X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: דפנה ונתן מאיר זוג משמיים תאונות דרכים: ההרוגים הם לא סטטיסטים רפי יעקובי - פסיכולוג או מנהל כת? נערי הטרור תסמונת האישה המוכה מכירים? דאום בשחקים אלוף - פר יופי חולב? ולקינוח פסוקו
▪  ▪  ▪
דפנה ונתן מאיר

מודל אמונה
נראה כי לא רק דפנה מאיר הי"ד, שנרצחה בביתה בעתניאל, ואשר ברגעיה האחרונים נאבקה במחבל, כדי להציל את ילדיה, היא אישיות מיוחדת במינה, לא פחות בעלה נתן, המצטייר כאוהב אלקים ואדם, אשר חף מכל רגשות טינה ונקמה, הוא אדם מיוחד. מבחינה זו אכן מדובר בזוג מן השמיים. דומה כי הביטוי לגבי המנחמים, ש"באו לחזק ויצאו מחוזקים" הוא לא קלישאה אלא מציאות ממשית.
אמונתו העוצמתית, קבלת הדין באהבה והיכולת להודות לה' על הרעה כמו על הטובה, יכולת ההתמודדות עם השכול הטרי, כמו גם חשיבתו החיובית על העולם, גם בשיא אבלו, יכולות לשמש שיעור חי באמונה ובערכי מוסר והומניות ללא פשרות, לא רק למנחמים אלא לציבור כולו.
ובאשר לבת רננה והילדים הנהדרים - התפוח לא נופל רחוק מהעץ כבר אמרנו?
גורמי הקטל בדרכים
שמואל אבוהב, מנכ"ל תנועת אור ירוק, האשים את הממשלה בריבוי תאונות הדרכים, בגין העדר תשתיות נאותות בכבישים. דומני שלא פחות מהתשתיות הלקויות, אי-אפשר להתעלם מהגורם האנושי, שאינו מציית לחוקי התנועה. כך למשל, אנו עדים לכרוניקה של נסיעה במהירות מופרזת או ברמזור אדום, אי-ציות לתמרורי תנועה, עקיפה, וכמובן, איך לא, בעידן הרשתות החברתיות שליחת מסרונים, ווטסאפים וכד' בזמן הנסיעה.
גורם מרכזי אחר הוא הענישה הקלה והבלתי מרתיעה נהגים אחרים, כאשר לא אחת העונשים על דריסה למוות הם קלים יותר מאשר על עבירות רכוש. כך למשל נהג שדרס ארבע נשים למוות בתאונת פגע וברח קיבל, למרבה האבסורד, חצי שנת מאסר בלבד. יתרה מכך, שיכרות נחשבת בתאונות לנסיבה מקילה, במקום להפך. בקיצור, הצדק המשפטי לא נעשה ולא נראה.
ובכלל, אולי מגמת העלייה בתאונות נעוצה בתפיסה הסטטיסטית של ההרוגים, במקום לראות בכל אדם עולם מלא, ומכאן למדיניות הענישה הלקוייה, התשתיות הרעועות וכל השאר?
ד"ר רפי ומיסטר יעקובי
האם רפי יעקובי הוא סוטולוג, כהגדרתי, שהפך את סטיותיו לתורה מדעית? לפחות כך נראה על-פי הכתבה ב'ידיעות' ("כשהפסיכולוג שואל" 18.1.16). תחת הכובע של פסיכולוג מסתתר איש סוטה, גס ואנוכי חסר מעצורים, המזבל את לשונו ללא תקנה.
האם זה דגם של פסיכולוג, המטיף לבגידות, להרס חיי המשפחה והחברה, ולרמיסת כל הנורמות המוסריות? זאת מעֵבר לזלזול במטופליו, ובבני אדם בכלל, חוסר הקשבה להם - כמי שדומה שהוא מנהל מונולוג בסיטואציה דיאלוגית - בניגוד לתנאי היסוד של המקצוע הרָגיש, העוסק בנפש האדם.
גם האתיקה המקצועית ממנו והלאה. האיש מצטייר כמי שמנצל את מרותו וסמכותו המקצועית, כמו גם תלות מטופליו בו, ללא בושה לצורך סיפוק יצריו השפלים והמגלומניים שלו ושל קרוביו. האין הוא דומה יותר לראש כת, שהמטופלים מתמכרים אליו, מאשר לפסיכולוג?
