X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אזרחי מדינת ישראל חיים במציאות של פוסט טראומה מתמשכת הצבא, המלחמות החוזרות ונשנות ויוקר המחיה, הם מתכון מנצח לחרדה קיומית קולקטיבית נכון, לגליזציה של סמים קלים לא תפתור את כל בעיות המזרח התיכון, אבל לפחות מיליון אזרחים חפים מפשע יפסיקו לסבול מרדיפה פושעת והמדינה תוכל לגלגל עוד קצת כסף
▪  ▪  ▪
מריחואנה. לא חוקי [צילום: AP]

לפני שלוש שנים בדיוק, ישב יאיר לפיד מול המצלמה, פוליטיקאי טרי ומתמודד לראשונה בחייו במערכת בחירות, והציג את עמדתו התמוהה בסוגיית הלגליזציה של מריחואנה. המשפט "אני נגד לגליזציה כי זה לא חוקי" נצרב בזיכרון הציבורי כמשפט מטופש במיוחד, אבל האמת היא שלפיד הצביע בדיוק מפתיע על הסיבה שבגללה עדיין אין לגליזציה בישראל, פשוט כי זה לא חוקי. אצלנו קוראים לזה שמרנות.
השמרנות הזו גורמת לפוליטיקאים רבים להימנע מלהפוך לפורצי דרך, לתקן את העוול ולהפוך צמח לא מזיק לחוקי. השמרנות היא שמניעה עמותות, תנועות ורשות ממשלתית מנופחת למאבק בזבזני ומיותר באזרחים תמימים, במקום לקום ולהכריז באומץ שזה פשוט לא הגיוני להפוך מעשני צמחים לעבריינים.
הכרזה שבמציאות המופרכת שלנו מהווה לא פחות מצעד חתרני ולפיד, כמו שאר הפוליטיקאים שלנו, הוא ממש לא חתרן. אם פוליטיקאים היו חתרנים, כנראה שהם לא היו פוליטיקאים וסביר מאוד להניח שבמצב הפוך, שבו השימוש במריחואנה היה חוקי, לא היה נמצא הפוליטיקאי שיעז להוציא אותו אל מחוץ לחוק - בדיוק כמו סיגריות או אלכוהול (וכבר ראינו מה קרה כשניסו בארה"ב להוציא את האלכוהול מחוץ לחוק לתקופה קצרה).
למרות זאת, בשנים האחרונות התחילה העגלה הזו סוף-סוף לנוע. יותר ויותר ח"כים צעירים נכנסים לכנסת עם מודעות גבוהה יותר למריחואנה והשפעותיה, ובשילוב עם שיח עולמי חדש, השינוי ביחס למריחואנה מתחיל לקרום עור וגידים. בכלל, מה שטוב לאמריקנים טוב גם לנו ולכן, אולי קצת באיחור, אנחנו צופים היום בסדקים ראשונים שנפערים סוף-סוף בחומת השמרנות. זה בדיוק הזמן שלנו, הציבור, לתת דחיפה נוספת לעגלה הזו, למרות שלל הבעיות הפוקדות את המדינה הקטנה שלנו מדי יום.
כמי שעוסקים בתחום, כבר התרגלנו לשמוע שלגליזציה זה אחלה, אבל מאבק הגז, המאבק על ארץ ישראל השלמה או לחלופין המאבק בכיבוש, חשובים פי כמה. שמענו כבר שאין ויכוח שרדיפה נפשעת של מיליון אזרחים בלתי מזיקים היא אבסורד מטורף, ועדיין, העובדה שאי-אפשר לרכוש פה דירה בהחלט חמורה יותר. אלה טענות חשובות שאני בהחלט יכול להבין, אבל לצערנו, אנחנו חיים במזרח התיכון הישן והסבוך, עם ממשלה וכנסת שמרעידות אותנו בפרשיות על ימין ועל שמאל וראשי ממשלה כמו גם נשיאים שמועמדים לדין כעניין שבשגרה.
אולי לגליזציה לא עומדת בראש מעיני הציבור, אפילו לא של ציבור צרכני המריחואנה עצמם, אבל מהפכות הן לעיתים קרובות לא יותר מעניין של תזמון נכון וניצול נבון של הזדמנויות. משהו חיובי מתחיל לצמוח בתקופה האחרונה, מתוך השיח הציבורי ואל מסדרונות הכנסת, בכל הנוגע ללגליזציה. נדמה שהפעם צצה הזדמנות שפשוט אסור לנו לפספס.
אין לנו הזדמנות להציל את המזרח התיכון, אבל יש לנו הזדמנות להקל על עשרות אלפי חולים שזקוקים למריחואנה. יש לנו הזדמנות לחזק את התיירות הישראלית. יש לנו הזדמנות להעניק חרות למיליון אזרחים ואזרחיות ישראלים שנרדפים יום יום ולהוריד מכתפי המשטרה את העול והמשאבים שמופנים היום לרדיפת צרכני המריחואנה - יש לנו סיכוי ליישם בישראל, תוך זמן לא רב, את מהפכת הלגליזציה. זה הרגע המדויק לצאת למאבק. אל תישארו אדישים, תנו סיכוי ללגליזציה.

