X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסודות מאחורי המדפים

הפרסום הטוב בעולם - הוא בחינם

רשתות המזון מוציאות סכומי כסף אדירים על-מנת לפרסם את מרכולתן קיימות בגדול שתי אסכולות: הראשונה, דוגלת בפרסום מוצרים עם מחירים והשנייה, פרסום תדמית בלבד ללא ציון מחיר
▪  ▪  ▪
שם המשחק: אמון של הצרכנים [צילום: פלאש 90]

נראה כאילו יש טעות בכותרת, שכן כל תינוק בן יומו יודע, שפרסום טוב ויעיל עולה כסף ואפילו המון. חברות רבות מתקצבות סכומי כסף אדירים על-מנת לפרסם את מוצריהן ומאחוריהן עומדות חברות ענק, אשר תומכות בהן עם יועצי פרסום, קופירייטרים, אנשי קריאייטיב, תוכן, מדיה, יחצ"נים ומה לא. אז תתפלאו שדווקא הפרסום והמודעות הגדולה בעולם, דווקא מאוד זולה וחלקה אפילו בחינם.
אך אליה וקוץ בה - פרסום זה קשה מאוד להשיג ודורש עבודה קשה, מאמץ וגם מזל לא מזיק. הפרסום הטוב בעולם, הוא ללא צל של ספק, זה המופיע בכותרת של גוגל, מידע זה חודר באחת לאנושות כולה וממחיש את היותנו כפר גדול / קטן אחד.
הבעיה היא שפרסום זה, מופעל כיום בדרך-כלל לזכרם של אישים ו/או מאורעות חשובים ואינו מיועד לפרסום שוטף ולכן נעבור לפרסום השני, אשר האפקטיביות שלו היא החזקה והיעילה ביותר. לפרסום זה יש שם מקוצר - פרסום א.א.א. - ("אישה אחת אמרה"). לפרסום א.א.א אין משרדי פרסום מפוארים, אין פוסטרים, אין יחצ"נים ואין אפילו מזכירות ומנהלים מעונבים. פרסום זה נקנה בעמל יום יומי, על-ידי בעלי מקצוע / נותני שירות אמיתיים, ישרים והגונים, אשר בזכות המיומנות, המקצועיות, האדיבות והיושרה שלהם - אנו, הלקוחות, ממליצים עליהם וששים למסור את שמם לקרובים לנו.
בדרך-כלל עסקים אלה, לא מפרסמים את עצמם (כי הם לא צריכים), זה יכול להיות, הסנדלר השכונתי, בית המאפה, האינסטלטור, הקצבייה, הספר, השיפוצניק, המורה לג'ודו, רופא השיניים, סוכן הביטוח וכו'.
פרסום זה הוא זה שמחזיק עסקים אלה, בלי לשלם הון עבור הוצאה, שעבורם היא מיותרת. נהוג לומר שאנו מספרים לקרובים לנו על מקום / שירות טוב לשני מכרים ועל מקום / שירות גרוע ל-10 מכרים. במילים אחרות, בעל עסק אשר אינו מקצועי ו/או אשר פוגע בלקוח, עשוי לקבל ריקושטים רבים על-אף הפרסום אשר הוא נוהג להוציא מדי שבוע.
רשתות המזון בארץ מוציאות סכומי כסף אדירים על-מנת לפרסם את מרכולתן. קיימות בגדול שתי אסכולות, הראשונה, דוגלת בפרסום מוצרים עם מחירים. השנייה, פרסום תדמית בלבד ללא ציון מחיר. לדוגמא: רשת שופרסל, מגה, יינות ביתן, שוק העיר - מפרסמות מדי שבוע / תקופה מוצרים בצירוף מחיר ומנגד רמי לוי, אשר אימץ בחום את שיטת הפרסום של יוניברס קלאב (לימים שופרסל דיל בראשית דרכה), אשר בה הוא לא מציין מחיר (מתוך הנחה סמויה, שתמיד יכול מישהו לפרסם את אותו מוצר במחיר מופחת, ובכך לפגוע באמינות המפרסם).
פרסום זה יכול לפעול כמו בומרנג, במידה והרשת לא תקפיד על אמיתות המסר. במילים אחרות, שם המשחק כאן הוא אמון של הצרכנים, אשר מאמצים את המסר ובודקים אותו כל הזמן ולאורך זמן.

תאריך:  15/12/2015   |   עודכן:  15/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רמי  לוי / Rami Levi
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
לבד מעניין אחד - השרדותו של אבו-מאזן - קשה להבין לאן חותר קרי    אין ספק שהוא פועל ומתבטא גם בהשראת הבוס שלו, הנשיא אובמה, שגם הוא נראה יותר ויותר כעוף מוזר המנותק מהמציאות האזורית
אלכס טנצר
לא ייתכן כי בעוד שאין פתרונות דיור הולמים לנזקקים, ישולמו מחירים מופקעים לשכירות עבור אלפי דירות שאינן עומדות בקריטריונים
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך-כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי או עניינו אותי    והפעם - בוטים, לא נפגעו, החוצה, תוספת ומאסף שירה
שמעון זיו
אלא שמנהלי הקרנות והקופות חיפשו רווח קל, וזה הגיע בדמות הצעות מפתות של הטייקונים, שהבטיחו תשואות גבוהות על ההלוואות הללו, ואכן בתקופות מסוימות זה עבד כמו בכל כרטיס מזל, אלא שהיו גם זמנים גרועים
אייל אקרמן
אזרחי מדינת ישראל חיים במציאות של פוסט טראומה מתמשכת    הצבא, המלחמות החוזרות ונשנות ויוקר המחיה, הם מתכון מנצח לחרדה קיומית קולקטיבית    נכון, לגליזציה של סמים קלים לא תפתור את כל בעיות המזרח התיכון, אבל לפחות מיליון אזרחים חפים מפשע יפסיקו לסבול מרדיפה פושעת והמדינה תוכל לגלגל עוד קצת כסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il