X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מאז 1920 ועד הסכם אוסלו היו לנו למעלה מ-1000 הרוגים בטרור הפלשתיני. לאחריו ועד לסיום האינתיפאדה השנייה היו לנו למעלה מ-1200 הרוגים, רובם בפיגועים המוניים כמעט בכל אתר ואתר בארץ. ל"מקוננים בעם" צריך לשנן את המובן מאליו: כאן לא שוויץ, ובהשוואה לעבר מצבנו הביטחוני כיום הוא הטוב ביותר
▪  ▪  ▪
אינתיפאדת הסכינים [צילום: ראחים חאטיב / פלאש 90]

קראתי שמח"ט בנימין מעריך שגדל פה דור של נוער פלשתיני "שלא זוכר את 'חומת מגן' (2002) ולא מפחד מאתנו". אכן הנוער הפלשתיני בוודאי שאינו זוכר את "חומת מגן", והוא גדל באווירה של "התנגדות עממית" פלשתינית (סכינים, דריסות, בקבוקי תבערה) שלפחות מאז החלה ב-2010, מדינת ישראל אפשרה לה להשתולל באין מפריע בשטחי יהודה ושומרון עד לפני מספר חודשים. יתר על כן, בראיה היסטורית, כנראה שמאז החל הטרור הפלשתיני נגד הישוב היהודי לפני כמאה שנים, כל דור של צעירים פלשתינים היה צריך כל פעם להתחיל ללמוד שיש מה לפחד מהיהודים אם רוצים לשחוט אותם. ועד שלמד, החברה הפלשתינית התדרדרה ונכנסה לפיגור, ואלו החברה היהודית רק פרחה ושגשגה. בואו ונכניס לרגע את הטרור הפלשתיני הנוכחי לרצף היסטורי על-מנת שנקבל את הפרופורציות הנכונות להבנתו ולהבנת המציאות הביטחונית שבה נמצאת כיום מדינת ישראל.
קודם כל נפנה לכמה מספרים על-מנת לסבר את האוזן. מ-1920 ועד נובמבר 1947 (החלטת האו"מ על הקמת מדינה יהודית ) נהרגו כתוצאה מטרור פלשתיני למעלה מ-700 יהודים (והישוב היהודי מונה רק כמה מאות אלפים!!); בשנות ה-70 של המאה הקודמת נחטפו לנו מטוסים ובוצעו פיגועי הרג המוני (הבולט ביותר: רצח 22 ילדים ב-1974 במעלות שבגבול הצפוני); באינתיפאדה הראשונה (1987-1992 ) נהרגו כ-160 איש. סה"כ, מאז 1920 ועד ספטמבר 1993 (הסכם אוסלו הראשון) נהרגו למעלה מ-1000 איש. מאז (כאשר אש"פ בראשות ערפאת, התחייב להפסיק את הטרור) ועד לסיומה של האינתיפאדה השנייה ב-2005, נהרגו למעלה מ-1200 איש (רובם בפיגועים המוניים באוטובוסים, במרכזי בילוי, ברחובות, כמעט בכל אתר ואתר ברחבי הארץ.
בו בזמן, ועל-מנת לקבל את התמונה הנכונה, צריך, לדעתי, לעשות הבחנה ברורה בין שתי תקופות היסטוריות: האחת, מ-1920 עד להקמת המדינה ב-48. זאת תקופה בה הישוב היהודי הוא קטן וחלש מול הפלשתינים (ביתר דיוק ערביי ארץ ישראל, כי בתקופה זאת המושג פלשתינים לא היה קיים), והטרור הפלשתיני היווה איום אמיתי על הישוב היהודי המתגונן. זאת התקופה בה המופתי הירושלמי הערבי, חג' אמין אל-חוסייני (שלפתע נזרק עכשיו מחדש לזירה הציבורית) באמת רצה וקיווה להשמיד את הישוב היהודי. דרך אגב, במלחמת העצמאות, לפחות בחלקה הראשון עד מרץ 1948, ידנו לא הייתה על העליונה במאבק מול הכוח הלוחם הערבי-פלשתיני.
