X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
העצורים בחשד לפיגוע בדומא משדרים באמצעות סנגוריהם ומשפחתם סיפורי זוועה על חקירות שב"כ, תוך הדגמות וניסיון נואש להכפיש את מאמצי השב"כ להגיע לחקר האמת אותם עצורים, סנגורים ותומכיהם בפוליטיקה, בכנסת ובתקשורת, לא השמיעו קולם ולא מחאתם בחקירת הטרור הערבי בחשודים, בפיגועים וסייענים שלהם חקירת "פצצה מתקתקת" לא מבחינה בין החשודים וטוב שכך ראה בג"ץ 5100/94 (בהרכב 9 שופטים) ועדת לנדוי שהתירה "לחץ פיזי מתון" משנת 1987
▪  ▪  ▪
"הנלחם בנו מחזק את עצבינו ומחדד את שכלנו וכך מתנגדינו עוזרים לנו" (אדמונד בירק).

"אלף אויבים מבחוץ, ולא אויב אחד מבית פנימה" (פתגם ערבי).

הזעקות של נוער הגבעות ואנשי תג מחיר ממש קורעי לב, איך איך עושים דברים כאלה לנוער יהודי, שנושם אוויר גבעות, ובמקום ללמוד תורה ומעשים טובים, לומד להשתמש בחץ וקשת וגם מנסה זאת על שכנינו.
הטיפול בבעיה - היה לוקה
כבר כתבתי על כך בעבר באתר זה, שנושא הטיפול בהיאחזויות ובמאחזים הבלתי חוקיים, נעשה ברישול בלא מחשבה עתידית והשלכותיה ובוודאות באיחור רב.
הטיפול הנכון והועיל - היה להוריד מיידית את המאחזים הבלתי חוקיים עם הקמתם ולא לתת להם להתפתח ולהתרחב, על כל ההשלכות המדיניות והביטחוניות הכרוכות בכך.
הטיפול בגורמי הטרור היהודי ובגופים שהובילו לאירועים קיצוניים כנגד כפרים ערבים, כנגד כנסיות נוצריות, היה לוקה בחסר.
השימוש בכלי היעיל והדמוקרטי, בדמוקרטיה מתגוננת, כמו "מעצר מנהלי", לא נעשה מספיק ו/או באיחור רב ובצמצום.
חקירת שב"כ, על-פי בג"ץ, והנוהלים שבאו בעקבות מה שקרוי בג"ץ העינויים, ראה בג"ץ 5100/94, נתן כללים לחקירה של חשודי טרור, תוך גמישות מתבקשת בנושא של "פצצה מתקתקת".
בג"ץ 5100/94 ניתן בהרכב של 9 שופטים, שזהו הרכב מורחב נדיר, שדן בסוגיות חשובות ומרכזיות לשלטון החוק. שופטי ההרכב הגיעו למסקנה משפטית, ש"הגנת הצורך" בחוק הפלילי עליו בנו בשב"כ את הגנותיהם כנגד הרשעה בפלילים בעקבות ועדת לנדוי משנת 1987, שהתיר שימוש בכוח סביר, בנוסח "לחץ פיזי מתון", אינו עומד להם כהגנה.
בג"ץ קבע שרק חקיקה מפורשת בנושא זה למעט מקרים של "פצצה מתקתקת", שבהם יש סמכות ליועץ המשפטי לממשלה להחליט, שהאיום הוא ממשי, הסיכון מיידי, ורק אז יקבלו החוקרים שהפעילו כוח סביר, הגנה משפטית הקבועה בחוק. לעניין חקיקה - הדבר לא בוצע עד היום.
בג"ץ פתח את פסק הדין (בהרכב הרחב של 9) במשפטים הבאים: "מיום הווסדה נתונה ישראל במאבק בלתי פוסק על עצם קיומה ובטחונה. ארגוני חבלה העמידו לנגד עיניהם כמטרה את הרס המדינה. מעשי טרור ושיבוש החיים הסדירים הם האמצעים בהם הם נוקטים... פיגועי טרור של רצח המונים במקומות ציבוריים, בתחבורה ציבורית בכיכרות וברחובות, בבתי קולנוע ובבתי קפה. הם אינם מבחינים בין גברים נשים וטף - הם פועלים מתוך אכזריות ללא רחם".
ועוד נאמר בסיום פסק הדין: "לא פעם נלחמת הדמוקרטיה כאשר אחת מידיה קשורה לאחור. חרף זאת ידה על הדמוקרטיה על העליונה, שכן שמירה על שלטון החוק והכרה בחירויות הפרט, מהווה מרכיב חשוב בתפישת ביטחונה".
בג"ץ העביר את ההחלטה לשימוש באמצעים פיזיים חריגים לידי הכנסת לחקיקה, שעד היום לא עשתה צעדים ממשייים לכיוון זה.
למרות שאין עדיין חקיקה ברורה, שמאפשרת לשב"כ יד חופשית בחקירות ביטחוניות, שמסכנות חיי אדם, הרי אחוז ההצלחה למרות המגבלות הקיימות הוא גבוהה ביותר, ועל כך יש לברך ולחזק אותם.
עם זאת, באותם המקרים החריגים שיש משום מה חריגה או התרשלות לא מכוונת, הנושא מטופל, הן משמעתית והן משפטית. החקירות של שב"כ - מלוות על-ידי משפטנים מבפנים ומשפטני הפרקליטות וההצלחות שלהם הן הן גם הצלחות שלנו.
לסיכום:
מאחר שאנו נמצאים עדיין במלחמה מתמדת ומתמשכת לביטחון מדינת ישראל, ומאחר שפיגועים מתרחשים בסבירות גבוהה ובגלים גלים, וגם בימים אלה ממש בכל ערי ישראל, יש לאשר לשב"כ לפעול, לתפקד ולתחקר כל מי שמנסה לפגוע ולחתור תחת שלטון החוק וביטחון התושבים. חקירות אינן פיקניק ולא דו-שיח אידיאולוגי על קפה ועוגיות. מי שלוקח החוק לידיו, ומי שמתנהל "כפצצה מתקתקת", לוקח סיכון וצריך לעמוד בו.
מי שרוצה ביטחון ומדינה דמוקרטית לא יכול להתנגד לאמצעי חקירה, גם אם צריך אגרסיביים וחריגים, כדי להבטיח את שלום הציבור.

