X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
משה ארנס, מי שהיה שלוש פעמים שר ביטחון שלנו, חוגג בימים אלו תשעים שנה, ומגלם יושרה ואמת מצרך לא מצוי אצלנו ולא בתרבות המערבית של ה"פוליטיקלי קורקט", השמה לה למטרה דווקא להסתיר את האמת מייצגה הנאמן בשורות מנהיגי המערב הוא הנשיא אובמה, הרואה באיסלאם שותף נאמן לערכי ארה"ב, ולא מוכן בשום אופן להודות במציאות "חיה" כזאת הנקראת טרור איסלאמי
▪  ▪  ▪
ארנס. לא הרים ידיים [צילום: משה שי/פלאש 90]
חצי אמת
הוא היה אמת, אבל רק חצי אמת. כי הסיפור וההיסטוריונים שלנו העלימו את החצי השני של האמת העובדתית: שלחמו גם לחמו יהודים שהשתייכו לתנועת בית"ר, היריבה של תנועות ה"שמאל".

באירוע מרשים שנערך בשבוע שעבר לציון יום ההולדת התשעים של משה ארנס, חזר ועלה הערך העליון של אמת ויושרה. ארנס, מי שהיה שגריר ישראל בוושינגטון, שר חוץ ושלוש פעמים שר ביטחון, מצא לנכון להתמקד דווקא בשלושה נושאים במסכת חייו הקשורים, בין השאר, בערך הזה. הבולט שבהם היה בעניין ספרו על מרד גטו וורשה ("דגלים מעל הגטו").
מאז 1946 התקבע בהיסטוריה שלנו סיפור הגבורה של מרד גטו וורשה ב-1943. לפי סיפור זה גיבור המרד היה מרדכי אנילביץ', והלוחמים היהודים השתייכו כולם לתנועות/ מפלגות של "הצד השמאלי", אותו צד שבמרכזו מפלגת מפא"י ששלטה והנהיגה את היישוב היהודי בארץ ישראל. אני גדלתי וחונכתי על הסיפור הזה. הוא היה אמת, אבל רק חצי אמת. כי הסיפור וההיסטוריונים שלנו העלימו את החצי השני של האמת העובדתית: שלחמו גם לחמו יהודים שהשתייכו לתנועת בית"ר, היריבה של תנועות ה"שמאל", ובראשם עמד יהודי גיבור בשם פאוול פרנקל. חמש שנים של מחקר הקדיש משה ארנס לחשיפת החצי השני של האמת. היסטוריונים שלנו, שאמרו לו כי לא ימצא עדויות כתובות, לא ריפו את ידיו. הוא מצא אותן ב דוחות היומיים של הגנרל הגרמני יורגן שטרופ שדיכא את המרד.
כמובן שנמצאו כאלו אצלנו (מהצד השמאלי) שטרחו להתנפל בשצף קצף על ארנס בטענה שאינו היסטוריון, וטענות הבל אחרות. במקרה הזה שלפנינו סיבת ההתכחשות לאמת הייתה, כמובן, פוליטית במהותה, כמעט בנוסח הבולשביקי: להתאים ו"לארגן" את ההיסטוריה כך שתעזור לגוף השולט בחברה ובמדינה, ולמשנתו המדינית והחברתית. כמו שנאמר: כדי לשלוט בעתיד יש לשלוט בעבר, וכדי לשלוט בעבר יש צורך לשלוט בהווה.

פוליטיקלי קורקט
אסור להגיד את האמת על-מנת שלא להעליב את "האחר" להפך, צריך להסתיר אותה, להמציא "אמת" כזאת שתשקיט את המצפון המיוסר שלנו ותגלה הבנה, אם לא אהדה, למעשים הרעים של ה"אחר"
▪  ▪  ▪

