X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פוליטיקאים קרובים אצל עצמם והם דואגים לכיסאם, ומתוך הנחה מוטעית שקציני הצבא הם סחורה עוברת לסוחר גם כיום, הם מותירים את חוק הצינון לפורשי צהל הבכירים (יש מי שכינה זאת חוק הסינון) על-כנו
▪  ▪  ▪
לפיד. עושה לביתו [צילום: מרים אלסטר]

תקופת צינון היא תקופת ההמתנה הנדרשת מנושא משרה מסוימת המבקש לעבור לתפקיד אחר. בתקופה זו נדרש עובד שסיים לעבוד בעיסוק מסוחים או לשאת במשרה מסוימת לא לעבוד בעיסוק, וזאת בגלל ניגוד עניינים שעלול להיווצר.
דרישה זו מעובד מתנגשת עם זכותו לחופש העיסוק, כלומר, עם זכותו של אדם לעסוק בכל עיסוק, מקצוע או משלח יד. הדרישה בחוק הישראלי, המונעת מאנשים מסוימים להתמודד בבחירות לכנסת, מתנגשת עם זכות ההתמודדות האלמנטרית, אך ערכים ואינטרסים כמו למשל הרצון למנוע פוליטיזציה בצה"ל גוברים על הזכות להתמודד לכנסת.
בשנת 2003 חוקק חוק הצינון, המגביל את הצינון לחצי שנה. ב-2007 תוקן החוק כך שפורשי צה"ל וכוחות הביטחון יצטרכו להמתין 3 שנים עד שיוכלו להכנס לפוליטיקה. עם התגברות זרם העוברים מערוצי הטלוויזיה לכנסת, החליטה הרשות השנייה על מגבלה של 3 חודשי צינון (לעג לרש).
בעולם אין כמעט מגבלות של צינון. בצרפת יש מגבלה של חצי שנה. בארה"ב יש מגבלה של 10 שנים רק על תפקיד מזכיר ההגנה, על תפקידים אחרים או בחירות לקונגרס ולסנט אין מגבלות.
ראינו לאחרונה מספר מקרים בהם פקידים רמי מעלה בשלטון המרכזי, עוברים לשרת בחברות שהיו נדרשות להם במסגרת תפקידם. אומנם הם נאלצו לעיתים להמתין שנה, אולם זה לא מנע מהם את ההשתלבות, כי החברות הללו מספיק עשירות על-מנת לממן שנה של שכר נאה, בעקב היתרונות שמינוי כזה נותן.
מפסידים אנשים
אלא שהפוליטיקאים קרובים אצל עצמם והם דואגים לכיסאם, ומתוך הנחה מוטעית שקציני הצבא הם סחורה עוברת לסוחר גם כיום, הם מותירים את חוק הצינון לפורשי צהל הבכירים (יש מי שכינה זאת חוק הסינון) על-כנו. עכשיו על הפרק קיצור התקופה למען בני גנץ, והסקר שנעשה אכן מראה כי אם הבחירות נערכות היום גנץ גובר על ביבי בהפרש ניכר.
כולנו כבר למדנו שהסקרים שקר יאמרו, והבחירות האחרונות לימדונו כי הסקרים לא יכולים לנבא את התוצאות. העוול שנגרם לקציני צהל הוא גדול, ויתכן גם למדינה שמפסידה אנשים בעלי יכולת שיכולים לתרום למדינה בתחומים רבים.
הפופולריות של אנשי התקשורת רבה הרבה יותר מקציני צה"ל, לדוגמה האלוף בן במחנצ מישהו שמע עליו? הוא אפילו לא מוגדר כדמות ביטחונית, לצורך הצבתו בראש הרשימה. אולם יאיר לפיד, ינון מגל מיקי רוזנטל, שלי יחימוביץ' ועוד עושים לביתם כמעט ללא צינון והם ידועים הרבה יותר מקציני צה"ל.
נזקים אמיתיים עושים למדינה בוגרי אגף התקציבים באוצר, החשכל, המפקח על הביטוח, ועוד כאשר הם עוברים למשק הכלכלי, מביאים איתם את הקשרים שטוו במשך השירות במדינה, למען החברות בהן הם משתלבים. קחו לדוגמה את ניר גלעד שהיה החשכל, ועבר ליולי עופר אחרי תקופת צינון מסוימת וקצרה, הוא היום אחד הלוחמים בכל הכלים נגד הנסיון לנשל את עופר מהכנסותיו בכיל.
דוגמאות לא חסרות, אנשי אגף התקציבים דואגים לפורשים לכל מיני עבודות, בכל מיני תחומים, ולא נותנים לאחרים דריסת רגל.
הגיע הזמן לתקן את החוק! להפסיק עם האפליה כלפי בוגרי צה"ל! לתת להם הזדמנות שווה, במיוחד כאשר מדובר בממשלה ובכנסת, כי כאשר הם נכשלים הם נפלטים מהר מאוד לעומת הפוליטיקאים המנוסים. ראו את אהוד ברק מול שמעון פרס, מול אמיר פרץ, השורדים האולטימטיביים, שדואגים כל הזמן להיות על הגלגל. יש לטפל אם כבר בפורשים מהמשרדים הכלכליים, ובראשם האוצר, שם טמונה הבעיה המרכזית.

תאריך:  08/12/2015   |   עודכן:  08/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
בשולי הכותרות: הדתיים על מפת המשטרה    התפטרות מגל: צעד נכון בזמן הנכון    גל הטרור שבר שיאים חדשים    מרוֹץ הלפיד    כפר (טיפולי) ביקרתם?    ולקינוח פסוקו
עמוס גלבוע
על-פי הפרשנות המקובלת עלי, הדבר בא לסמל את אורך הרוח והסבלנות של החשמונאים שלרגע לא שאלו: "אז מה יהיה", אלא המשיכו במאבק    בימים אלו ישנם בקרבנו כאלו שאיבדו כל פרופורציה, שאיבדו סבלנות, וכל הזמן מפחידים עצמם ואחרים
הרצל חקק
כל הסיפורים הפכו בלבּי לדרמה אחת גדולה, סיפור גורלה של השירה העברית    "כֹּה הֵיטִיבָה עֵינֶיהָ לִרְאוֹת גְּנָזִים בְּסִפּוּר הַחַיִּים"
עפר שלח
מדאיג אותי לא התפקיד שיוסי כהן נכנס אליו אלא זה שהוא עוזב. ראש המל״ל הוא איש המטה הביטחוני הקרוב ביותר לראש הממשלה. הוא נמצא ליד אוזנו יותר מכל פקיד אחר ויותר מראשי ארגוני הביטחון עצמם. עצמאות המחשבה והדיבור של האיש בתפקיד הזה היא קריטית
משה חסדאי
ההשגחה העליונה מלמדת את אזרחי מדינת ישראל, מהו מחירה הנורא של קהות חושים, בעת אשר כולם כאחד נמצאים תחת איום טרור, בכל מקום ובכל עת, ואין מושיע להם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il