X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מנשה שאול פרשן לענייני המזרח התיכון מגזין מראה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
דאעש וגם חיזבאללה מסמלים את השסע הערבי העמוק השורר בשורות האיסלאם. נסראללה פועל להגשמת יעדה של מנהיגות אירן לשנות את השתייכותם של המוסלמים מסונים לשיעים. ואילו אלבגדדי חותר להפוך את השיעים לסונים
▪  ▪  ▪
סמל לשסע הערבי העמוק בשורות האיסלם [צילום: AP/Hassan Ammar]
אחרי שאבו-מאזן וסאיב עריקאת איימו לסגור את הרש"פ ולמסור את המפתחות לישראל במקרה שיימשך הקיפאון בתהליך המדיני, מאשים בכיר ברשות את ישראל כי עצם דיוניה בהתפתחות כזו פוגעים באבו-מאזן

שניהם קורצו מאותו בוץ
רבות הן נקודות הדמיון בין חסן נסראללה מנהיג חיזבאללה לאבו בכר אלבגדדי מנהיג דאעש:
  • שניהם מפגינים שנאה עיוורת לסעודיה. בגדדי תקף בנאומו האחרון את סעודיה בגלל כינונה את הברית האיסלאמית כדי להילחם בארגון דאעש ושאר ארגוני הטרור. ואילו נסראללה תיאר בנאומו האחרון את סעודיה כמקור הרוע וקרא לארגונו לפעול נגדה.
  • בימים אלה נמצא דאעש בנסיגה בעקבות תבוסתו המוחצת במחוז אלאנבאר ונסיגתו מבירתו רמאדי, וכן בשל בריחתו ממחוז קובני בצפון סוריה אחרי קרבות עקובים מדם עם הכורדים. וכל זה החל בסילוקו של דאעש מסנגר בצפון עירק. ואילו חיזבאללה מאבד מאות מלוחמיו בקרבות בסוריה יחד עם משמרות המהפכה שאינם מצליחים לרשום הישגים, למרות אלפי המתקפות האוויריות של רוסיה.
  • לוחמים בכירים מדאעש נרצחים בשדות הקרב בסוריה ובעירק, כמו סגנו של אלבגדדי אבו עומר הצ'צ'ני שחוסל בצפון עירק.
ואילו חיזבאללה ואירן הפסידו את סמיר קונטאר שהועלה לדרגת פיקוד בכירה אחרי שחרורו מהכלא הישראלי.
  • דאעש וגם חיזבאללה מסמלים את השסע הערבי העמוק השורר בשורות האיסלאם. נסראללה פועל להגשמת יעדה של מנהיגות אירן לשנות את השתייכותם של המוסלמים מסונים לשיעים. ואילו אלבגדדי חותר להפוך את השיעים לסונים ואת הסונים המתונים לקיצוניים קנאים.
  • אלבגדדי ונסראללה מאוהבים בצבע השחור כסמל להשתייכות למשפחת הנביא.
  • שני המנהיגים מכריזים בנאומים חוצבי להבות כי יביאו את הנצחונות הגדולים נגד ישראל. על כך כותב הסופר הסעודי משארי אלד'יאדי ("אלשרק אלאוסט", 28.12.15): "דאעש וחיזבאללה דומים במשחק המילולי נגד ישראל. נסראללה איים אחרי הריגתו של סמיר קונטאר כי ינקום בישראל בזמן ובמקום שיבחר. ואילו אלבגדדי הבטיח בנאומו האחרון להמונים להמתין לג'יהאד הדאעשי נגד ישראל, וכי הוא לא שכח את פלשתין האהובה.
"שניהם סוחרים בפלשתין ובדת".
על שניים אלה, נסראללה ובגדדי, אומרים בערבית: "שניהם קורצו מאותו בוץ".
חי או מת
לפני למעלה מחודש ימים נפגע קשה מפקד כוח "אלקודס" קאסם סוליימני בקרב נגד האופוזיציה בצפון סוריה. אירן הודיעה על כך שהוא הועבר לטהרן ושם אושפז. הידיעות בדבר גורלו - סותרות. יש ידיעות כי הוא חזר לתפקד בסוריה, ויש ידיעות כי הוא מת.
ברור כי את הידיעות על שובו לסוריה מפיצה התקשורת האירנית וזרועותיה, מספרות כי סוליימני מבקר את לוחמיו בעיר חלב. אירן גם פרסמה סרט וידאו שבו הוא סוקר מסדר לוחמים, לוחץ ידיים, מחייך ומבטיח השגת נצחונות בקרוב במלחמה הקדושה בסוריה.
גורמי האופוזציה הטוענים כי התמונות המוצגות בסרט מיושנות, וכי לא נראתה תמונה אמיתית עכשווית מן התקופה שלאחר פציעתו והחלמתו.
הסופרת הלבנונית דיאנה מקלד (עיתון "אלשרק אלאוסט" 4.1.16) שואלת: "מת או לא מת?
"ואם הוא חי, מדוע אינו מופיע באופן רשמי וישיר עם סימנים משכנעים שהתמונות הן של זמן אמת?
"אין דבר בטוח, ואין מקור רשמי שיצהיר אם הוא חי או מת המביא הוכחות חותכות. הווידאו שפורסם רק מוסיף ספקות וערפול באשר לגורלו של האיש.
