X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
טראמפ מבטא את הממצאים של סקרי דעת קהל מ-9 ו-15 לדצמבר, 2015 שנערכו על-ידי היומון "וואל סטריט ג'ורנל" ורשת הטלוויזיה אן.בי.סי.: רוב מכריע של הציבור האמריקני (20%:70%) סבור שארה"ב נעה בכיוון לא-נכון
▪  ▪  ▪
טרמפ. ממנף [צילום: AP/Charlie Neibergall]

התמיכה במועמדות דונאלד טראמפ לנשיאות ארה"ב התחזקה בעקבות הצעתו להשעות זמנית כניסת מוסלמים לארה"ב. 66% מהרפובליקנים ו-46% מכלל הציבור תומכים בהצעה, ורק 40% מהציבור האמריקני מתנגדים לה.
דונאלד טראמפ אינו מעצב - אלא ממנף - את הלך הרוח האמריקני, ובמיוחד הרפובליקני, המתוסכל מהממסד הפדרלי, המדינתי והמקומי ומהתקינות-הפוליטית בנושאי כלכלה, פשיעה, הגירה, חוץ, לוחמה בטרור האיסלאמי וביטחון לאומי.
טראמפ משמש רמקול לציבור שרובו מייחל לשיקום "החלום האמריקני" שאפיין את ארה"ב כמעצמה המובילה מבחינה מוסרית, צבאית, וכלכלית עד תחילת המאה הנוכחית. טראמפ מהדהד את השאיפה להחלץ מהמורד החלקלק של החברה האמריקנית מאופטימיות לפסימיות, מפטריוטיות לאנוכיות, מאמונה בייחוד ובייעוד האמריקנים לספקנות, ומביטחון עצמי, אישי ולאומי לחרדה.
טראמפ מבטא את הממצאים של סקרי דעת קהל מ-9 ו-15 לדצמבר, 2015 שנערכו על-ידי היומון "וואל סטריט ג'ורנל" ורשת הטלוויזיה אן.בי.סי.: רוב מכריע של הציבור האמריקני (20%:70%) סבור שארה"ב נעה בכיוון לא-נכון ורוב דומה (73%) שואף לשינוי ממדיניות הנשיא אובמה. הכמיהה העזה לשינוי איפיינה את שלהי הכהונות הכושלות של הנשיאים קארטר (1980) ובוש (2008), שהובילו לכישלון המועמדים של מפלגותיהם, ולשינוי דרמטי במדיניות הבית הלבן.
המיליארדר טראמפ יודע שמצבה הכלכלי של ארה"ב טוב אומנם מזה של אירופה, אך הוא מהדהד את תחושות הציבור האמריקני המודאג מהמשך אי-הוודאות הכלכלית, חוסר-הביטחון התעסוקתי, צמצום היקף המועסקים, העמקת הפער בין יוקר המחיה לבין רמת השכר, התכווצות המגזר היצרני, וכו'. לפי סקר "גאלופ" מ-15 לדצמבר 2015 מדד אמון הצרכנים והמועסקים בצניחה. 57% מהציבור האמריקני צופה המשך האטה כלכלית, ורק 39% מאמין בשיפור.

נהנה מתסכול הבוחר
ער להסתייגות הציבור ממדיניות החוץ והביטחון של אובמה המכרסמת במעמדה של ארה"ב, ובמיוחד מתפישת עולמו של אובמה
▪  ▪  ▪

