעריך את מתתיהו, שנטש את ירושלים כדי לשמש בתפקיד של כהן בכפר במורדות המערביים של הרי יהודה.
מול כהונה מנוונת שהתייוונה שמיזגה בתוכה ניצול כלכלי של החברה והתמכרות לעבודה זרה תוך פגיעה ברגשותיה של חברה דתית יהודית, אני מעריך את עשייתו קצרת הימים של מתתיהו שנפטר בשנת 166 לפני הספירה.
כשאתה קורא את ספר מקבים אתה מעריץ את העשייה של מתתיהו ובניו.
כן, אני מצטער כמו שמעיד הרב פרופסור אוורבוך, שקיימת עוצמת פער בין התחלה ערכית בימי מתתיהו ובין סוף הלניסטי . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
כל כך מצחיק שאתה יוצא נגד חברה מתיוונת ומנוונת שסגדה לתרבות היוונית - הרי זה בדיוק מה שאתה סוגד לדמוקדטיה ללא אמת שמובילה לאבוד ערכים נכונים - בשמה ובזכותה אתה ושכמותך ,בעד חופש לכל בעד משכב זכר ושאר תועבות - נראה לך שמתתיהו בעד זה ?? - אלא שהצלחת למצוא "משהו מקשר" ביניכם - השאיפה לצדק חברתי - גם אם נכון שהוא יצא נגד כהונה מושחתת עדיין אין זה דומה לשאיפה כזאת בלי האמונה באל - כי ללא האמונה השאיפה הזאת תוביל דווקא למציאות גרועה ומעוותת לא פחות כפי שקרה לקומוניזים- הצדק האדום !! אז נראה לי שאין לך מה להיתלות בדמותו של הכהן הקנאי לאלוהיו - גם לא בעניני צדק חברתי !! לו מתתיהו ומשפחתו היו חיים היום בתוכנו הם היו נלחמים נגד כל הגופים שהורסים את עם ישראל מבפנים המבקשים להרוס את אמונתו כמו חד"ש מר"צ ואפילו ימניות שקריות - הם היו פועלים נגד הבג"צ החילוני נגד הקרנות החדשעת למינהן - וכל שאר גופים שזוכים לחופש פעולה מוחלט ' אתה בטוח שאתה מזדהה איתם עדיין ?? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איריס כהן |
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
אלפים תרכ"ב לבריאת העולם.שנית-מכבי=מתתיהו כהן בן יוחנן. ומדובר באותו יוחנן עליו מסופר שהיה שמונים שנה כהן גדול וסופו שנעשה צדוקי.ז"א-שלא היתה זו משפחה שולית מכפר קטן. -"וחושך על פני תהום"- זו יוון הרשעה שהחשיכה עיניהם של ישראל ,והיתה אומרת:אין לכם חלק בא-להי ישראל." [בראשית רבה] מה בין תרבות יון לתרבות ישראל? שתרבות יון מבקשת להבין את העולם באופן שכלי,ואילו תרבות ישראל מבקשת לתקן את העולם, לגאול את ניצוצות הקדושה מתוך חושך הקליפות הטמאות.תיקון המידות של האדם בעבודה עצמית. חשך=ח-מור,ש-ור,כ-לב שלוש הקליפות הקשות המנסות להרע לישראל בכל דרך,קליפת ישמעאל קליפת אדום וקליפת עמלק.כאשר החשכה יורדת לעולם,כאשר כלה ופוסקת החמימות והלב נלחץ ונדכה מספיקות ויאוש ונדמה שכלו כל הקיצין באין אור,חלילה,שום תקוה,בזמן כזה דרוש במיוחד להדליק נר חנוכה=ח' נ-רות ו-הלכה כ-בית ה-לל.=חנו[ב]כה.שיהא אור הנרות מגרש את חשכת היאוש ומעורר את התקוה והביטחון כי הנה באים זמנים טובים יותר,מלאי אור.