"אנו חווים את התחבולות הידועות של התקשורת האירנית. דמיונות מופלגים - זה מה שהתעמולה האירנית משווקת".
הפתעה
הוזמנתי על-ידי ערוץ הטלוויזיה הרוסי בערבית Russia Today לדיאלוג של 30 דקות עם אחד מראשי הרשות הפלשתינית ד"ר מוסטפא עבד אלהאדי, ששודר ב-6.1.16. בניגוד לראשי הרש"פ המתלהמים, היה אלהאדי מתון והוא דוגל בנוסחה של שתי מדינות לשני עמים שיחיו בדו-קיום ובשלום.
נושא השיחה היה הדיונים שקיימה ממשלת ישראל בנושא קריסת הרשות הפלשתינית. האורח מרמאללה שאל ללא לאות: למה נתניהו עשה זאת? האם לא כדי לפגוע באבו-מאזן וברשות הפלשתינית.
השבתי: לא ולא. לישראל אין אינטרס שהרשות תקרוס, וזאת משתי סיבות:
במקרה כזה האחריות על כ-2 מיליון פלשתינים ביהודה ושומרון תיפול על ישראל שיהיה עליה לדאוג לצרכיהם, וישראל אינה חפצה בכך. הסיבה השנייה היא כי המחליף לרשות עלול להיות חמאס, וישראל ודאי אינה מעוניינת בכך.
יתרה מזאת, הוספתי, היו אלה אבו-מאזן, סאיב עריקאת ואישים נוספים בצד הפלשתיני שאיימו לסגור את הרשות ולמסור את המפתחות לישראל במקרה שיימשך הקיפאון בתהליך המדיני. אומנם זו אינה התרחשות סבירה, אך ישראל תמיד לוקחת בחשבון את החמור האפשרי ומתכוננת אליו.
בתחילת הדיון הודיע המנחה כי הצופים מתבקשים להביע את דעתם, באמצעות הפייסבוק או הטלפון, מי יותר משכנע בדיון, הפלשתיני או הישראלי, וכי התוצאות יתפרסמו לקראת סוף התוכנית.
בתשובה על השאלה בדבר ציפיותי מהסקר, עניתי כי הסקר אינו אוביקטיבי אלא חד-צדדי, כי אין משתתפים בו צופים ישראלים או ניטרליים. הוספתי כי לדעתי כל תוצאה חיובית לטובתי מעל לאפס בסיטואציה כזו תיחשב בעיני הישג.
לקראת הסוף הודיע המנחה כי הצד הפלשתיני זכה ב-80 אחוז, והצד הישראלי - ב-20 אחוז.
הופתעתי ונשמתי לרווחה.

הכותב הוא פרשן לענייני המזרח התיכון.
תאריך:  17/01/2016   |   עודכן:  17/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חסן נסראללה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התודעה - נשק הזירה הסונית-שיעית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
טוב, אני מוסיף אותך לרשימה
אהרון שחר  |  17/01/16 19:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רון בריימן
הפנאטים המתנשאים של דת "השלום" כל הזמן דואגים לנו שנעבור ממקום למקום, מדת לדת, ממפלגה למפלגה, מהרגל להרגל, והכל - לטובתנו, כי רק הם יודעים מה טוב לנו, ולעזאזל הבחירות הדמוקרטיות
עידן כהן
חמאס מעוניין להוכיח את עצמו כגורם המוביל את הלחימה נגד ישראל. במקביל, ארגון הטרור מנסה לעורר את דעת הקהל בישראל על-מנת לבצע עסקת חילופי שבויים
עילי צוף
ככה זה כשהכוחות של הדמוקרטיה נחלשים, ואין ברירה אלא לנסות ולהישאר אוהבי אדם ודמוקרטיה ולהילחם על הזכויות של כולם, אפילו שהם לא יודעים מה הזכויות שלהם, ולכן האמיצים האלה (כמונו) כבר החליטו שהם יצאו לחו"ל, ושם הם יעזרו למדינות להחליט לעשות עלינו חרם, וככה המדינה שלנו תהייה חייבת להבין מה נכון ומה טוב בשבילנו
צ'לו רוזנברג
אסור שהוויכוח הפוליטי בתוך ישראל יוגבל על-ידי חקיקה. רק מדינות טוטליטריות נוהגות כך. במדינות דמוקרטיות יש להתמודד עם מתנגדים פוליטיים באמצעות כלים דמוקרטיים
יובל לובנשטיין
למבקרים ברשתות מזון באוסטרליה, צפויה הפתעה גדולה. מחלקת השימורים שם קטנה ביותר, אולי שליש מגודל המחלקה ברשתות בישראל ומנגד גדול מאוד שטחם של הירקות המצוננים והטריים. שם מעדיפים לאכול טרי
רשימות נוספות
אפילו לא תמורת נזיד עדשים  /  דפנה נתניהו
דמוקרטיה של שבטים   /  מרדכי קידר
ערבים בישראל: הנגלה והנסתר  /  רפאל ישראלי
עכירותו של המזרח התיכון בעוכריהם  /  מנשה שאול
עד פה  /  עודד שרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il