X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תמהיל המוצרים וכל שכן תמהיל הספקים של כל רשת שונה הוא ולא מדובר בשחקנים הגדולים, כמו תנובה, אסם, עלית, אלא דווקא במאות הספקים האחרים, אשר לחלקם מערכות יחסים וקשרי עבודה עם רשת כזו ופחות עם רשת אחרת
▪  ▪  ▪
הספקים היו מנודים [צילום: איתמר לוין]

מכירת הרשת המוזלת של מגה ליוחננוף, ויקטורי, רמי לוי ולמחסני השוק, אינה רק מכירה/קניה ופיטורי עובדים בלבד. מאחורי הקלעים, אנו עדים לשינויים לא מבוטלים גם בספקים או בשחקנים העומדים מאחורי כל רשת ותומכים בה.
תמהיל המוצרים וכל שכן תמהיל הספקים של כל רשת שונה הוא ולא מדובר בשחקנים הגדולים, כמו תנובה, אסם, עלית, אלא דווקא במאות הספקים האחרים, אשר לחלקם מערכות יחסים וקשרי עבודה עם רשת כזו ופחות עם רשת אחרת.
עולם כלי הבית למשל, נמצא במיני טלטלה, מאחר שהספק היחיד של רשת מגה היה נעמן פורצלן, אשר נמנה עם קבוצת אלון. בווקום שנוצר, נכנסו מייד ספקי כלי הבית האחרים כמו אוהב ציון, פלנרו, סירב, אס די - לחלק מספקים אלו זו הזדמנות אדירה להרחיב את פעילותם והם נערכו וייבאו כמויות רבות של סחורה לשם כך, לצד הגדלת הסיכון מבחינתם בכל הקשור לתשלום עבור הסחורה.
לספקים אלו קשרי עבודה טובים עם "הרשת הרביעית" והיו מנודים מזה שנים על-ידי מגה, שופרסל ורמי לוי, אשר פועלים בדרך עצמאית פחות או יותר.
קבוצת ספקים אחרת היא מתחום טקסטיל הבית, שעומדת להיכנס במקום ורדינון, גם היא מקבוצת אלון ומנגד גם נעמן וגם ורדינון, נאלצות כעת להתאים את היקף פעילותן מחדש, לצד רשת החנויות אשר השכילו לפתח לצד אספקת המוצרים למגה, אם כי רשתות אלה יקרות מדי וסיכוייהן לפרוץ / לשרוד באסטרטגיה הקיימת נמוכים.
שינויים גדולים קורים גם בתחום אספקת תוצרת טרייה, בעיקר עם מגדלי ירקות אשר היו ספקים בלעדיים של רשת מגה וכעת צומצמה להם באופן משמעותי היקף העבודה במגה, אולם סביר להניח שלהם יספקו סחורה לרשתות המתפתחות, שכן הביקוש למוצרים אלה הוא די קשיח.
לזה יש להוסיף את משבר המימון ומצוקת האשראי לה נכנסו הספקים האורגנים לרשת עדן טבע מרקט, אשר ייקח עוד זמן רב עד שיקבלו את המגיע להם, אם בכלל.
שינויים נוספים קורים, בתחום ספקי השירות השונים, מספקי השקיות, המחשבים וסרטי הקופה, דרך ספקי העגלות, הבגדים לעובדים, משרדי כוח אדם, ספקי ניקיון ואבטחה, משרדי פרסום, ספקי שילוט, יועצים למיניהם ובעצם מה לא?!
עולם הולך ומשתנה לנו מול העיניים ואיתו זזה תמונת קמעונאות המזון בישראל ובטוח שזו לא המילה האחרונה.
נשאלות בימים אלה לא מעט שאלות על עתידה של מגה בעיר. האם היא תשרוד את כל התהפוכות? האם רשת המרכולים שוק העיר תחזיק מעמד מול התגברות התחרות? ומה על הרשת השלישית / רביעית, יינות ביתן? האם היא לא קפצה והתרחבה מהר מדי? ו/או האם התשלום ששילמה למחסני כמעט חינם לא היה מופרז, במיוחד לאור "המחיר הסביר יותר" ששילמו הקונים (למעט יוחננוף, שנראה שהמחיר שהציע גבוהה מדי) כעת על רשת you?!!

תאריך:  13/12/2015   |   עודכן:  13/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עטרה שכטר
תקציב המדינה דו-השנתי מציב עמותות רבות ובתוכם עמותת שמע, בפני קשיים שלא לצורך
רפי לאופרט
השינויים בתמהיל האיומים ובדפוסי ניהול המלחמות בעידן ה"פוסט-הירואי", מראים שלא רק כיום ואלא גם גם בעתיד הנראה לעין זו תהיה סביבת המלחמה העיקרית של צה"ל, ולכן בחינה מחודשת של דפוסי עבודה ישנים מוצדקת עוד יותר
אסתר שניאורסון גרי
השרה הייתה עסוקה בכבוד המלכים שהורעף עליה, כזה השמור למנהיגי עולם, עם משלחת של שלושים איש ממשרד המשפטים, עם שר המשפטים הגרמני הייקו מאס
איתן קלינסקי
כבר לפני למעלה מעשרים וחמש שנים עמד בראש המאבק נגד תוכנית להקמת שכונת מגורים על גבי התל של עיר דוד בכפר סילואן. למרבה הצער, במאבק הזה עמותת אלע"ד ניצחה. מול אלע"ד בגיבוי של אריאל שרון עם בולדוזרים ומאות שוטרים הרים ידיים פרופסור יורם צפריר, שהיה מוכן לשכב על המדרון רק כדי לעצור את הבולדוזרים
שמעון זיו
יחידה שלישית הייתה קיימת כל הזמן, אלא שרמ"י והשלטונות אינם יכולים לתת בלב שלם, ועל-מנת לקבל זאת צריך לשלם 1/3 מערך הנחלה. אני קניתי את הנחלה, לא קיבלתי אותה בירושה, ולא במסגרת הרחבה של הישוב, שילמתי דמי הסכמה, וכל המיסים ועכשיו אני נדרש לשם מימוש הזכות 1/3 נוסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il