X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למצדדים במתווה הגז לא הפריע כלל, כי דרישתם ליציבות רגולטורית יש בה כדי לנטרל או לרוקן את סמכותה של הכנסת כבית מחוקקים, וכל בר דעת במדינה נורמלית ומתוקנת מבין, שכאן מסתיימת לה ריבונות הכנסת והמדינה דמוקרטית, בשעה שמכתיבים לרשות המחוקק איזה חוק לחוקק איזה לא לחוקק
▪  ▪  ▪
הפגנה נגד מתווה הגז [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

למצדדים במתווה הגז לא הפריע כלל כי דרישתם ליציבות רגולטורית יש בה כדי לנטרל או לרוקן את סמכותה של הכנסת כבית מחוקקים, וכל בר דעת במדינה נורמלית ומתוקנת מבין, שכאן מסתיימת לה ריבונות הכנסת והמדינה דמוקרטית.

ניצול ציני של תהליכי החקיקה והדמוקרטיה הישראלית

לאחרונה, ראינו פרסומות של חברות הדלק ותאגידי הגז נשטפים בכל ערוצי התקשורת ועולם המדיה והמידע שהופץ בתקשורת מצד "ברוני הגז" נשמע לי כמו פרסומת של חברת החשמל הידועה, אנחנו בנינו והשקענו, חסר לי רק לשמוע את המשפט של מבצע הקליפ "חיים תדליק את האורות".
ישבתי במליאה ובוועדת הכלכלה, ושמעתי מכלי ראשון את הדברים הנאמרים מהמתנגדים וגם אלה המצדדים במתוה הגז (או אם תרצו "שוד" הגז). הדברים נשמעו מכלי ראשון והיו לי מספר תובנות מדאיגות:
תובנה אחת: ריקון הכנסת מתפקידה ומסמכותה כבית מחוקקים המפקח על הממשלה למעלה מזה, המביא נושאים ברומו של עולם לדיון ציבורי ודברים המשפיעים על חיינו מדי יום ביומו, ונראה שחברי הכנסת הפכו למכונות הצבעה, המובאים לוועדות ולמליאה על תקן רובוטים המבצעים בשקידה את הוראות ההפעלה של "מתכנתת" הסיעה הצועקת בקול רם מאחורי ראשם של חברי הכנסת "בעד נגד" לפי הצורך, כאשר הבאתם היא בפקודה דקה לפני ההצבעה.
כך זה היה בדיונים על חוק הריכזויות המזון או בימים אלו בדיון בחובת היוועצות על-פי סעיף 52 לחוק ההגבלים העסקים, ובכלל, מובאים חברי כנסת אף שלא נכחו בדיונים המרתונים קודם-לכן לחדר הוועדה להצבעה, רק משום שנאמר להם לעשות כן, גם מבלי שידעו או למדו את סוגיית "מתווה הגז" ומה אומר סעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים.

