X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שני דיונים סמוכים היו לנו, הדיון בפרשת רצח הנערה תאיר ראדה, והדיון בפרשת הולילנד למקרא הדיווחים על נימוקי פסקי הדין אני מקבל תחושה קשה מנימוקים אלה.
▪  ▪  ▪
זדרוב. חורים במארג הראיות [צילום: גיל יוחנן/פלאש 90]

שני דיונים מאוד מתוקשרים היו לנו בימים האחרונים, הערעור של זדורוב בעליון והערעור של נאשמי הולילינד אף הוא בעליון ולמקרא הדיווחים בעיתונים על נימוקי השופטים עולים קשיים וסימני שאלה.
קדושת הספק מול התעלמות (בפועל) מהספק
הזיכוי של אולמרט מהאשמה של קבלת שוחד באמצעות העברת כחצי מיליון שקלים לאחיו נבע מהספק שהצליחה לטעת ההגנה (הרעננה) בנוגע לקבל השוחד הזה. והרי אחיו הודה תחילה שהוא קיבל כסף, ואחר כך חזר בו, ואפילו אולמרט לא הכחיש שהכסף התקבל על-ידי אחיו אך הכחיש כל קשר אל הכסף, אין ספק שיש חורים במארג הראיות סביב אשמתו של אולמרט בסעיף זה, ומכאן שאם חובת "מעל ומעל לכל ספק סביר" היא מוחלטת אכן יש לזכותו.
אך רק מספר ימים קודם לכן הוסכם לטעמי על-ידי כל שופטיו של זדורוב שיש חורים במארג הראיות, ושם מסתבר ש"מעל ומעבר לכל ספק סביר" הוא לא מוחלט אלא הוא יחסי, וכיצד זה מסתדר עם נימת דבריהם של השופטים בעניינו של אולמרט?
האם הספק בעניין זדורוב משקלו שונה מהספק בעניין אולמרט? אצל אולמרט הספק שווה יותר? ואולי, אולי על-אף ששופטי העליון הדגישו את הצורך להימנע מלהיכנע ללחצי התקשורת ודעת הקהל הם הם אלה הראשונים הנכנעים ללחץ התקשורת ולדעת הקהל וזו אולי הסיבה שאין דינו של ספק אחד דומה לדינו של ספק אחר?
תיקון 113 לחוק העונשין
התיקון הנ"ל קובע מתווה לגזירת העונש בעבירות פליליות ונועד לצמצם משמעותית את הפער בין הענישה על-ידי שופטים שונים, בתי משפט שונים וזמנים שונים בעבירות דומות. התיקן יוצר קושי מאוד גדול לשופטים באשר הוא קושר את ידיהם ומונע מהם את החופש שהיה להם עד כניסתו לתוקף של התיקון.
ובמקום מעקפים בדלת האחורית, פתאום יצר לנו בית המשפט העליון, פתח הרבה יותר גדול (אם כי מסויג), הוא החריג את תוקפו של החוק עקב מצבו הבריאותי של לופוליאנסקי, וזאת הוא עשה מבלי לבטל את התיקון לחוק. לטעמי בית המשפט העליון עשה כאן עוד צעד משמעותי בכיוון ההתגוששות שלו עם הרשות המחוקקת, הוא פשוט פסק בניגוד לחוק, תוך הסתמכות על חוק יסוד כבוד האדם וחירותו. ואף אם ההגנה ביקשה לתקוף בהליך את החוק תקיפה עקיפה, התרופה שבית המשפט יכול היה לתת היא ביטול החוק וודאי לא מתן היתר לעבור עליו בתנאים המסוימים של התיק הנדון.
לאמונתי העליון קבע את המטרה סביב החיצים
===========================================
בין השורות של פסק דין הולילנד ניתן להבחין בדעת שופטי הרוב ביקורת על השופט רוזן במחוזי, ניתן להבין שחלק מהביקורת על ההתלהמות ועל השפעת דעת הקהל והתקשורת הייתה מופנית כלפי הצדיק השופט רוזן. לטעמי בית המשפט העליון עשה בדיוק אותו דבר ואף הרחיק לכת מספר רב של צעדים.
לו אני, מהרחוב הייתי נדרש לקבוע את העונשים עבור נאשמי הולילנד, בהנחה שכולם הורשעו, אזי בלי להוציא מיליונים על משפטים ועורכי דין, אלה היו בערך גזרי הדין.