הכותב הוא מנכ"ל חברת ונקו, שמוכרת מוצרי עישון ומשתמשת ברווחים לקידום לגליזציה של מריחואנה בישראל
תאריך:  15/12/2015   |   עודכן:  15/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יאיר לפיד / Yair  Lapid
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תנו סיכוי ללגליזציה
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
של נעליך מעל רגלך
ר צעירי  |  15/12/15 14:23
2
ונקו אתם גדולים
אורי - תומך בכם!  |  15/12/15 14:40
3
זה מה שחסר לנו, 200.000 מסוממי
מקס פאואר   |  15/12/15 20:06
 
- כתבת לא מעט טעויות:
WEED  |  15/12/15 22:55
 
- זה לא הסטלה
ר צעירי  |  17/12/15 17:32
 
- השמרנות
cannalover  |  16/12/15 14:15
 
- מניפולטור קטן
ר צעירי  |  17/12/15 17:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסתר שניאורסון גרי
אף אחד מלבד טרמפ לא אמר את האמת שמצטיירת כעת לא רק בישראל, אלא בעולם כולו: אכן, המוסלמים הם פגע רע, ובכל מקום שאליו הם מגיעים, הם עושים בעיות, הכוללות השתלטות במקרה הטוב, וטרור לאחר מכן. עניין פוליטיקלי קורקט מכניע את כולם
אליקים העצני
האם משכילה ממשלת נתניהו לנצל את התפוררות מרבית המשטרים בעולם הערבי והיחלשות היתר - עד כדי הישענות של כמה מהם עלינו - צבאית וכלכלית לטובת קידום היעדים הציוניים?
יוני בן-מנחם
תנועת חמאס הצליחה להעלות לסדר היום את נושא חיילי צה"ל הנעדרים ברצועת עזה. ממשלת ישראל חייבת לשנות את האסטרטגיה, לגלות יצירתיות ולהימנע מהטעויות שנעשו ב"עסקת שליט"
ראובן לייב
הכל בזכות הנשיא החדש, מאוריסיו מאקרי, שמייד עם עלייתו לשלטון הספיק לשים קץ ליחסים העויינים של משטר כריסטינה קירשנר למדינת ישראל
איתן קלינסקי
מאז הסכמי פריז, שנחתמו במאי 1994, וזכו לשם מכובס בכביסה גסה מאוד של מילה מרככת - "איחוד המכס" או בגרסה אחרת "מעטפת המכס" - נוצרה שליטה מוחלטת של ישראל במישור הכלכלי בשטחים הכבושים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il