X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במקום שהטכנולוגיה תהפוך לחלק מבוקר ונשלט בחיי האדם, היא שולטת בחייו וזאת מאחר שהוא הפך להיות תלוי בה לחלוטין בנוסף, העולם הטכנולוגי מביא את האדם לבדידות חברתית
▪  ▪  ▪
לא לתת לטכנולוגיה להכתיב את קצב החיים [צילום: AP/Jay LaPrete]

בשנים האחרונות הטכנולוגיה תפסה תאוצה ותפסה את מקומה במרכז חיי החברה. למהפכה והקדמה הטכנולוגית, יש השפעה על אורח חיינו, על היחסים עם הסובבים אותנו ועל החברה בכלל. המחשב לדוגמה, שינה את התפיסות הערכיות, התרבותיות והמוסריות בקרב החברה. קיים קשר הדוק בין הטכנולוגיה להסדרים החברתיים - היא זו שמכתיבה את קצב החיים, את היחסים הבין-אישיים ומשפיעה על מעמדו ושיוכו החברתי של האדם.
במקום שהטכנולוגיה תהפוך לחלק מבוקר ונשלט בחיי האדם, היא שולטת בחייו וזאת מאחר שהוא הפך להיות תלוי בה לחלוטין. דוגמה לכך היא שמספיק שבמשך לילה אחד נשאר ללא חשמל - התאורה ואמצעי החימום והקירור יפסיקו לפעול, ואף יושבתו מכשירים המשמשים להעברת הזמן כמו מחשב וטלוויזיה. אלו דברים המשפיעים על תפקודו היום יומי של האדם.
בנוסף, העולם הטכנולוגי מביא את האדם לבדידות חברתית. קל יותר להתחבא מול המסך מאשר ליצור קשרים חברתיים פנים מול פנים. בעקבות כך, נוצרים קשרים וירטואליים המחליפים את הקשרים החברתיים הנורמטיביים המושתתים על שיח בין אנשים. למשל, נער אשר מוצאת חן בעיניו חברתו לכיתה, ירגיש בנוח יותר לשלוח לה מסרון ולתאר את רגשותיו מאשר לחזר אחריה באופן גלוי. התנהגות זו יוצרת חוסר התמודדות עם הסובבים אותנו.
המעמד החברתי תלוי בכמה חברים יש לנו ברשתות החברתיות וכמה "לייקים" גררה אותה תמונה. ככל שאתה מעורב, "מקובל" ונראה יותר ברשתות החברתיות - כך מעמדך גדל.
היכולת לקבל מידע בכל זמן ובכל מקום, יכולה לגרום להכפשה מהירה וגורפת בקרב קבוצות חברתיות. לדוגמה: אישה המנהלת מערכת יחסים עם גבר ונוצר ביניהם ויכוח, עלולה להיגרר למצב שאותו גבר כאות נקמה, יפרסם תמונות שלה במצבים אינטימיים ברשתות החברתיות. אותו מעשה גורם לכל מכריה של האישה - חברים, משפחה, קולגות ומעסיקים, לראות את אותן התמונות. כך בלחיצת כפתור חייה עלולים להתהפך והבושה תגרום לקשיים רבים בהמשך דרכה.
כמו-כן, ברוב העבודות ומקומות התעסוקה, ישנה כבר תשתית טכנולוגית. העבודה מתבצעת על-ידי מחשבים, מכונות, תוכנות לארגוני ידע ממוחשבות וכדומה. קיים אחוז מאוכלוסיית בני ה-40 פלוס בארץ, שאין לו הכשרה וידע הנדרשים כדי לבצע עבודות מהסוג החדש. רק מי שמסוגל לעבור את ההסבה הזאת ולהתאים את עצמו לחידושים הבלתי פוסקים, יצליח לשרוד.
מהפכת המידע והטכנולוגיה, הביאה לקיצן מקצועות מסוימים, שינתה אחרים והמציאה חדשים. עבודת הכפיים פינתה את מקומה. אם בעבר מפעל היה מחזיק מספר מסוים של פועלים כדי לתפעל פס ייצור של מוצריו, כיום נעשה שימוש במכונות מתוחכמות המבצעות את אותה העבודה, בפחות זמן ובפחות הוצאות. שינוי אשר גרם לאוכלוסיות מסוימות לצאת ממעגל העבודה ולאבד את פרנסתם.
בעיני, מיקום הטכנולוגיה בחיינו מקבל מקום מרכזי וחשוב יותר ממה שנכון לאדם. בכל דבר טוב צריך להשתמש במינון הנכון על-מנת שלא יהפוך להרסני, כך גם עם הטכנולוגיה אשר התפתחותה בלתי פוסקת. יש לתת לה במה פחות משמעותית באורח חיינו ולא לתת לו להכתיב לנו את אורח וקצב החיים.

הכותבת היא סטודנטית שנה א' באוניברסיטת בר-אילן
תאריך:  23/12/2015   |   עודכן:  23/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מהפכה של טכנולוגיה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
את
שמ  |  23/12/15 12:15
2
השאלה היא
באום  |  24/12/15 21:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זהר כהן
נשים בישראל 2015 - האם השגנו שוויון? ומאיפה בעצם הכל מתחיל? סקירה מהירה מנקודת מבט אישית על סביבת הנשים מיום היוולדותן, דרך ילדותן ועד ההשלמות האוטומטיות של google בנושא האישה
הדר גולדנברג
נוסע כבן 60 ביקש מנערים להפסיק לעשן בתוך אוטובוס    הנערים הגיבו באלימות    מזעזע? לא בטוח, כותרת זו כבר לא מפתיעה אף אחד, בקלות אפשר לדלג מעליה בסדר היום הישראלי
מרדכי צבי
קשה להשאר אדיש נגד ההסתה המתמשכת לפני ומאז קום המדינה נגד החרדים, בני הישיבות, ובהמשך נגד המתנחלים
יובל לובנשטיין
על-פי קצב ההתנהלות הנוכחי של מר לוי, אשר שכח כנראה מהיכן בא ומי הם לקוחותיו, שכח כבר מזמן את העממיות והחמלה וממשיך לתמרן את עובדיו על-מנת להעשיר את קופתו
מנחם רהט
על-פי קריטריונים של מוסר יהודי ובינלאומי, צבא המקריב חיי חייליו לשווא, הוא ממש בלתי מוסרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il