הכותב הוא עורך-דין, בעל תואר שני במשפטים, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר מדריך בקורס קציני שריון, ראש לשכה של האלוף טל, פרקליט צבאי, יועץ משפטי ביו"ש וברצועת עזה, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז, משנה ליועץ המשפטי של מועצת העיתונות, שופט בבתי דין משמעתיים ופרשן משפטי בהווה.
תאריך:  04/01/2016   |   עודכן:  06/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חקירות שב"כ וטרור יהודי וערבי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הרוצח הנמלט מערערה=פצצה מתקתק
קורןנאוה טבריה  |  5/01/16 06:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נאוה קורן
סרטון המשטמה העכשווי-תורני טלטל אותי היישר אל שנת 1993, לרגע בו החל להתחד"ש עלינו הסיזון שלא נגמר, לקראת הסכמי אסון אוסלו ומעורבותו הדומיננטית של השב"כ שלנו. ולא תאמינו עד כמה לא למדנו דבר ושום לקח לא הופק בשב"כ, בפרקליטות ובתשקורת
רפי לאופרט
האיום הצבאי, הקונבנציונלי, הקלאסי, השתנה בעשור האחרון והוחלף באיומים אחרים. אבל איש אינו יכול לדעת מתי יתחולל השינוי הבא ובו שוב ישתנה תמהיל האיומים ויעמיד בפנינו אתגרים חדשים
אפרים הלפרין
בכל נושא ובייחוד בנושאים אשר משמעותם רבה, אנו נשאף לבצע פיילוט לפני שנגדיל את הסיכונים, במטרה להבטיח ככל הניתן את היתכנות התוצאה. לאור זאת אני רוצה לשפוט את נוהל יועמ"ש לבדיקה מקדימה
משה חסדאי
ההורים במשך הזמן נוטים להתגאות יתר על המידה בבנם הבכור, עד שהם עלולים לחשוב שהוא שייך להם והם אדוניו, ולשכוח שהם בסך-הכל שליחים ושותפים להורדת נשמתו של בנם לעולם
יוני בן-מנחם
במדינות ערב גוברת הדאגה כי ניתוק היחסים בין סעודיה לאירן יחריף את המאבק בין השיעה לסונה במזה"ת    מדיניותו של מלך סעודיה נגד אירן והשיעה עלולה לערער את יציבות שלטונו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il