X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרש"פ החלה בפעילות מדינית מול אירופה ומדינות ערב לתמיכה בכינוסה של וועידה בינלאומית. מדובר ברעיון ממוחזר שמעיד על מצוקת ההנהגה הפלשתינית נוכח כישלון האינתיפאדה
▪  ▪  ▪
אבו-מאזן. חושש מהדחה מכס השלטון [צילום: פלאש 90]

כמה בכירים ברש"פ מאשרים כי כישלונה של "אינתיפאדת הסכינים" והאכזבה הקשה של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מהנשיא אובמה ומדיניותו בנושא הפלשתיני הביאו אותו לשנות כיוון ולחפש דרכים כדי לשוב ולעלות הבעיה הפלשתינית על סדר היום הבינלאומי.
מחמוד עבאס חושש מאוד כי אם יירד מהבמה הפוליטית הפלשתינית בעיתוי הנוכחי הוא יכנס להיסטוריה הפלשתינית כמנהיג כושל שלא היו לו שום הישגים במשך יותר מעשר שנים של שלטון כראש הרשות הפלשתינית, לכן הוא מנסה לשמר בכל כוחו על הקיים.
הוא רואה בפרסומים בתקשורת בישראל על קריסתה האפשרית של הרש"פ רמז ברור לקונספירציה של ממשלת נתניהו להדיחו מכס השלטון, למוטט את הרש"פ ולהשתלט על כל שטחי הגדה, לכן הוא מיהר להכריז בנאום שנשא בבית לחם בשבוע שעבר לרגל חגיגות חג המולד כי הרש"פ היא "הישג לאומי" בדרך למדינה פלשתינית.
שימור הרש"פ והישרדותה הפך עכשיו למטרה העיקרית של מחמוד עבאס.שימורה של הרש"פ במתכונתה הנוכחית, על כל המגרעות שבדבר, מאפשר למחמוד עבאס לקבל את כספי הסיוע של המדינות התורמות, את כספי המיסים שגובה ישראל מדי חודש עבור הרש"פ ולפעול בזירה הבינלאומית כישות עצמאית על סף מדינה.
מחמוד עבאס מנצל את העובדה שגם ישראל, מסיבותיה היא, איננה מעוניינת בקריסת הרש"פ, כדי לשמור על שלטונו הנהנה מיציבות יחסית גם בגלל שישראל מסכלת פעילות של החמאס בשטחי הגדה לכן הוא מקיים את התיאום הביטחוני עם ישראל, האינטרס הוא משותף-שמירה על יציבות הרש"פ ומלחמת חורמה בחמאס.
מחמוד עבאס ביזבז את רוב התחמושת של הפלשתינים במאמציו להשיג מדינה, הניסיון האחרון האלים של הפלשתינים באמצעות אינתיפאדה של בודדים נגד ישראל לא הצליח,הוא לא משפיע על ההנהגה הישראלית לשנות כיוון והחברה הישראלית מתחילה להתרגל למציאות הביטחונית החדשה שנכפתה עליה.
בהיעדר כלים חדשים בארגז הכלים שלו החליט מחמוד עבאס לשוב ולמחזר את רעיון כנוס הוועידה הבינלאומית ולשלב בו מנגנון חדש- משא-ומתן באותו הסגנון שבו ניהלו המעצמות(חמש פלוס אחד) את המשא-ומתן עם אירן על הסכם הגרעין.
גיוס העולם הערבי ותיאום עם אירופה
משרד החוץ הפלשתיני מתאם בשבועיים האחרונים את המגעים עם מדינות אירופה את הפעילות המתוכננת של הפלשתינים עוד החודש בזירת האו"ם ובמיוחד במועצת הביטחון.
הפלשתינים פועלים לנצל את הצטרפותה של מצרים למועצת הביטחון ושל מדינות חדשות נוספות כדי לקדם את המהלכים שהם מתכננים. וואסל אבו יוסף, חבר הוועד הפועל של אש"ף אמר ב-11 בינואר לסוכנות הידיעות הצרפתית: "אנו נסתמך על מצרים שנכנסה למועצת הביטחון, המתנו לשינויים האלה כדי להמשיך את העבודה במסדרונות מועצת הביטחון בתיאום עם כמה מדינות אירופה כדי לחפש מנגנון שיספק הגנה לעם הפלשתיני".