לאור מעלליו הבלתי אתיים ובלתי מקצועיים, תמוה הדבר שהאיש לא הושעה עד כה מאיגוד הפסיכולוגים. לְמה מחכים שם?
מכונת הסתה
דומה שאחד המאפיינים של גל הטרור הנוכחי הוא ריבוי הנערים המשתתפים בו. כך גם היה בפיגוע השבוע שבו נרצחה דפנה מאיר הי"ד.
עובדה זו מעידה על מכונת ההסתה המשומנת, שהצעירים חשופים לה תחת כל עץ רענן, במסגדים, במערכת החינוך, ברחוב הפלשתיני ובכלי התקשורת. כלי מרכזי הרסני בהשפעת הנוער הפלשתיני הוא ללא ספק הרשתות החברתיות.
על ישראל לנהל מלחמת חורמה נגד השימוש בכלי תעמולה אלו. באשר לפייסבוק, המאפשר חופש ביטוי, אין להסכים בשום פנים ואופן לחופש השיסוי המשתלח וחסר הרסן של האויב הפלשתיני כלפי ישראל.
די לתסמונת
תסמונת האישה המוכה, שלפיה אישה מבקשת רחמים על בעלה האלים, אשר הובילה לא אחת בסופו של דבר לרציחתה, חייבת להדליק נורה אדומה בקרב גורמי אכיפת החוק - בית המשפט והמשטרה.
תסמונת זו והשלכותיה - בצד הכרת דפוסי הבעל האלים - חייבת לעמוד בפני בית המשפט, שלא לשעות לתחנוני האישה המבקשת רחמים על בעלה, ולהחמיר בעונשו כחוק. כי, כידוע, כל המרחם על בעלים אכזריים, סופו להתאכזר - גם אם שלא במתכוון ובעקיפין- לנשים רחמניות, שאינן רואות את הנולד ויורות מבלי משים גול קטלני בעצמן. כבר אמר המשורר, כי אקדח המונח במערכה הראשונה, יורה במערכה השלישית.
אין לעבור לסדר היום על רציחת נשים. יש לנקוט את כל הכלים החוקיים והמשפטיים כדי לצמצם את התופעה המדאיגה, ואף למונעה כליל בעזרת אפקט ההרתעה. כמו-כן יש לפתח מוּדעות ציבורית לתסמונת זו במיוחד בקרב הנשים. לתשומת לב ארגוני הנשים וחברי הכנסת. הגיעה השעה שיעבירו חוק בנושא כאוּב זה.
חופשי ומאושר
דומני כי בניגוד לכותרת ב-7 ימים "זרים לרגע", חנוך ואפרת דאום הרגישו בבודפשט, בירת הונגריה, מבחינה מנטלית, עם השחרור ממטלות היום יום והתמסרות הגוף לשיכרון החושים מול הים ונופי טבע מהממים, ממש בבית. ובשביל להשתחרר, ולהרגיש חופשי ומאושר, צריך כנראה להרחיק עד הונגריה.
אכן, תמונה אחת שווה אלף מילים. דומה כי מעולם לא ראיתים מאושרים ומחוברים זה לזה כמו בתמונה זוגית זו במדור. בלא מעט טורים העלה חנוך על נס את דמותה המופלאה של אשתו, המצטיירת כאשת חיל חמה, דעתנית ונבונה, ובעיקר תומכת. מאחורי כל איש מצליח, עומדת אישה גדולה - האישה שאיתו - כבר אמרנו?
עם זאת, אינני מסכימה לקביעה שההסתייגות של היהודי החב"דניק מבית הכנסת הרפורמי היא עניין של דקויות, כלשון הכותב. נכון ששייכוּת יהודית היא גנטית, ולכן אויבינו, דוגמת הנאצים, רדפו אפילו אחר יהודים מומרים (ומשפחת יזרעאלי כמשל). אך דווקא לכן חשוב כל כך לשמור על הזהות היהודית לאור ההלכה, ששמרה על לאומיותנו במשך אלפיים שנות גולה. ההתנגדות לרפורמים, הכופרים בתורה של א-ל אחד, שניתנה בסיני, ובתרי"ג מצוותיה כאידיאולוגיה, היא אפוא עקרונית ביותר.
