X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לאיזה יחס מצפה שר הביטחון ממעצמה שמטיחים בפרצופה ש"איננו אוהבים" ששכנינו פונים אליה? האם התבלבלנו בין רוסיה לברית המועצות
▪  ▪  ▪
יעלון. ביקורת קשה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
לא במקרה
לא במקרה נעדרה ישראל מעצרת האו"ם בה גונתה רוסיה בעניין אוקראינה, ולא במקרה איננו נוטלים חלק בסנקציות הכלכליות נגד רוסיה.

בנאום שנשא בפני 'פורום סבן' בוושינגטון ביקר שר הביטחון יעלון את ממשל אובמה קשות, בין היתר על כך ש"בישיבתו על הגדר" הוא מאלץ את מדינות המזרח התיכון לפנות לרוסיה, שלצערו ממלאת במשבר הסורי "תפקיד משמעותי יותר" מאשר ארה"ב: "אנחנו לא אוהבים... שמלך ירדן פונה למוסקבה, שהמצרים פונים למוסקבה וגם הסעודים... ארה"ב צריכה להיות מנהיגה במאבק הזה... יש ואקום והוא מתמלא על-ידי רוסיה, אירן ודאעש" (ידיעות, 6.12.15).
הציטוט הזה, אם אכן הוא מדויק, צורם, ומכמה בחינות: איזו רעה עשתה לנו רוסיה, שמגיע לה לעמוד אצלנו בשורה אחת עם אירן ואפילו עם... דאעש? והאם אין זו יומרה קצת גדולה מדי לישראל הקטנה לקבוע לשתי מעצמות-על את מקומן היחסי במזה"ת?
ועוד: לאיזה יחס מצפה שר הביטחון ממעצמה שמטיחים בפרצופה ש"איננו אוהבים" ששכנינו פונים אליה? האם התבלבלנו בין רוסיה לברית המועצות, רוסיה עדיין אויב ופוטין נחשב עוין? האם אין בינינו קשרי מסחר, תיירות ותרבות הדוקים ולאחרונה אפילו תיאום צבאי? הרי רק זה עתה ביקר ראש ממשלתנו בקרמלין כידיד, ארצם פתוחה לעלייה ויהודי רוסיה מלאי שבחים ליחסו האישי האוהד של פוטין אל יהודי ארצו, יחס שהוא נותן לו שוב ושוב ביטוי פומבי.
יש להניח, שלא במקרה נעדרה ישראל מעצרת האו"ם בה גונתה רוסיה בעניין אוקראינה, ולא במקרה איננו נוטלים חלק בסנקציות הכלכליות נגד רוסיה. במערב לא אהבו זאת, אך הייתה זו מדיניות אמיצה של שמירה על האינטרסים של ישראל, גם כדואגת ליהודי העולם. ואת כל זה מקלקלים על-ידי התבטאות אומללה אחת?
משמר האינטרסים
אכן, ארה"ב היא ידידת אמת לישראל, גם בקדנציה של אובמה. היא ואנחנו מרגישים קרובים כל כך, שגם מתקוטטים כמו בתוך משפחה. אך כל זה עדיין אינו מעניק לנו את הזכות להטיף לאמריקה, מה התפקיד שעליה למלא במזרח התיכון מול רוסיה. האם אין לנו די נושאים שנויים במחלוקת עם ממשל אובמה, נושאים חיוניים לאינטרס הלאומי, שחסר לנו, בסגנון משל יותם, "ללכת לנוע על העצים"? נכון, גם לארץ קטנה כשלנו מותר לעמוד על משמר האינטרסים שלה, אפילו מול מעצמה. ובכל זאת, נראה שכאן נחצה גבול, מה גם שלא ברור כלל שההתערבות הרוסית לשימור משטרו של אסד על חלק מסוריה כל כך רעה לנו. וכי 'אל קאידה', 'ג'בהת- אל-נוסרה' ודאעש יותר טובות? בינתיים, במשבר סילוק הנשק להשמדה המונית של אסד, 'המבוגר האחראי' שפתר את המשבר, ועל דעת אובמה, היה פוטין.
עוד אנחנו הופכים בדברי יעלון להבין את פשרם - ושמא הוא יודע משהו שאנחנו, הציבור, איננו יודעים - ונוחתת עלינו הודעתו של צחי הנגבי, יו"ר וועדת החוץ והביטחון של הכנסת, שפורסמה למחרת דבריו של יעלון ובה - להפך, הוא דווקא אינו רואה בשלילה את כניסתה של רוסיה לזירה הסורית. אדרבה: "יש משקל לכך שעוד כוח מעצמתי נחוש לפגוע ב-ISIS".
נותר לשאול אם שתי האמירות הללו יצאו מטעם אותה הממשלה. מה גם, שהנגבי מתבטא כשופרו של ראש הממשלה ומעריכים, שגם יובן כך. האם זה אפוא ניסיון של נתניהו לתקן את הנזק? ואם כן, האם זה מספיק? ואולי שר הביטחון, הידוע ביושרתו וכמי שאינו חסר אומץ לב ציבורי, חייב לעשות בעצמו עוד צעד לתיקונה של פליטת פה מיותרת ומסוכנת?

תאריך:  10/12/2015   |   עודכן:  10/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוסיה - ידידה או יריב?
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
אכן, כשנאמרו דבריו אלה של
התבטאות מוזרה  |  10/12/15 16:34
2
בוגי הוא העצם לכלב
נאור.............  |  12/12/15 16:58
3
ידידות רוסיה
יצחק שמעון  |  12/12/15 18:51
4
כאשר משטר נתמך בכסף אמריקני
הגוי..  |  14/12/15 12:38
5
צנזורעה מחלה סופנית הורגת
הגוי..  |  14/12/15 14:45
6
בריהמ מעולם לא היתה לנו אויב
הגוי..  |  15/12/15 11:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
על מסמך מבייש אדם עובד נתבעו לחתום החוליות החלשות ביותר בחג החנוכה במשרד החוץ
שמעון זיו
ראו מה קורה באירופה הנאורה, שנוהגת בטפשות יתרה, שאחרי שהתירה כניסת מוסלמים פליטים שבורחים מארצותיהם ארצות האיסלאם
יצחק מאיר
כלל שהגרמנית היטיבה לנסח אותו - AUF DER LUNGE DASS AUF DIE ZUNGE - התר לשונך, אמור כל מה שעובר בליבך - תן פה למה שאחרים מתביישים לומר בקול
אפרים הלפרין
יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ כבל זימן את הוועדה לפגישה לצורך המשך השימוע בנושא הגז    בשימוע הופיע ראש הממשלה על-מנת להצדיק את ישימות סעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים, ובמטרה לאפשר לו כשר הכלכלה לפטור את נושא הגז מהוראות חוק ההגבלים העסקיים מטעמים של מדיניות חוץ או ביטחון המדינה
יוסי ברנע
אם אתם באמת מאמינים שאנו מדינת חוק דמוקרטית ליברלית, אל תקראו מאמר זה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il