X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לנתניהו תרופת פלא לשינוי השיח הציבורי. הוא מעלה נושא מהעבר ומיד קופצים יריביו ומקשקשים עצמם לדעת מול כל מיקרופון וכל מקלדת. הידרדרות הביטחון - אאוט ודברי אינדיק - אין. כאילו לדברים שאמר או לא אמר נתניהו לפני עשרים שנים יש איזושהי משמעות אלקטורלית היום
▪  ▪  ▪
נתניהו. בעל תרופת הפלא לשינוי השיח [צילום: קובי גדעון/פלאש 90]

פורנוגרפיה היא עניין של גאוגרפיה" כך אמר סקיני במחזה "בית התה של ירח אוגוסט" מפרי עטו של המחזאי, ג'ון פאטריק. אילו היה פטריק כותב היום אני מניח כי היה מוסיף שגם אמירות תקשורתיות הן עניין לגאוגרפיה.
ההתייחסות לדברי מרטין אינדיק בסרט התיעודי בו הוא מרואיין ראשי היא דוגמה בולטת להתייחסות תקשורתית שונה התלויה בנקודת המוצא של הדובר. יריבי נתניהו מאמינים לכל מילה של אינדיק בצטטו את נתניהו בהקשר לרבין בטקס האשכבה ליצחק רבין. כל מילה של אינדיק היא אמת מבחינתם. לדבריהם דברי אינדיק לפיהם נתניהו אמר לו בטקס שרבין הפך לגבור לאומי כיוון שנרצח ואילו גלגלי ההיסטוריה היו שונים רבין היה מובס על ידו (נתניהו) בבחירות ומצטייר ככישלון. תומכי נתניהו דוחים מכל וכל דברים אלו וטוענים בפשטות: אינדיק שקרן ואי-אפשר להאמין למילה שלו.
בתוכנית גם מטיל אינדיק את האשמה על הקלקול ביחסים בין ישראל לארצות הברית על הנשיא אובמה. כאן מתהפכות היוצרות. מי שהאמין לכל מילה של אינדיק בעניין רבין-ביבי טוען שאינו מקבל את דבריו ואילו אלו שקראו לו שקרן לפתע פתאום מצטטים אותו בהקשר ליחסים ולביקורו של אובמה במצרים כאילו היו אלו דברי אלוהים חיים.
גם הרציחות המזוויעות של בני משפחת דוואבשה בכפר דומא ושל אמין שעבאן, אלון בקל ושימי רוימי על-ידי נשאת מלחם מעידות על כי שאלת המיקום רלוונטית להתייחסות. ראשי ציבור חובשי הכיפות הסרוגות ואנשי ימין קובלים על ההכללות הנעשות ממעשי בודדים (מעורערים בנפשם) על צבור שלם. לדבריהם הרוב המכריע (כמעט 100%) של המתנחלים אינו עוסק בטרור נגד פלשתינים ועל כן ההכללה מקוממת. רובם של אלו הדוגלים בעמדה זו מתייצבים מול המצלמות ובעיקר מקשקשים ברשתות החברתיות וטוענים כי מעשהו הנפשע של נשאת מלחם מעיד על יחס האוכלוסייה הערבית בישראל ליהודים. מתברר כי כאשר מדובר בערבים ההכללה היא שם המשחק.
גם בקרב השמאל הישראלי מותר ורצוי להכליל לגבי יריבים אידאולוגיים ואילו הבידול מחויב המציאות ופוליטקלי קורקט לגבי קרובים. כך אסור להטיל האשמה קולקטיבית על ערביי ישראל בגלל מעשהו של פסיכופט אחד מערערה אבל ברור שהרוצח מגבעות השומרון הוא מייצג נאמנה את כלל ציבור המתנחלים. ברור שלא אלו צודקים ולא אלו צודקים ולעולם אין הפרט מעיד על הכלל.
אם בענייני תקשורת עסקינן אזי מעניין כיצד נופלים דוברי השמאל הישראלי, פעם אחר פעם, למלכודת הפתאים שמכינים להם ראש הממשלה וחבריו בימין. זה שלושה חודשים יש התערערות מוחלטת של הביטחון האישי של אזרחי ישראל. הפחד שולט ברחובות וכדור השלג של האשמת הממשלה ונתניהו במצב הולך ומדרדר. וגישה זו של הטלת האחריות על ראש הממשלה והממשלה הופכת "לבון טון" בצבור. לא רק בקרב תומכי המחנה הציוני ובני בריתו, אלא גם בקרב תומכי הימין הישראלי (תומכי נתניהו). לנתניהו תרופת פלא לשינוי השיח הציבורי. הוא מעלה נושא מהעבר ומיד קופצים יריביו ומקשקשים עצמם לדעת מול כל מיקרופון וכל מקלדת. הידרדרות הביטחון - אאוט ודברי אינדיק - אין. כאילו לדברים שאמר או לא אמר נתניהו לפני עשרים שנים יש איזושהי משמעות אלקטורלית היום. לפתע הנושא אינו יותר הפחד להסתובב ברחוב מאימת הסכינאים, הדורסים והיורים אלא סיכוייו התיאורטיים של רבין לנצח בבחירות אלמלא היה נרצח. ממש ויכוח רציני בשאלה -אם לסבתא היו גלגלים האם הייתה אוטובוס או מונית.