הסוגיה הזאת של האמת העובדתית ניצבת מולנו כל הזמן. במישור החיצוני - מול מבול שקרים של הפלשתינים וכל להקות המעודדים שלהם, ובכלל זה סילופי אמת ועיוותים שלה בחלק גדול מהתקשורת העולמית; ובמישור הפנימי - מול השקרים של השמאל והימין הקיצוניים. אלו גם אלו שכחו מזמן מה היא האמת, ומהו הציווי "מדבר שקר תרחק".
מעבר לכל אלו נראה לי, ואולי אני טועה, כי האמת העובדתית הפשוטה, הבלתי מסולפת, הגלויה לעין כל אדם סביר ובעל ידע בסיסי, כמעט חדלה להוות מצפן של למידה, התנהגות ומוסר בחלקים לא קטנים בחברה שלנו ובעולם. החתירה לגילוי האמת שעמדה תמיד ביסוד החשיבה האנושית והמדע (גם אם אמת זו עלולה להתברר בעתיד כשגויה) הולכת ומצטמצמת. לא רק זאת, אנו מצויים בתוככי תרבות שבלשון העם קרויה "פוליטיקלי קורקט", והיא נותנת ביטוי לתפיסת העולם המערבי האומרת למעשה שאסור להגיד את האמת על-מנת שלא להעליב את "האחר". להפך, צריך להסתיר אותה, להמציא "אמת" כזאת שתשקיט את המצפון המיוסר שלנו ותגלה הבנה, אם לא אהדה, למעשים הרעים (על-פי אמות המוסר האוניברסאלי) של ה"אחר".
ניקח כדוגמה את אובמה, מנהיג העולם החופשי. הוא עושה שמיניות באוויר ומתפלפל על-מנת שלא להוציא מפיו את צמד המילים "טרור איסלאמי" או להגיד שיש "חיה" כזאת שקוראים לה "איסלאם רדיקאלי". כל מערכת הממשל שלו מצווה לנהוג כך! למה? בנאום המכונן שלו בקאהיר, ביוני 2009, הוא הציג את האני מאמין הכי עמוק שלו ביחס לאיסלאם. הוא הכריז כי נפתחה תקופה חדשה ביחסי ארה"ב עם העולם המוסלמי, תקופה של דיאלוג בין שווים. האיסלאם, הוא, הצהיר, מצוי עם ארה"ב באותה סירה של ערכים משותפים; האיסלאם, הוא אמר, היה תמיד חלק מסיפורה של אמריקה, ולנשים האיסלאמיות יש זכות לבחור את החיים שהן רוצות בהם. לכל בר דעת ברור כי בין אמירות אלו לאמת העובדתית אין כמעט דבר. לגבי דידו של נשיא ארה"ב צריך להציג "אמת" אחרת על-מנת שלא להעליב את המוסלמים וכדי לזכות באהדתם.
עכשיו אנחנו בסופה של שנת 2015. אובמה ממשיך באמונתו, אך המציאות במזרח התיכון מתקשה להסתיר את האמת העובדתית: ברחובות ממשיכים לצעוק "מוות לארה"ב", והטרור האיסלאמי ממשיך להשתולל.

תאריך:  28/12/2015   |   עודכן:  28/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החתירה לאמת העובדתית
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
ארנס הוא הבית"רי האחרון
שבץ חלובה   |  28/12/15 22:51
2
אולי יושרה אבל
ארי כספי  |  29/12/15 08:39
 
- שנאה וקנאה אישית של פיירס
שבץ חלובה   |  29/12/15 09:16
 
- חצוף וטיפש ל"ת
ותיק מהתעשייה  |  29/12/15 14:29
3
כדי לשלוט בעבר דווקא אין צורך
פלמוני  |  29/12/15 09:49
4
פרוייקט
שמ  |  29/12/15 10:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמעון זיו
מדוע החוק מכיר במנגנון המלשינון ברשות המיסים, ללא הזדהות, ואינו מאפשר זאת בחקירה פלילית. החוק צריך להשתנות ומהר, אין יותר מקום להתלבטות, הגיע מידע, הלשנה, תלונה צריך לפתוח בחקירה
יוני בן-מנחם
סיפור חטיפתם של ארבעה פעילים של החמאס במצרים גורם לפיטוריו של שר המשפטים הפלשתיני. הפרשה ממשיכה להוות מוקד מתיחות בין תנועת חמאס למצרים שאת מחירה משלמים תושבי הרצועה
אברהם פכטר
העקרון של "הספק הסביר" - לא נמצא בסל התרופות המשפטיות והעקרון של האינטליגנציה שהוא אומנם לא עקרון משפטי - אבל שכלתני והגיוני לא פעל את פעולתו לאורך כל המשפט הזה
ראובן לייב
משבר קשה פוקד את המפלגה הימנית-קיצונית, שקמה על חורבות המפד"ל המתונה, כשרבים מתומכיה מאיימים בגלוי שלא להצביע בעתיד עבורה, שמבחינתם היא אינה מתלהמת דייה
עדי רחימי
הרשתות החברתיות הפכו לשטח פרטי של בני הנוער, ללא כל בקרה הורית    תופעת השיימינג פורחת וממותירה את בני הנוער חסרי הגנה עם שיוער התאבדויות הולך וגדל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il