השנייה היא מאז הקמת המדינה, ובעיקר מאז 1967 . אנחנו החזקים, ואילו הפלשתינים הם החלשים בכל המובנים . הטרור הפלשתיני אינו מהווה איום משמעותי על מדינת ישראל; הוא הפך בעיקרו לנשק של חלשים. מסכין, דרך רובה, דרך מתאבד עם חומרי נפץ ועד לנשק רקטי וטילי. היו לו עליות וירידות, ובתקופה הנוכחית בתוך הרצף ההיסטורי, הוא החלש שבחלשים (לפי שעה!!).
כמובן שהוא יוצר בעיות ביטחוניות לא פשוטות ומהווה איום מתמיד על האוכלוסייה האזרחית שלנו, ופעמים על הכלכלה שלנו, אך למדנו להתמודד איתו, ועם איומים הרבה יותר חמורים. יש כאלו בתוכנו שכל הזמן מקוננים. תמיד היו כאלו! החשוב הוא להבין את המובן: כאן זה לא שוויץ, לפנינו מאבק ארוך טווח ועוד הרבה שנים נצטרך לאחוז בחרב, תוך חתירה בלתי נלאית למציאת פתרונות ארוכי טווח. להערכתי, מצבנו הביטחוני היום הרבה יותר טוב מאשר בעבר, כולל בתחום הביטחון האישי.
אלו הייתי נשאל האם ברצוני להיוולד בתקופה שמכנים אותה אצלנו "ישראל היפה" (זאת שלפני עלית הליכוד לשלטון ב-1977 ולפני מלחמת יום הכיפורים) או בתקופה הנוכחית, הייתי עונה, ללא היסוס: בתקופה הנוכחית. ונתון מעניין. רבים מהגברים שלנו שכל הזמן "מקטרים" על הביטחון ושאר הצרות האיומות, צפויים למות בשיבה טובה. למה? כי תוחלת החיים של הגברים שלנו היא (לפחות ב-2014) השלישית בגובהה בעולם. אפילו יותר מזו של השבדים!.

תאריך:  14/12/2015   |   עודכן:  14/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטרור הפלשתיני הנוכחי הוא החלש ביותר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
פעם הם ירדו, ועכשיו הם מקוננים
אהוד פרלסמן  |  16/12/15 13:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
על פתיחת החקירה החליטו היועמ"ש ופרקליט המדינה    מוקד החקירה: האם השוטר ירה במחבלת ששכבה על הקרקע ללא צורך    השוטר טען בחקירה: הייתי בטוח שעדיין לא חלפה הסכנה
צבי גיל
השתיקה על עוולות בארץ ובעולם אינה יתומה    היא תולדה של אטימות או נבערות מדעת
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - "חנפנותו אומנותו", שופטת בירושלים, מביש, שק חבטות, מלבות את האש ופליטת-פה    שבת שלום וחנוכה שמח!
יורם אטינגר
בניגוד לתובנה המקובלת, ישראל אינה עומדת בפני פצצת זמן דמוגרפית ערבית, אלא נהנית מרוח גבית דמוגרפית יהודית
יוני בן-מנחם
"אינתיפאדת הסכינים" במתכונתה הנוכחית איננה מהווה איום על יציבות הרשות הפלשתינית    הרשות מעדיפה את שיתוף הפעולה הביטחוני עם ישראל על פני פיוס לאומי עם תנועת חמאס השואפת לנצלו כדי להשתלט על הגדה
רשימות נוספות
פיגוע ירי במחסום הגלבוע; המחבל נוטרל  /  איציק וולף
שב"כ עצר בלובאן את המחבל הדורס  /  איציק וולף
נדחתה העתירה נגד מחברי "תורת המלך"  /  איתמר לוין
אנחנו עמוק בתהום  /  איתמר לוין
בעיקר בגללכם  /  אסתר שניאורסון גרי
"זה הכל האשכנזים אשמים"  /  ישראל רוזנבלט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il