אולמרט עם ה 500 אלף של אחיו או בלעדיהם בין שנה לשנתיים, לופוליאנסקי עבודות שירות ולא בגלל המחלה או בעיקר לא בגלל המחלה, כי הרי בנוסף למחלה הוא לא דחף כסף לכיס, לא נתן תמורה לשוחד לכאורה, אם התרמות מן הסוג שהוא עשה מכניסות ראש עירייה לכלא אז לדעתי כל ראשי העריות המדינה (פרט לאלה הכושלים ובתי הספר שלהם עיי חורבות) חייבים לשבת בכלא, את מהנדס העירייה הייתי מעיף עם טיל לשמים לגבי אחרים אני לא יודע. וזה מה שעשה בית המשפט העליון, הוא פשוט קלע לדעתי, הוא קלע לדעת הרחוב, ודווקא רוזן היה רחוק מלקלוע לדעת הרחוב, הוא ירה 5 קומות מעל הרחוב, כאילו אנחנו חיים בגן עדן ובחורת אולמרט משחירה לנו את החיים.
ואולי, אולי טוב שרוזן ירה גבוה, בואו נתאר לעצמנו שהיה יורה בגובה העיניים, מה היה משאיר מכך בית המשפט העליון?. העיקר להבנתי במשפט אולמרט אינו בשקל האחרון של השוחד ולא בשנת המאסר האחרונה, העיקר הוא בחשיפת הרקב שפשה בעירייה, רקב שעבר עבר מהעירייה לממשלה כאשר ליבת הרקב היא לשכתו של הבוס, ועוזרתו הנאמנה, בפועל באת-כוחו מוציאה ומביאה. זה מה שהיה שם, ריקבון, ריקבון ריקבון, שחברים נהנו ממנו, שפוליטיקאים ידעו ממנו, ושעיתונאים ידעו ממנו – ועל מתן חותמת בל תימחה של ריקבון על החבורה הזו אחראי אדם אחד, השופט רוזן, ואיש מבין שופטי בית המשפט העליון לא ייקח ממנו את התהילה לא הוא זכאי, בגין תרומתו המיוחדת הזו.

תאריך:  30/12/2015   |   עודכן:  30/12/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תחושה קשה מנימוקי בית המשפט העליון
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
רעה חולה-האיטיות!
דניאל143   |  30/12/15 14:00
2
מבחן בוזגלו קם לתחיה
ttt  |  30/12/15 16:03
3
חלטורה במשפט טוב שלא הם מייצרי
פארצל  |  3/01/16 01:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות רצח הנערה בקצרין
אהוד פרלסמן
"אני מהמר שדנציגר יזכה ועמית ירשיע" כתבתי יום לפני שהתפרסמה החלטתו של בית המשפט העליון בערעורו של רומן זדורוב. המאמר מתאר כיצד הגעתי למסקנה מדויקת זו.
איתמר לוין
פרקליט המדינה שי ניצן משקר על ימין ועל שמאל, ללא הרף וללא אבחנה    לא רק בפרשת פורמן-רזניק, אלא בשורה ארוכה של עניינים    הנה המקרים הבולטים שליקטנו מהשנתיים של כהונתו
עו"ד אייל ירקוני
תשמעו כיצד רומן זדורוב הודה במו פיו ברצח תאיר ראדה. אשמתו ברורה וחד-משמעית    אז מה באמת מטריד בתיק הזה? ששני חפים מפשע נעצרו למרות שהיה להם אליבי
איתמר לוין
עוד לא היה בישראל רוצח שזכה לתמיכה תקשורתית כמו רומן זדורוב. עכשיו מוכרים לכם את הבלוף, כאילו התיק הזה טרם הסתיים. יש אמצעי תקשורת שניסו לזהם את ההליך ולא מסוגלים להודות שעמדתם נדחתה
אריה אבנרי
בעבודתה של ועדת גרוניס נפלו פגמים קשים המצדיקים ביטול החלטתה ודבק כתם במנדלבליט נוכח ממצאיו של היועמ"ש בעניינו ב"פרשת הרפז"    פרשת זדורוב חשפה מחדש את דמותו של שי ניצן שנכנס לתפקידו עמוס תקוות ונתגלה כעסקן משפטי שבחש מאחורי הקלעים    התיק של גב' נתניהו מונח על שולחנו של וינשטיין מזה כמה שבועות הוא נקט כדרכו בסחבת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il