X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההשגחה העליונה מלמדת את אזרחי מדינת ישראל, מהו מחירה הנורא של קהות חושים, בעת אשר כולם כאחד נמצאים תחת איום טרור, בכל מקום ובכל עת, ואין מושיע להם
▪  ▪  ▪
[צילום: יונתן סינדל/פלאש 90]

מספרים על המלך ויליאם השלישי, שבאחת ממלחמותיו התחפש לאדם פשוט, כדי לחדור למדינת האויב ולרגל אותה. אחד השוטרים זיהה אותו ופתח במרדף אחריו. המלך המחופש נס על נפשו ונכנס לרחוב ללא מוצא. המלך הגיע לאחת מהחנויות אשר היו ברחוב ללא מוצא, שהייתה חנות של יהודי. ויליאם מיהר להיכנס לתוכה והתחנן בפני היהודי להצילו. הוא הבטיח לשלם הון רב למצילו. היהודי בראותו אדם בצרה, מייד נחלץ להצלתו. הוא הטמינו בחדר פנימי והניח על גבו שקים ריקים רבים מספור.
מייד לאחר מכן, התפרץ השוטר לחנות היהודי, מתנשף וזועם, כצייד שטרפו מאיים לחמוק ממנו. איפה אותו אדם שנמלט מכאן? צעק השוטר על היהודי. השוטר החל לחפש ולהפוך את כל מה שנמצא בחנות. היהודי היתמם: לא ראיתי שום אדם. השוטר המשיך בחיפושיו, הגיע לחדר הפנימי, זרק לכל עבר מכל הבא לידו, הגיע לערימת השקים, החל להשליכם, אך התייאש מחיפושיו, איים, קילל ולבסוף יצא מחנותו של היהודי.
לאחר שהסכנה חלפה, חזר היהודי אל החדר הפנימי, בישר למלך שהסכנה חלפה, ועזר לו לחזור לעשתונותיו. המלך לא פסק מלהודות ליהודי, ואכן הבטיח לו שבעוד זמן קצר, כשיכבוש את העיר, יבוא היהודי על שכרו. הבטיח, וקיים. בטרם קיבל היהודי את שכרו, שאל לפתע את המלך: איך הרגשת כאשר כמעט נתפסת?
המלך ויליאם מאוראנז' (כתום) נתקף זעם, ציווה לערוף את ראש היהודי בגיליוטינה. היהודי התחנן על חייו. רגע לפני העריפה שאל המלך את היהודי: איך התחושה רגע לפני עריפת ראשך? אוי... אל תשאל... אי-אפשר לתאר את זה במילים... ענה היהודי בפחד המוות. אז ציווה המלך ושיחרר אותו. המלך ויליאם ידע כי לא יוכל להמחיש ליהודי את תחושת חרדת המוות, אלא אם כן יביא אותו למצב דומה. כשהוא עצמו ייקלע למצב דומה, הוא יידע וייטיב לחוש את תחושתו של המלך, בהיותו נרדף וכבודו נרמס, וחייו תלויים על חוט השערה.
רדיפה ושעבוד
סיפורנו, יש בו בכדי לפענח לנו את פרשת יוסף ואחיו, אשר התנכלו לו, ביקשו להרגו, והשליכוהו אל הבור הריק, אשר אין בו מים, אבל נחשים ועקרבים יש בו. האחים חשדו שיוסף המביא דיבתם רעה אל אביהם, אשר חולם חלומות בהם אחיו משתחווים לו, מבקש את רעתם, רודף אותם, ורוצה לשעבדם אליו. לכן, הם נהגו בו כאויב.
יש בסיפורנו, בכדי לפענח את פרשת מכירת יוסף שבימינו, את פרשת מכירת גוש-קטיף, תוך גירוש מתיישבים חלוצים סרוגים וגם כאלה שכיפת שמיים על ראשם. האחים השולטים ביד רמה בתקשורת ובבית המשפט העליון, חושדים בציונות הדתית, שהיא מבקשת רעתם, רודפת אותם, ורוצה לשעבדם אליה. לכן, הם נוהגים בציונות הדתית ותומכיה, כאויב. זו טעות נוראה שמכונה: שנאת אחים. סיבת חורבננו מאז ועד עתה.
כותב הרמב"ן על אחיי יוסף שמכרוהו: חשבו להם האכזריות לעונש גדול יותר מן המכירה, כי היה אחיהם בשרם מתחנן ומתנפל לפניהם ולא ירחמו?!" (בראשית מב, כא-כב). כך גם כתב הספורנו: "בהתחננו אלינו ולא שמענו - והיינו אכזרים נגד אחינו, אף על-פי שחשבנוהו לרודף היה לנו לרחם בהתחננו". הנצי"ב בפירושו 'העמק דבר', ממקד את הטענה על אכזריות כנגד שמעון ולוי, שהם היו אלו שהתאכזרו ליוסף יותר מכל. כמה תחינות מפילים המתיישבים החלוצים ביהודה ושומרון וחבל עזה, בפני בית המשפט העליון, ולא הועילו להם, בדיוק כפי שלא מועילים כל תחינות קורבנות הטרור הערבי, לנהוג באויבינו הערבים, כפי שנוהגים באויבים מרושעים. את הרחמנות שביקשו המתנחלים ולא קיבלו, מקבלים דווקא חברי הכנסת הערבים והרש"פ והחמאס ושאר אויבי המדינה היהודית והעם היהודי.