נר=נ-פש ר-וח=250=אור גדול =דרום-שמנורת המקדש היתה בצד דרום,אשר בו דרה החמה.וזהו הצד של -חסד אברהם-המשפיע אור של חסדים לעולם.חשמונאי-כנגד אותן מצוות שאסרו היוונים לקיים משום שלא היו בגדרי הטבע- ח-ודש,ש-בת,מ-ילה,נ-ידה,א-רץ י-שראל באור הנרות של חנוכה מתגלה אורו של משיח=מ-דליקים ש-מונת י-מי ח-נוכה.-שמנה=השמן=נשמה,משנה [חנוכה הינו חג התורה שבע"פ],מנשה [גאולת ניצוצות האור מתהום הנשיה]-מכבי=72=חסד= מי כמוך בא-לים י-ה. "מסרת גיבורים ביד חלשים,רבים ביד מעטים ,טמאים ביד טהורים,רשעים ביד צדיקים וזדים ביד לומדי תרתך."-והכל בהיפוך לגדרי הטבע והתפישה השכלית.זדים=הם אלה המתייוונים מתוך עם ישראל היודעים את האמת ומתכחשים לה בזדון דווקא להכעיס ולהקניט,יורקים אל הבאר ממנה שתו.ומשמשים כלי ביד הרשעים ועוזרים לאויבי ישראל מתוך שנאה עצמית תהומית ורשעות. -כסלו=כס ל"ו כנגד ל"ו' נרות החנוכה,ל"ו מסכתות בש"ס. כנגד-4 עולמות,10 ספירות,22 אותיות. אשר משילובם מורכבת כל הבריאה כולה. -פורים וחנוכה הם כנגד הרגליים=נצח+הוד,והן משתלשלות מטה למקום השוק,שהוא מקום הקליפות,ורמז הוא ליכולתם לגאול את ניצוצות הקודש ולברר הקליפות.חנוכה=89+פורים=336= 425 =כהת-השם השמיני מ-72 שמות הא-להים הקשור לרפואה שלמה= כ-ל ה-נשמה ת-הלל [יה] חג אורים שמח. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פלא יועץ |
|
|
11 |
|
|
ההילה החשמונאית היא הילה שקרית ומשיחית. אינני מבין מה הניע אותך להתרפק על החש/כה החשמונאית , שבסופו של דבר הפכה לכת הלינסטית מובהקת. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עלי ר. |
|
|
|
|
|
עלי ר., נשאר חלוקים בדעותינו. אני סבור, שהחשמונאים אינם בבחינת כת משיחית. יש ללי הערכה רבה לקריאתו של מתתיהו למרד . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן ק. |
|
|
עידן יוסף
איך הגיבו העולים החדשים לסופגניות הראשונות שלהם בישראל
|
|
|
|
|
|
עידן יוסף
חלק משטחי האימונים יישארו סגורים הציבור מתבקש לא להיכנס לשטחי מוקשים
|
|
|
|
|
|
חניאל פרבר
מדוע נר ה"שמש" גבוה משאר הנרות בחנוכייה? אם כל נר, לא רק יאיר בסביבתו, אלא ידליק נרות אחרים, כמות האור בעולם תגדל יותר. ואכן, מי שגרם לנרות להתחיל להפיץ את האור שלהם בעולם הוא ה"שמש"
|
|
|
|
|
|
עידן יוסף
דינה זילבר: "מניעת השתתפותן של נשים בטקסים ממלכתיים אך מחמת היותן נשים הינה הפליה פסולה. נבקש לוודא כי טקסי הדלקת הנרות הממלכתיים המתוכננים לקראת חג החנוכה יכללו השתתפות פעילה של נשים בהדלקת הנרות עצמה"
|
|
|
|
|
|
זכי הלר
במד"א מזהירים מהסכנות האורבות במהלך חג החנוכה ומגישים לכם את המדריך השלם להימנעות מסכנות החג וטיפול בהן במידת הצורך
|
|
|