ד"ר סאיב עריקאת, ראש צוות המשא-ומתן הפלשתיני שאותו מנסה מחמוד עבאס להכשיר כיורשו, מסייר במדינות ערב כדי לקבל תמיכה ערבית למהלכי הרש"פ, עריקאת ביקר עד כה במצרים ובאלג'יריה ובראיון לתקשורת באלג'יריה הוא הביע את ביטחונו כי הפעילות הפלשתינית נגד ישראל בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג תישא פרי במהלך שנת 2016 ותביא לנקיטת הליכים משפטיים נגד מנהיגי ישראל.
ב-11 בינואר התכנסה בקהיר הוועדה המיוחדת של שרי החוץ הערבים, שהוקמה בהתאם להחלטות ועידת הפסגה הערבית בשנה שעברה, לתמיכה בבעיה הפלשתינית בזירה הבינלאומית וקראה בתום הדיונים "לגבש מנגנון בינלאומי שישים קץ לכיבוש וישיג פתרון לשתי המדינות במסגרת זמן מוגדרת".
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס החליט לחזור לנקודת המוצא האומרת שבהיעדר יכולת פלשתינית להביס צבאית את ישראל הישועה של הפלשתינים יכולה לבוא רק מהקהילה הבינלאומית.
אין ביכולתם של הפלשתינים לכופף את ישראל בדרכי טרור ואלימות ולכן תיעשה פניה לאו"ם לקבלת החלטה על כינוס וועידה בינלאומית. העמדה הפלשתינית הזו איננה מגובשת ומאוחדת, היא נולדה במוחו של מחמוד עבאס ומקורביו והודלפה לאמצעי התקשורת.
היוזמה החדשה עדיין לא הובאה לדיון בוועדה המרכזית של תנועת פתח (הפוליטבירו) או במוסדות אש"ף כמו הוועד הפועל של הארגון. הנהגת הרש"פ במצוקה וממהרת להפריח רעיונות לחלל האוויר מכיוון שהציבור הפלשתיני דורש תשובות ואסטרטגיה חדשה וברורה נוכח כישלונה של "אינתיפאדת הסכינים".
המאמץ הפלשתיני כרגע מכוון בעיקר לדעת הקהל הפלשתינית כדי להראות לתושבי השטחים שההנהגה לא איבדה כיוון ונלחמת כדי להביא הישגים בכל הדרכים האפשריות.

תאריך:  13/01/2016   |   עודכן:  13/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הדרישה הפלשתינית לוועידה בינלאומית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הנרקומן( קרי:ישראל)
עומד על  |  13/01/16 10:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אפרים הלפרין
כולנו ראינו את התוכנית "עובדה", עם עדויות שקשה מאוד לסתור אותן על הסגרת אנשים לעינויים ולמוות בייסורים על-ידי פעילי זכויות אדם לכאורה מהשמאל, ומעניין מה יש ל"בצלם" לומר על כך ממש ממש בסופה של התוכנית
דביר מור
האם תנועת חמאס עושה סימנים של רגרסיה ואיבוד שליטה? או שהאיתותים מעזה, בכל זאת מצביעים על הסלמה נוספת בקרוב מול ישראל?
דרור אידר
שילובם של ערביי הארץ בחברה הישראלית הוא אתגר לאומי וחברתי    אי-ההכרה של ההנהגה הערבית בקשר ההיסטורי של היהודים אל הארץ בולמת את ההתקדמות    קבלת עיקרון זה היא המפתח לדו-קיום
מתי דוד
מדינות ערב הסוניות הקרויות מתונות, סעודיה, מצרים וירדן עסוקות במשברים בהם הן עסוקות ואין להן שום אינטרס ועניין להיות מעורבות בבעיה הפלשתינית והסכסוך עם ישראל
יעקב עמר
חלאת אדם כמו הנד שפיק לא רק שאינו "מחבל" אלא ההhפך הגמור    זה שאהיד קדוש" שעל סיפורי גבורתו יש לחנך את דורות העתיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il