לא שמענו
ועתה, בדיוק כמו שההשגחה העליונה ויוסף לימדו את אחיו, בדרך של התנסות אישית, מהו מחירה הנורא של קהות חושים אל מול תחנונים, כך גם ההשגחה העליונה מלמדת את אזרחי מדינת ישראל, מהו מחירה הנורא של קהות חושים, בעת אשר כולם כאחד נמצאים תחת איום טרור, בכל מקום ובכל עת, ואין מושיע להם, לא מבית המשפט העליון ולא מהמפלגה הגדולה ביותר בישראל, שהיא התקשורת הישראלית. הישועה תבוא, בדיוק כמו בפרשיית יוסף ואחיו, רק בהודאה: "ראינו צרת נפשו בהתחננו אלינו ולא שמענו!". אטימות הלב שחזרה על עצמה גם לנוכח קריאתו של ראובן: "הלא אמרתי אליכם לאמור, אל תחטאו בילד, ולא שמעתם, וגם דמו הנה נדרש". כך דמיהם של מגורשי גוש-קטיף, עמונה, מיגרון, גבעת האולפנא, צפון השומרון, קורבנות הטרור הערבי, קורבנות הטילים בשדרות ובנותיה, קורבנות רדיפת השמאל, כולם צועקים מן האדמה, ומכריחים את האחים להגיע למסקנה ברורה: "ויאמרו איש אל אחיו: אבל אשמים אנחנו, על אחינו, אשר ראינו צרת נפשו בהתחננו אלינו ולא שמענו, על כן באה אלינו הצרה הזאת".
בשעה שניתנה רשות למשחית להשחית, אינו מבחין בין צדיק לרשע. המשחית הערבי, המוסלמי, לא יפסיק, כי מן השמים נתנו לו רשות. רק כאשר אומות העולם יעשו תשובה על מכרם את מדינת ישראל, רק אז ינצחו את הטרור האיסלאמי השוטף ומטביע אותם. רק כאשר מדינת ישראל תלמד את הלקח, נעשה תשובה גדולה, נתאחד כולנו כאחים ונתפלל לאלוהים יחד שיכפר בעדנו, תיפסק הגזירה הרעה מעלינו, ותתהפך על אויבינו האכזריים, עד כלותם מעל פני האדמה.

תאריך:  08/12/2015   |   עודכן:  08/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איך מנצחים את הטרור
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אויב
גד דרום  |  10/12/15 15:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתן קלינסקי
כל סרט מאתגר את הצופה למחשבה. מאתגר לחשוב על חלופות לפתרונות שניתנו עד כה. כצופה חשתי רצון כן לדיאלוג בין שני נרטיבים. ראיתי סרטים שמנסים לקדם שיח מתוך שותפות. חבל מאוד ששרים המופקדים על תחום המשפט והתרבות קידמו את הסרטים במה שאין בהם
יורם אטינגר
קרי מנסה להביא לוויתור על גאוגרפיה למען דמוגרפיה בסיוע נתונים דמוגרפים מופרכים    הוא מתעלם מסגירת פער הפריון היהודי-ערבי כתוצאה מהשלכות גלי העלייה, הזינוק חסר-התקדים בפריון החילוני היהודי, והמודרניזציה המואצת במגזר הערבי
אברהם פכטר
יום היסטורי לעם היהודי, בעיקר היושב בציון - 27.11.47 - האו"ם הכריז על חלוקת ארץ ישראל למדינה יהודית ומדינה ערבית (לא פלשתינית)    הערבים בארץ פתחו במהלכי ירי, פיגועים ונתנו את האות לתחילת מלחמות השחרור    ה' באייר 1948 - יום הכרזת המדינה ע"י בן-גוריון    מאז הכרזת בלפור, עד כט בנובמבר, הערבים לא החמיצו אף הזדמנות, להחמיץ הזדמנויות
איציק וולף
ראש הממשלה הגיב על דברי מזכיר המדינה האמריקני ואמר שהפלשתינים מוכיחים כי אינם מעוניינים בשלום עם ישראל    "אני רואה את האחראי הראשי למשא-ומתן של הפלשתינים הולך לבקר את משפחתו של מחבל שניסה לרצוח יהודים"
רפאל בוכניק
ככל שהסיקור התקשורתי של ארועי טרור יהיה מאופק וללא התלהמויות של כתבי שטח רדופי רייטינג, כך סביר שיהיה לכך אימפקט חיובי על מציאות חיינו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il