היציבות הרגולטורית

תאגידי הגז דרשו לכלול במתווה הגז סעיף בו מתחייבת ממשלת ישראל שלא לשנות את הרגולציה למשך 10 שנים, מחשש של הפסד השקעות בעתיד כתוצאה משינוי חוק זה או אחר, כאשר ברקע של הרישה היה "וועדת ששינסקי" שדרשה להעלות את חיוב המס לכדי 60% מחיוב הרגיל על-פי דיני החברות של 20%-25% בגלל שבפועל המשאב הוא למעשה של שדות הגז שייך לציבור וחברות הגז קיבלו רק זיכיון לחיפוש כמעט בחינם, יש שיאמרו "בגרושים".
למצדדים במתווה הגז לא הפריע כלל, כי דרישתם ליציבות רגולטורית יש בה כדי לנטרל או לרוקן את סמכותה של הכנסת כבית מחוקקים, וכל בר דעת במדינה נורמלית ומתוקנת מבין, שכאן מסתיימת לה ריבונות הכנסת והמדינה דמוקרטית, בשעה שמכתיבים לרשות המחוקק איזה חוק לחוקק, איזה לא לחוקק. היידה מדינת רפובליקת הבננות של עולם שלישי. ואפשר לסגור את הכנסת ולתת למועצת המנהלים של תשובה / תאגידי הגז לנהל את המדינה (שלטון התאגידים הון-שלטון-עיתון/גז, כפי שנבהיר בהמשך).
למי שהבין את גודל האבסורד בדרישה ל"יציבות הרגלטורית" הבלתי מתקבלת על הדעת, הוחלפה הטענה שהיציבות הרגולטורית היא לא כלפי הכנסת, אלא כלפי הממשלה. ככל הנראה מצדדי ההסכם סומכים על "בורותם" של האזרחים שאינם יורדים לעומק הדברים והפרטים ומבינים את גודל האבסורד בטענתם ואמרו, כי הדרישה מופנית אך ורק כלפי הממשלה. האומנם?
כל מי שמכיר את תהליכי החקיקה יודע, שכל הצעות חוק שהממשלה לא מעוניינת בה נופלת בשנייה בוועדת השרים לענייני החקיקה החסויות. הצעות חוק שבכל זאת מצליחות לעבור את ועדת השרים לענייני חקיקה נופלות או נקברות על-ידי חברי הקואליציה, תוך כדי הליכי חקיקיה במליאה או בוועדות למיניהן, יוצא אם כן, חברי הכנסת משמשים דה פקטו כמכונות הצבעה משום שהם סרים למשמעת הקואליציונית.
ואם זה לא די לצורך המחשה: רק השבוע (15.12.15) נתבקשה ועדת הכספים של הכנסת להעביר 18 מיליארד שקלים שלושה שבועות אחרי אישור התקציב לשנת 2015/16. השאלה היא: האם לא היה אפשר להכניס את ההעברה הנ"ל לבסיס התקציב מלכתחילה?
היה מי שאמר, ניצול ציני של תהליכי החקיקה והתהליכים הדמוקרטים בישראל ושל חברי הכנסת וגם צדק, תראו לי חברה המכבדת את עצמה המבקשת להעביר 18 מיליארד שקלים תוך שלוש שעות במועצת המנהלים שלה?
כל בר דעת מבין, שהעברה התקציבית בסך הנ"ל, היא למעשה הפרת חוק יסוד משק המדינה ובלתי חוקית בעליל, אגב סוגיית הליך של ההעברות התקציביות הועלתה לראשונה על-ידי הסדנא ליידע ציבורי וח"כ סתיו ספיר (המחנ"צ) עתרה וכיום נדון בבג"ץ 8749/13.
למען הסדר הטוב נציין, כבשנים קודמות ואף בשנת 2015, בוצעו העברות תקציביות על-ידי ועדת הכספים בהתאם להוראות משרד האוצר בסך של 60 מיליארד שקלים, בניגוד, כאמור, לחוק יסוד משק המדינה, סדר גודל של העברות תקציביות גודל שכזה מעיד על תכנון תקציבי לקוי - שמסתמך על היכולת לערוך שינויים תכופים במהלך השנה המאפשר למשרד האוצר לוותר על בניית תקציב יעיל ואפקטיבי יותר. המביא פתרון לבעיות האמיתיות של מדינת ישראל, כפי אלה באים לידי ביטוי לא אחת בדוחות מבקר המדינה מדי שנה בשנה.
ועדת הכספים בראשותו של ח"כ גפני (יהדות התורה) הבינה, שהעברות התקציביות במתכונתן הנוכחית המתבצעות עד היום (15.12.15) הן לא תקינות ולכן לקראת הדיון בבג"ץ (28.12.15) הוכנס השבוע נוהל חדש ביחס לשינויים בתקציב המדינה.

חובת היוועצות האומנם?

