X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תקציב המדינה דו-השנתי מציב עמותות רבות ובתוכם עמותת שמע, בפני קשיים שלא לצורך
▪  ▪  ▪
התקציב נדחה [צילום: AP]

בשגרת החיים כבר הצלחנו לשכוח כי מליאת הכנסת הקודמת אישרה את התיקון לחוק יסוד, תקציב המדינה, וקבעה כי התקציב הבא לשנים 2016-2015 יהיה דו-שנתי. מטרת החוק הייתה לדחות את ההצבעה על אישור תקציב המדינה לשנת 2015, וזאת עקב המהומה הפוליטית שהחלה בהחלטתו של ראש הממשלה לפטר את שר האוצר לפיד, דרך ההליכה לבחירות ועד המו"מ הקואליציוני הממושך שהביא להשבעת ממשלה ברגע האחרון האפשרי. וכך חלפה שנת 2015 בלי תקציב.
ההשלכות של דחיית אישור תקציב המדינה של שנת 2015 היו רבות. אחת ההשלכות המרכזיות, היא פגיעה בעמותות המטפלות בתחומים שהממשלה לא מטפלת בהם. אחת מהעמותות הנפגעות היא עמותת שמע, העומדת כעת בפני קשיים תקציביים המאיימים על קיומה. עמותת שמע - לחינוך ושיקום ילדים ונוער חירשים וכבדי שמיעה, מספקת שירותים טיפוליים וחברתיים לכ-1,000 ילדים ובני נוער חרשים, המהווים כשליש מהילדים ובני הנוער החירשים וכבדי השמיעה בגילאים 18-6.
עמותת שמע מפעילה חמישה מרכזים ברחבי הארץ ומספקת לאוכלוסיית החירשים וכבדי השמיעה שירותים טיפוליים וחברתיים, הכוללים מועדונים בשעות אחר-הצהריים, שירותי רווחה ושירותים סוציאליים, בנק השאלה של מכשירי שמיעה ומערכות הגברה, טיפולים סוציאליים ורגשיים למשפחות ולילדים ומרכז ללימודי שפת הסימנים.
העמותה מאמינה, כי החוויה החינוכית המתקיימת בעמותה, המבוססת על עיקרון "קבוצת השווים", מעצימה את הילדים ובני הנוער ונותנת להם כלים להתפתח ולהשתלב בחברה בצורה טובה.
להבדיל מקבוצות אחרות של אנשים הסובלים ממוגבלויות, לחירשים ולכבדי שמיעה, אין אגף מטעם המדינה, כולל במשרדי הרווחה או הבריאות, האחראי לדאוג להם. רק בשנה שעברה מונתה באגף השיקום במשרד הרווחה מפקחת ארצית לנושא חירשים וליקויי שמיעה, לאחר שעד-כה לא הייתה לאוכלוסייה זו ייצוג בממשלה. עובדה זו מוכיחה את חשיבותה של עמותת שמע ופועלה. כאמור, דחיית אישור תקציב שנת 2015 הותיר את העמותה ללא אחוז משמעותי של תקציבה השותף.
אריק מאיר, מנכ"ל שמע, מסביר כי "דחיית אישור תקציב המדינה גורם לצמצום פעילויות בגלל חוסר התקציב המהווה כ-11% מתקציב העמותה. לחירשים מגיע סל שירותים כמו כל אדם עם מגבלה. יש חוק לעיוורים, יש חוק לאוטיסטים, אך אין חוק לחירשים. עד שלא יהיה חוק בכנסת בעניין זה, תהיה לנו בעיה. אנחנו פשוט חייבים לחוקק חוק כדי שהרשויות יסייעו לילדים, כדי שהמדינה תיתן יותר ולא רק שמע. שמע היא לא עמותה פרטית, אלא זו עמותה שעובדת בשיתוף פעולה עם המדינה".
ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני), עוסקת בחיפוש פתרונות לארגוני רווחה הנתמכים מתקציב המדינה באופן קבוע והשנה מצאו את עצמם ללא תקציב. ח"כ שפיר אומרת, כי המדינה פשוט "עובדת" על העמותות האלה והיא חוטאת להן, אבל לא רק להן, אלא גם לילדים.
לדבריה, למרות שלמדינה יש אחריות כלפי ילדים שנולדו עם לקות שמיעתית או אחרת, זו אינה מבצעת את חובתה ונסמכת על עמותות מסוגה של שמע האמורות לקבל ממנה תמיכה מסודרת. בנוסף לכך, המדינה חוטאת להן בכך שהיא טוענת כי "אין תקציב, ולכן אי-אפשר להעביר לכם את הכסף".
ח"כ שפיר קובעת, כי טענה זו שקרית, מכיוון שגם בשנה שבה אין תקציב, ועדת חריגים מאשרת כספים בסדר גודל של מיליארדי שקלים בכל חודש. לדוגמה, ייעוץ אסטרטגי למשרד האוצר בעלות ארבעה מיליון שקלים, קיבל אישור מוועדת חריגים, אך 100 אלף שקלים המאפשרים לכמה עשרות ילדים עם חירשות לקבל מענים טיפוליים וחברתיים לא אושרו. הסכומים שהעמותה מבקשת הינם "כסף קטן" למדינה, אך מאפשרים לעמותה את היכולת לספק את הצרכים החשובים לילדים אלו.
אוכלוסיית החירשים וכבדי השמיעה, היא קהילה מגובשת וחזקה, אך הגיע הזמן שהמדינה תכיר בהם, תתמוך בהם ולא תקשה עליהם.

תאריך:  13/12/2015   |   עודכן:  13/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השלכות תקציב המדינה דו-השנתי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ואני
שמ  |  13/12/15 12:51
2
חרא של מדינה
גילה יפרח  |  14/12/15 04:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תקציב המדינה
עידן יוסף
משרד הביטחון חשף את תוכניתו בוועדה לביקורת המדינה    משרד המבקר: חובה לבדוק שאכן עומדים ביעדים של "מתווה ברודט" להתייעלות
מחלקה ראשונה
טוענת: התקציב חושף את מדיניות הממשלה הקיצונית גזענית, במיוחד התקציבים המוקצים לצבא ולהתנחלויות ומתעלם באופן בוטה וסיסטמתי מצרכי האזרחים הערבים
עידן יוסף
לאחר לילה מתיש שכלל 402 הצבעות אלקטרוניות ו-20 שמיות אושרו סופית תקציב המדינה והתוכנית הכלכלית
עידן יוסף
שר האוצר:: הימים שהרמטכ"ל והקצינים היו צריכים לחזר אחרי הפתחים נגמרו - יש תקציב 5 שנתי והצבא משוחרר מהנטל הזה. התקציב הזה הוא תקציב אחראי"
עופר וולפסון
מתווה ההבנות כולל הסכמה על תקציב הביטחון לשנים 2015-2020    מודל הפנסיה של פורשי הקבע יכלול מנגנוני בקרה ושכר חיילי החובה יעלה במקביל לקיצור שירותם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il