X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דרעי הוא אומנם חד מחשבה אבל חסר כישורים השכלתיים המאפשרים להתמודד עם מקצוענים. קבלה בסתר אינה מחיבת תארים אקדמאיים
▪  ▪  ▪
דרעי. מסוגל להגן על השקופים? [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

בעת קריאת מאמר זה קרוב לודאי שאריה מכלוף דרעי מונה כשר הפנים. מגן השקופים חוזר לזירת החטא בעוד חכמי האוצר הצליחו לשחוק את ניסיונו להיטיב עם השחוקים עד דק.
רק בישראל יש תקומה לעבריין לחזור לכהן כמחוקק, שר ועוד במיניסטריון בו חולל את מעלליו בעבר. האירוניה בדבר היא שהוא אמור לפקח על התנהלות השלטון המקומי שלעיתים תכופות מצמיח מתוכו את ראש הרשות המושחת התורן. קשה לדמיין מצב שהוא ינחיל לשלטון המקומי סטנדרטים חדשים של ניקיון כפיים. למצער הוא יוכל לקיים סדנאות הסתגלות לחיי הכלא. בהיותו מהיר הבנה הבחין דרעי בגיחוך כל התהליך ודאג לגרור את היועץ המשפטי לממשלה להכשיר את השרץ. זה האחרון הצביע על הנראות הציבורית אך לא מצא כל עילה משפטית לפסילה. לו לפחות היה מציין בחוות דעתו שהוא יסרב להגן על המינוי בפני בג"ץ. אותו בג"ץ שהחליט ש"אולמרט לא ידע" עלול לא לפסול את המינוי. בהיותו בעל חוש הומור ושובב, דרעי עוד עלול להיות שר המשפטים. הצרחה עם אילת שקד יכולה להיות ריאלית. השקופים של דרעי ראו בעיניים כלות כיצד מנהיגם נשחק מול נערי האוצר.
מס ערך מוסף הוחל בישראל לפני כ-40 שנה ותכליתו היא להחליף את לבירינט המיסים העקיפים השונים ובשיעורים שונים ששררו עד אז. הוא חל בהרבה ארצות. הוא חל על הערך המוסף, שמסתכם בהמחשה סכמטית, בערך המוסף שכל פירמה מוסיפה למוצר או במלים אחרות שכר עבודה ורווח. מאחר שהוא בא להחליף משטר של מיסים עקיפים שונים אנשי המקצוע נאבקים על אחידותו ללא יוצא מן הכלל.
הרעיון הוא שמיסוי שונה יוביל לשינוי הגדרות של מוצרים דבר שיגרום לתוהו ובוהו. למרות זאת במציאות יש שוני. מקובל בכל העולם שעמלות הבנקים והריבית אינן חיבות במע"מ. הבנקים אגב משלמים לאוצר היטל תחליפי על שכר העבודה של עובדיהם. אגב גם על מים לא שולם מע"מ עד שהוקמו תאגידי המים ועוד.
מהאמור לעיל מסתבר שניתן לקבוע מדרגות שונות למע"מ בתנאי שהמוצר מוגדר בצורה מובהקת ללא יכולת של מוצרים אחרים לתפוש עליו טרמפ.
נערי האוצר, כנראה מתוך התמקחות לשמה החליטו לעשות "בית ספר" לדרעי.הם התנגדו להורדת מע"מ על מצרכי יסוד. על המים בקשו להחליף את הורדת המע"מ המזערית בהורדת מחירם הם רק לא גילו שממילא היו צריכים להוריד את המחיר כך שמכרו כל שקל פעמיים. גם לגבי התחבורה הציבורית, שדווקא בענף זה יכולה להיות זליגה לתחומים אחרים כמו מוניות, הסעות פרטיות תיירות וכד' הם הודיעו על הורדת מחירים שכנראה תתמסמס בהורדות אחרות. התוצאה הסופית היא שהשקופים יקבלו שיריים של הורדות אם בכלל. כל זאת במקום להוריד מע"מ על מים. חשמל ומצרכי יסוד.
דרעי הוא אומנם חד מחשבה אבל חסר כישורים השכלתיים המאפשרים להתמודד עם מקצוענים. קבלה בסתר אינה מחיבת תארים אקדמאיים.

תאריך:  09/01/2016   |   עודכן:  09/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דרעי כבר לא שקוף
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
בממשלת טכנוקרטים יש מקום
אורח  |  9/01/16 12:42
 
- נמושות סמול=רדו לנשק נעלי דרעי
ע_הראל  |  11/01/16 15:29
2
העברין דרעי כן שקוף. זהירות !!
ישראל ישראלי  |  9/01/16 20:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
מן הראוי שנקשיב לצעקה של צעירה בת 19, שאחרי שנת שירות בשדרות עלולה לשלם מחיר יקר על נחישותה לא לשרת בצבא    וכך כותבת תאיר קמינר במכתבה לצבא: "ביטחון אמתי מתקיים כשהעם הפלשתיני יחיה בכבוד ובחופש במדינה עצמאית לצד מדינת ישראל"
יוני בן-מנחם
מחמוד עבאס הפסיק את איומיו בדבר פרישתו הקרובה מהזירה הפוליטית והוא מציג את הרש"פ כהישג לאומי חשוב שיש לשמור עליו בכל מחיר. יו"ר הרש"פ חושש לאבד את השלטון והוא מעדיף את הקשר עם ישראל על פני פיוס עם החמאס
מנשה שאול
למרות היחסים העכורים בין רוסיה לאירן, אין לצפות כי רוסיה תנטוש את תמיכתה במשטר הסורי. רוסיה נחושה לבסס את נוכחותה במזרח התיכון, ובעיקר בים התיכון, בעקבות ירידת מפלס היחסים בין רוסיה לבין לוב ועירק. גם המשטר האירני לא יוותר על שיתוף הפעולה עם רוסיה, כי אין לו תחליף
עודד שרון
מסתבר כי תקופות של צבא על שלל צורות השירות שבו, מותירות רשמים, חלקם נעימים, אחרים פחות. השירות הצבאי גם "צובע" את דעת היחיד בשלל צבעי הקשת
עילי צוף
יואב בכלל לא רצה לדבר על הדברים החשובים באמת כמו זה שאנחנו עדיין מחפשים איזה נושא לעשות עליו הפגנה חברתית, כי בזמן האחרון כל ההפגנות קצת נחלשו ונהייה קצת משעמם בלי להפגין על משהו חשוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il