מי שעקב אחרי הדיונים של ועדת הכלכלה בסוגיית הגז, נוכח שכל הטיעונים של אלה המצדדים בעד המתווה, הופרכו שלב אחר שלב, שלא לומר טיעונים שנלקחו מיומנם של יחצני חברות תאגידי הגז או מחוות דעתם של היועצים משפטים שלהם כמעט מילה במילה.
סעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים הקובע כי השר הממונה על גילה (שר הכלכלה) רשאי לאחר התייעצות עם ועדת הכלכלה של הכנסת לפטור הגבל עסקי מהוראות החוק אם הוא סבור שהדבר דרוש "מטעמים של מדיניות חוץ או ביטחון המדינה". כך למשל: הטיעון: חייבים להוציא את הגז מהאדמה, כאשר הגז יוצא מזה כבר כמה שנים החוצה.
הטיעון: מחיר הגז הוא מחיר סביר, כאשר בודקים רואים שהמחיר למדינות חוץ נחתם הסכם על מחיר מופחת בסך של 2.5 דולר מזה שחברת החשמל הישראלית נדרשה לחתום עם תאגידי הגז בגובה של 6.5 דולר למה ומדוע, מה נתח רווחים 25% לא מספיק הם רוצים לא פחות מ-300%, השאלה המתבקשת, האם היא בפועל החזרת הרווחים הללו לחברות הגז בדלת מסתובבת כשנדרשו לשלם במסגרת חיוב המס שנכפה עליהם בהמלצות "וועדת ששינסקי". נראה כי ההחלטה נפלה אצל ראש הממשלה להפעיל את סעיף 52 והמעבר בוועדת הכלכלה נפלה קודם?

נושאים את שם הביטחון ויחסי חוץ לשווא

תובנה שנייה: השימוש בטיעון המדיני-ביטחוני - שאמר שיש להפעיל את סעיף 52 לחוק ההגבלים עסקיים לצורך ביסוס יחסי חוץ וענייני ביטחון.
נמצא שטיעון זה, מופרך מיסודו לאחר שבמצרים נתגלה גז בכמויות בלתי נדלות ולכן אינה זקוקה לגז של מדינת ישראל, אף יצאה הודעה מפורשת של ממשלת מצרים, שאינה מעוניינת בגז, מייד יצאה הודעה של ממשלת ישראל שהייצוא יהיה לטורקיה, והיה מי שאמר מה קרה נהיינו חברים של ארדואן וממתי, למה לא הודיעו לי, ארדואן יצא גם בהצהרה שאינו מעוניין בגז של ישראל.
שוב הוצפה התקשורת בספינים שייצוא הגז נועד לספרד וליוון, ואני שואל רגע מה קרה לטענה שייצוא הגז נועד לביסוס קשרי חוץ וביטחון של מדינת ישראל עם מצרים. איך קרה שפתאום מצרים נעלמת לה, כך הלאה והלאה.
רגע לא סיימנו. ממש בימים אלו התפרסם פסק בוררות בין ישראל לבין מצרים בו נקבע, כי מצרים צריכה לשלם סך של 1.8 מיליארד דולר לישראל. מצרים הודיעה, שעד שישראל לא תוותר על חוב פסק הבוררות, אין על מה לדבר באספקת הגז. יוצא איפה שביסוס יחסי חוץ וביטחון הפך לרועץ ולא להפך. הידוק קשרי חוץ וביטחון לפתע נפל לו.
ר' פרופ' בועז ארד בדיון חובת היוועצות בדיון בוועדת הכלכלה, הקובע שאין מקום לסעיף 52 לחוק ההגבליים העסקיים.

