X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסודות מאחורי המדפים

"עבדים היינו ל...במדינת ישראל"

כמו שיש אמנות של יצרנים שלא להעסיק ילדים (בעיקר במזרח), הגיע הזמן שגם בישראל של 2016, תהייה אמנה, אשר מסדירה את תנאי העסקת העובדים ברשתות הקמעונאיות בכלל וברשתות המזון בפרט
▪  ▪  ▪
עבדות מודרנית

מאמר זה עולה לרשת בעקבות מייל ובעקבותיו שיחה, שקיבלתי מאדם לא מוכר, (יום ה', 15.01.16) אשר סיפר לי, שנחשף לאחד המאמרים שלי באתר זה ובעקבות זאת רצה לשתף אותי בתחושות האישיות שלו.
מאוד התרגשתי משיחה זו ומרגיש כמו שליח מצווה, להעלותה לרשת ולחלוק אותה, עם עוד ציבור שאכפת לו איך נראית המדינה שלנו ואשר שואף לשפרה.
האיש, במחצית שנות השלושים לחייו, סיפר מרצונו על עבודתו ובעיקר "על תחושת העבדות", בה היה במשך מעל עשר שנים באחת מרשתות המזון המוכרות והגדולות בישראל.
"חיים לא חיים", "מתייחסים אליך כמו אפס" "היום אתה שם מחר מעיפים אותך". שמו ושם הרשת שעבד שמורים אצלי ולא יפורסמו למרות שבמהלך השיחה העובד לא ביקש זאת אפילו פעם אחת. לדבריו מצב העובדים ברשתות המזון הוא בכי רע, שכר נמוך, תנאים לא תנאים ובעיקר טרח להדגיש בפני ויותר מפעם אחת את המילה "עבדות".
לשמחתו הוא פרש מהרשת ועוסק כרגע בתחום אחר, אשר מתאים לו יותר, אך עצם פנייתו אלי, מראה עד כמה סבל ועד כמה התקופה "ההיא" הייתה לו קשה.
חייב לציין שבכל מהלך השיחה לא נשמעו מילים רעות או כל ניסיון להכפיש את הבעלים הקודמים ואף ציין שהם אנשי עבודה ומגיע להם להצליח, אולם קשה היה להשתחרר מההרגשה, שקיים בישראל ציבור עובדים לא קטן, אשר מגיע לו לחיות טוב יותר, מגיע גם לו אופק, ביטחון, ועתיד משופר יותר.
שלא מין הנמנע, שהמאבק של עובדי ביכורי השקמה עם רמי לוי, משפיע גם שאר העובדים בענף (שגם חלקם חש עבדים), אשר מתחילים לדבר ולספר מה באמת קורה אחרי המדפים.
נכון....אנו הצרכנים רוצים מחירים זולים, דבר אשר משפיע על עלות שכרם של העובדים, אולם כמו שיש אמנות/התחייבויות של יצרנים שלא להעסיק ילדים (בעיקר במזרח), הגיע הזמן שגם בישראל של 2016, תהייה אמנה, אשר מסדירה את תנאי העסקה של העובדים ברשתות הקמעונאיות בכלל וברשתות המזון בפרט.
דרך אגב, איפה מסתתרת ההסתדרות? אשר שוכחת לרגע, שהיא בשביל להגן בעיקר על החלשים ולאו-דווקא על הוועדים החזקים ??
אנו מרבים להשתמש במילה "שקופים", למה? כי היא עדינה יותר מהמילה "עבדים"?
אתפלא אם זה יהיה המייל/הטלפון האחרון....

תאריך:  18/01/2016   |   עודכן:  18/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רמי  לוי / Rami Levi
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יונתן אנגל
כולנו תקווה, שמדינתנו תמשיך להצדיק את תוארה כ"מדינת רווחה" ותוביל שינויי מדינות נוספים, שיסייעו לכלל האוכלוסיות החלשות שבחברה שלנו לחיות בכבוד ובראש מורם
ציפי לידר
בשולי הכותרות: המעורער מערערה?    מה קורה עם האבטחה בבתי-הספר?    הסלפי של הנכים    השמינייה בעקבות האלון שנגדע    ולקינוח פסוקו
נאוה קורן
אני מקווה שאילנה דיין לא תיבהל מאיומי השמאל הביריוני והאלים השרוי בתבהלה מובנת, לכן הם לא חדלים להלך אימים על תחקירני 'עובדה' פן יחשפו פרטים נוספים המצויים בידם, אודות בגידתם ומעלליהם של פעילי השמאל נגד חיילי צה"
יוני בן-מנחם
הסכם הגרעין עם אירן יעמוד למבחן בחודש הבא בעת הבחירות לפרלמנט ול"מועצת המומחים". רק אז יתברר אם הזרם הרפורמיסטי המתון שהוביל את ההסכם מתחזק או שהקיצוניות הדתית תמשיך להנהיג את אירן
משה חסדאי
המחאה של סרטי טרנטינו, היא מחאתם של הסרטים האפלים כולם, כנגד האדישות, האטימות, והתרדמה העמוקה בה החברה האנושית נמצאת, במיוחד לנוכח המוטיבים העיקריים: אלימות, גזענות, נקמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il