לסיום שתי הערות קצרות בהקשר לדיווחים כתבי המשטרה על איתור הרוצח נשאת מלחם והריגתו: אחת עניינה, גיא פלג, הכתב לענייני משטרה המאוד רהוט ומוכשר של ערוץ 2. זה, בכעסו, על הנחיות המפכ"ל החדש האוסרות על קציני משטרה לדברר עצמם לדעת במהלך חקירות מכנה את רב-ניצב אלשיך שוב ושוב בשידור "אדון אלשיך". סוג של הקנטה שאינה במקומה. (גילוי נאות - רב-ניצב אלשיך גר בסמוך למקום מגורי).
השנייה גם היא בעניין כתבי משטרה. דורון הרמן מערוץ 10 הסביר לצופים במהלך פריצה לשידור בעקבות הריגתו של נשאת מלחם כי המשטרה הגיעה אליו בעקבות חשיפה שלנו כאן בערוץ 10 לפיה המחבל נמצא בוואדי ערה. קצת התבלבל הבחור בין הדלפה שהגיעה אליו לבין חשיפה. לרגע ניתן היה לחשוב שצוות מז"פ יחד עם אנשי יחידת 8200 של ערוץ 10 הם שאיתרו את מיקום המחבל.
לזכותם של השניים יאמר שתיקנו עצמם במהלך המהדורות. האחד, פלג, קרא לאלשיך רב-ניצב אלשיך והשני, הרמן, ציין כי השב"כ והמשטרה הם שאספו מודיעין, העריכו אותו ואיתרו את מלחם.

תאריך:  10/01/2016   |   עודכן:  10/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על תקשורת וגאוגרפיה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
התבלבלת קצת...
ארט  |  10/01/16 10:26
2
באופן נדיר אני מסכים עם דורי
אהוד פרלסמן  |  10/01/16 15:11
3
למדתי משהו חדש
דוד מגבעת שמואל  |  11/01/16 15:56
4
הקשר בין יורם דורי לשמעון פרס
ציון בן ציון  |  11/01/16 22:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
האם אולמרט קיבל עונש חמור מדי בפרשת הולילנד? האם שטרית ורבין הופלו לרעה בשל מוצאם? האם לופוליאנסקי קיבל עונש קל מדי? כמה הערות בעקבות טענות שהועלו בשבועות האחרונים
רפי לאופרט
את הכבוד המפוקפק שמגדירה הכותרת, אני מייחס לאופן בו מתנהלת ישראל מזה זמן מול אירועי הטרור הנוחתים עליה במאות ובאלפים בעשור האחרון. אילו קם מנהיג בישראל לפני עשר שנים והודיע לעם היושב בציון שעל-פי החלטתו ישראל תאמץ מדיניות "חדשה", שעיקרה "הבלגה" ו"ספיגת אבידות מתמשכת", ללא תגובה אפקטיבית במשך עשר שנים, אני משוכנע שלא היה משלים בתפקידו אפילו קדנציה אחת
ציפי לידר
בשולי הכותרות: חוק שעות עבודה ומנוחה מכירים?    מדוע ויתר המשורר חיים גורי על הפרס לציונות?    הטרור הערבי - כלב נשך אדם    המגזר הערבי - מבחן הנאמנות    משפחה מופלאה שכזאת    מדינת תל אביב?    ירושלים אשפה סביב לה    ולקינוח פסוקו
אליהו קאופמן
מתגלה כי לסגן ראש העיר לוד אין שום רגש של חמלה אנושית משום שמסחר בחיי אדם חמור ממסחר בכספי ציבור. את האיש הזה - יש לפטר לא רק מסגנותו ומהחזקת תיק החינוך אלא גם ממועצת העיר. הגיע הזמן שאמות מידה לקבלה לתפקידים לא ישודרגו רק למינויים מקצועיים, אלא גם נבחרי ציבור יאלצו להשתדרג ולעמוד באמות מידה לפני שיציגו את מועמדותם לרשימה מוניציפלית
אסתר שניאורסון גרי
בפרשת "וארא" סיפור השעבוד של בני ישראל במצרים תחת שלטון פרעה מגיע לנקודת שפל עמוקה ביותר. הם משרתים בנאמנות את הממונים עליהם, תוך פגיעה באחיהם. גם כשגוער בהם פרעה "נרפים אתם, נרפים", אין הם מביעים את טינתם כלפי פרעה. קל להם הרבה יותר להאשים את משה ואהרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il