אומנות היופי
אין ספק שרון אלוף (מכלוף) הפך את יופיו - והעובדה שהפך לסלב בזכות השתתפותו בתוכנית 'הישרדות' - לתעשיה של איש אחד, המגלגלת מיליונים רבים. בעידן הרשתות החברתיות, בעזרת מקש אחד, בדרך הקלה, כפי שמציין הדוגמן המפורסם, תמונה אחת שלו שווה יותר מאלפי שקלים.
אם כן, עם הכנסה כל כך יפה בקליק, למה לו למכור את גופו המעורטל במכירה פומבית בעבור שלמונים? אומנם הכסף יענה את הכל, אך דומה לא את גבולות הכבוד העצמי, הכבוד לגוף וצנעת הפרט. אז כדאי שיכניס את זה טוב טוב לראש.
באשר לשינוי השם, נכון שסצנת הדוגמנות והמסך הקטן לא אוהבים את השם מכלוף הארכאי ו'הפרימיטיבי'. אך האם לא היה כדאי לו ללמוד מהגדולים - והכוונה, איך לא, לשר אריה דרעי, הנושא שם זה ברמה, ומשווק אותו לאומה כסמל לגאוות יחידה מרוקאית?
פסוקו
אולמרט יצא לִקְרָב חייב.
חקירת פרשיות שוחד: החושד בִּקְשָׁרִים
יומולדת לכנסת: חַ"כ שמח
הח"כ הטרי של העבודה: השמוּל(י) החדש
מִתווה הגז יצא לדרך: דלק צְלֵחָה!
סגירת תיק אשכנזי: הזדמנות (הַר)פז?
נאום יו"ר הכנסת נגד העשבים השוטים: חוֹם יולי
מכוּר לחפצים: פֶּטיש בראש
זה לא סוד - מתנחלים בנח"ל החרדי: מִתְנַחַ"ל חרדי
חנות ציצית: בגדילים שונים
ציונים דתיים: בנים סורגים לאלוקים
פירות בלי מע"מ - דיוטי פְּרי
אלון פנקס מתראיין: הפנקס פתוח
דרעי - האישה שאיתו: יפה שעה אחת קודם
יונית לוי עוברת מסך: עינייך יונית.

תאריך:  21/01/2016   |   עודכן:  21/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תנו לנשים לחיות
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
יעקובי - כנראה הפרשה החמורה
רון שוטן  |  21/01/16 20:53
 
- תודה ל"ת
ציפי לידר  |  24/01/16 16:12
 
- רק בישראל
ציפי לידר  |  24/01/16 16:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון
מאות אנשים ובהם לא מעט קשישים ואנשים קשי יום שהשתתפו באירועים שנערכו במשכן הכנסת לציון יובל למשכנה הנוכחי בגבעת רם נאלצו לשלם במזנוני הכנסת מחירים גבוהים יחסית שאינם שווים לכל נפש, ולעיתים היו גבוהים כמעט פי שנים מהמחיר שנדרש לשלם עבור אותם מוצרים חבר כנסת או עובד בכנסת    למה?
ארי בוסל
אכזבה קשה אכזב האפיפיור כשראה לנכון לתמוך ברשע עלי אדמות, וכשהוא ממשיך לבחור בשתיקה רועמת מול מעשי הזוועה המבוצעים מדי יום ביומו ברחבי העולם נגד עדר מאמיניו
אפרים הלפרין
בעניין הרפז השקענו יותר מידי היכן שלא היה סיכוי להשיג משהו ולא השקענו די במקומות בהם הסיכוי היה רב
אלברט שבות
עקב שני הפרקים הראשונים- צצו לי מהדיסק הביולוגי הקשוח עוד שתי פרשיות-גזענות שהעסיקו אותי בשלב מסוים מהחיים . המעניין הוא שגם הפרשיות שצצו עסקו בגזענות בין אחים, בין יהודים לעצמם, באותה המשפחה לא מחוצה לה . המסקנה שהיגעתי אליה היא אותה המסקנה שצויינה בפרקים שקדמו: הגזען חייב להרגיש עליון אפילו על אחיו; הוא חייב לתת ביטוי לסטייה שלו והקרוב אליו הוא זה שייפגע ראשון.
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ נאלץ להשהות את איומיו לביטול חלקים מהסכם אוסלו עם ישראל בגלל לחצים של ארה"ב, מדינות ערב ובכירים בפתח. מחמוד עבאס מאבד את תמיכת הרחוב הפלשתיני והוא נתפס ככישלון חרוץ לאחר עשר שנות שלטון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il