"האקדח" מונח על השולחן

עוד נטען, כי הפעלת סעיף 52 לחוק ההגבליים העסקיים, הייתה על השולחן בדיונים עם חברות הגז. מהתחלה לא הבנתי אם הממונה על ההגבלים העסקיים לא מוצא לנכון לחתום על מתווה הגז בשל דרישתו לפרק את המונופול, האקדח הונח לו על השולחן מתוך ההבנה כי אם במערכה הראשונה של ההצגה לא "יורים באקדח", סעיף 52 יופעל בסוף ההצגה?
התפרסם לאחרונה, כי עו"ד אלדד כורש, היועץ המשפטי של איגוד חברות הגז ושל התאחדות התעשיינים, הוא זה שיעץ לתאגידי הגז "יזמי הגז" שאפשר וניתן לעקוף החלטת את החלטת הממונה על ההגבלים העסקיים באמצעות "חריג לחוק" בהפעלת סעיף 52 לחוק הנ"ל.
מה שמובן מכאן, שענייני ביטחון וחוץ, לא היו האישיו בכלל כנטען לעיל, אלא "כביש עוקף" בית הדין להגבלים עסקיים, אם הממונה לא יחתום. מכאן יש להבין את חוות הדעת המוזמנות של "מומחי הבעד המתווה" של הממשלה.

הדת הקפיטליסטית

בשם ההון - מי שרוצה להבין את התנהלותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בסוגיית הגז, חייב ללכת אחורה כדי להתחקות אחרי התנהלותו הבלתי מובנת, בה הוא מגן על תאגידי הגז שיש בה מידה רבה של סיכון ביטחונה של מדינת ישראל, שכן בסופו של יום, הנטייה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, תהא "להגן על המשקעים" גם במחיר סיכון ביטחון המדינה בשל חוסר היכולת להפריד בעניין המשקיעים לבין המדינה. כל זאת, כאמור, על-מנת להבטיח את המשך כהונתו כראש ממשלת ישראל לעוד עשור, ראש הממשלה ימשיך להגן על המשקעים: שלדון אדלסון את יצחק תשובה, עשו זאת לפניו והוא לא האחרון.
בראייה היסטורית: מרבית המלחמות של המדינות ב-500 השנים האחרונות, מטרתן להגן על משקיעים שהיו מקורבים לשלטון. המדינות נהפכו בפועל לאיגוד מקצועי של בעלי ההון. הלובסיטים שלהם משכו בחוטי השלטון בכל בירות אירופה (מלחמת האופיום בין בריטניה לסין 1839-1842) (קרב נאוורדו 1827 צי ברטי-צרפתי -רוסי הטביע את הצי טורקי-מצרי במטרה להגן על השקעות אירופים ביוון) ועוד...
(עיין ערך בועת מסיספי - שנוצרה בשל קשרי הון שלטון, מי שהיה שר האוצר של צרפת ומנהל חברת המסיסיפי הצרפתית בסופו של יום צרפת פשטה את הרגל. פרק 16 עמודים 327-326 קיצור תולדות האנשות של ד"ר יובל נוח הררי).

סוף דבר הכל נשמע

הממונה על ההגבלים העסקיים, פרופ' דויד גילה, ראה את הלחץ המופעל עליו ואולץ להתפטר או נטש את הספינה, אורית פרקש מי שהייתה יו"ר רשות החשמל וגם היועמ"ש חברת החשמל הודחה על-ידי הקבינט ביטחוני בראשות ראש הממשלה נתניהו מאחר שמליאת רשות החשמל סירבה להכיר בשורת הסכמים למכירת גז אשר נחתמו בין שותפות תמר ויצרני חשמל פרטיים בישראל, מחיר מופקע בשל השלכתם העתידית על הציבור ומחירם המנופח.
על-רקע זה, פנתה אורית פרקש-הכהן למומחה הבינלאומי סרג'יו אסקארי, אשר הגיש דוח, שבחן בהשוואה בינלאומית את מחירי הגז בישראל ביחס למודלים המקובלים בעולם והמליץ להפחית את מחירי הגז שנקבעו בישראל, בהתאם למבנה הצמדה שונה מזה שנקבע קודם לכן, והשאלה שנשאלה לא מחיר גז מפוקח?
שר הכלכלה דרעי בחושיו הפוליטים מבין, שהפעם הוא לא יכול להרשות לעצמו להתערבב עם משהו מסריח. ריח הליזול של בית הסוהר עדיין נושף באפו, שר הכלכלה ולכן מסרב לחתום במקום הממונה ובורח מממשרד הכלכלה.
אני אניח כאן את הצהרותיהם של ח"כ שלי יחמוביץ (המחנ"צ) שטענה שהיה ניסיון לשחד אותה עם קרן של 100 מיליון שקלים ועדותו של השר יובל שטייניץ (הליכוד) שקיבל איומים אגרסיבים במהלך דיונים של ועדת שישינסקי, היו עוד...
והשאלה היא היום, האם ראש הממשלה על-אף האמור לעיל, יחתום ויפעיל את סעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים ויעקוף את בית הדין להגבלים עסקים (בשלב בו רצה הממונה להגבלים עסקיים לקחת את תאגידי הגז להכרעה משפטית בשאלת פירוק המונופול האימתני,ליצירת תחרות) או לא? אם כן, זה עוד יתפוצץ לנו בפרצוף, הולילנד אמרנו?
ר' דברי יו"ר ועדת הכלכלה איתן כבל בדיון חובת התייעצות הקובע שאין מקום לסעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים.