טראמפ מנגן במיתרי תסכול ציבורי המחריף נוכח התרחבות פשע/רצח בערי ארה"ב. דוח מחלקת המחקר בקונגרס מ-29 לאוקטובר 2015 מתעד זינוק של 16% בהיקף הפשיעה בהשוואה ל-2014, לאחר מגמת צמצום בשנים קודמות.
למפלגה הרפובליקנית תדמית ביטחוניסטית - לעומת התדמית החברתית של המפלגה הדמוקרטית - ולכן מעמדה מתחזק בתקופות חרום ביטחוניות. לפי "גאלופ" מ-15 לדצמבר 2015 איום הטרור האיסלאמי חשוב בעיני הציבור האמריקני יותר מבעיות תעסוקה, בריאות ואקלים. לפי סקר "ראסמוסן" מ-9 לדצמבר 2015 הציבור האמריקני סבור שארה"ב נמצאת בעיצומה של מלחמה כושלת נגד הטרור האיסלאמי. לפי סקר "רויטרס" מ-16 לנובמבר 2015 כ-60% חוששים ממתקפות מתאבדים בארה"ב ודורשים להחריף את המלחמה בטרור האיסלאמי. חוסר-האמון במדיניות הלוחמה בטרור נמצא בשפל חמור יותר מהלך הרוח לאחר "טרור מגדלי התאומים" (2001), הטבח בבסיס הצבאי בפורט הוד (2009) וטרור המרתון בבוסטון (2013).
טראמפ ער להסתייגות הציבור ממדיניות החוץ והביטחון של אובמה המכרסמת במעמדה של ארה"ב, ובמיוחד מתפישת עולמו של אובמה הטוען שהאיסלאם "היה תמיד חלק מהסיפור האמריקני"; אין טרור האיסלאמי; הג'יהאד "מטהר נשמה"; דאעש "מסלפת את עקרונות האיסלאם". הציבור האמריקני גם תוהה לגבי נכונות אובמה לקלוט הגירה מוסלמית כאשר איום הטרור האיסלאמי בנסיקה והכלכלה האמריקנית בנסיגה.
טראמפ (המתמודד מול מועמדים המזוהים עם הממסד הרפובליקני, חוץ מבן קארסון) נהנה מתסכול הבוחר הרפובליקני מנבחריו הנכשלים במאמציהם לבלום את אובמה, למרות הרוב הרפובליקני בבית הנבחרים, בסנאט ובקרב מושלי המדינות.
האם טראמפ יהיה מועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות? את התשובה לא נקבל מסקרי דעת קהל אלא מתוצאות הבחירות המוקדמות שיתקיימו במדינות השונות החל מפברואר.

תאריך:  21/12/2015   |   עודכן:  22/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סוד הצלחתו (לפי שעה) של דונאלד טראמפ
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
קוראים לזה תרבות
אהרון שחר  |  21/12/15 14:58
2
יש לטראמפ סיכוי לא רע
אלטע קאקער  |  22/12/15 04:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
האינטרנט הוליד לנו את הטוק בק, אחד כותב אחרים מגיבים, ולעתים טוק-בק לא מספיק, לעתים חובה להציב חומה אל מול דברי הבל, על-מנת להציל את השער
אלברט שבות
אני מאשים את העם היהודי לדורותיו, אנו ובנינו ובני בנינו, על שלא הבנו במשך כל הדורות את תוכן התורה, ובמקום להודות בזאת עשינו פרצוף של מבינים שלא חסר להם דבר, וזה בעינו החטא הקדמון הממוסד בנו כברואים שאינם מודעים לפגם שלהם
רביבה בן זאב
מסתבר שהמנצחים האמיתיים הם נציגי הישמעאלים. בכנס 'הארץ' בשבוע שעבר בניו-יורק, שכולו יחסי ציבור משומשים ל"שלום" הנכסף כמובן
אורי שרגיל
עברית (שפת עבר) הייתה פעם משהו שורשי, מאפיינת אנשים מיוחדים שבאו מ'עבר' לנהר. הייתה זו לשון קודש והרי אציג לפניכם במאמר זה כמה הבדלים בין לשון הקודש לעברית של היום כדי שנוכל לחוש בפערים
אפרים הלפרין
מי שלא היה ראוי לכאורה להיות מזכיר הממשלה, נבחר להיות היועץ המשפטי לממשלה, הכיצד?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il