המאמר עלה לראשונה בבלוג האישי שלי
הכותב הוא יועץ משפטי ופוליטי, מסקר את הכנסת ומרצה בנושאי חוק משפט וממשל
תאריך:  17/12/2015   |   עודכן:  17/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  הלל צ'רני  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהדות התורה והשבת  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק תשובה  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מבקר המדינה / The State Comptrollr  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  רג'פ טאיפ ארדואן / Recep Tayyip  Erdogan  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלדון גארי אדלסון / Sheldon Gary  Adelson  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כנסת נכבדה האומנם?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא נראה לי אני מריח שיקולים זר
גדעון אמיר  |  18/12/15 00:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גז טבעי
מירב ארד
כך כותב יו"ר ועדת הכלכלה במכתב לרה"מ, בנימין נתניהו עליו חתומים שישה ח"כים נוספים    מבהיר: לא שוכנענו כי לעת הזו, כמו גם לעתיד הנראה לעין, קיימים נימוקים של מדיניות חוץ וביטחון המצדיקים אמצעי כה קיצוני כמתן פטור מנהלי מהוראות החוק בידי שר הכלכלה
עידן יוסף
ממליצה לרה"מ שלא להפעיל את הסעיף האמור בחוק ההגבלים העסקיים    היו"ר כבל: ממשלת ישראל נושאת את שם הביטחון ומדיניות החוץ לשווא    ח"כ יואב קיש הקריא מכתב עליו חתמו חברי הוועדה מהקואליציה ואמר: מצאנו שבמתווה יש הקשרים ברורים לביטחון אנרגטי, ביטחון לאומי והשפעה על מדיניות החוץ שמצדיקים את השימוש בסעיף 52
אפרים הלפרין
בדצמבר 2014 הופיע הסב של תמר, ד"ר יוסי לנגוצקי בכנס "מנצחים את מונופול הגז" בכנסת    מצדו האחד ח"כ יחימוביץ' עם סבר זחוח על פניה, מצדו השני ח"כ מיקי רוזנטל עם חיוך של מנצחים על השפתיים, ולנגוצקי, סיפק את הסחורה, רהוט, ברור, ובכל זאת יש לי שאלה קטנה לפאנל המכובד ההוא
שמעון זיו
כל הצעקנים לא השקיעו אגורה במציאת המאגר אבל צועקים חמס. זליכה יוצא נגד "הרווח החזירי" כדבריו, איזה רווח לדעתו הם צריכים להרוויח? הוא עדיין לא פרט, והוא כבר הפך לכחלון הבא, אחרי אין עתיד וכולנו שהבטיחו הבטחות שווא
יעקב שטרכר
העלאה של שכר החיילים ל-4000 שקל לחודש יכולה להוציא ממעגל העוני כ-200 אלף נפשות, כולל בני משפחה של החיילים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il