X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כאשר אנו מוצאים עצמנו בוויכוח טעון כבני זוג - עלינו להתעקש לפזר את הגלים, לחצות את הים, לחשוף את אותה פיסת אדמה יבשה שעליה אפשר לעמוד בנוח ולהתייצב
▪  ▪  ▪

הטונים עולים, מיתרי הקול נמתחים, הדמעות כבר מבצבצות מבעד לעפעפיים, ובפנים הלב מתרסק, הנפש מצטמקת. עוד משבר, עוד קושי, עוד פער. ומה עושים עכשיו?
בפרשתנו "בשלח", לאחר שבעה ימים של חרות, עם ישראל מוצא את עצמו במלכוד: מלפנים ים סוער, מאחור צבא דוהר ומהצדדים מדבר שומם. אין לאן לפנות, הסוף נראה קרוב מתמיד. אך ברגע אחד מתרחש הנס, נחשון בן עמינדב קופץ למים במסירות נפש והים נקרע לשניים, חומות מים אדירות מזדקפות מימין ומשמאל והעם עובר באמצע. התורה מתארת את המעבר בצורה מיוחדת מאוד: "וּבְנֵי יִשְׂרָאֵל הָלְכוּ בַיַּבָּשָׁה בְּתוֹךְ הַיָּם וְהַמַּיִם לָהֶם חֹמָה מִימִינָם וּמִשְּׂמֹאלָם" [שמות י"ד, כ"ט].
עם ישראל נוכח לגלות שמאחורי הגלים הגבוהים והמאיימים "מתחבאת" אדמה מוצקה ויציבה, עליה אפשר לעמוד בנוח, ללכת בשלווה ולהצליח לצלוח את האיום. אותה אדמה מסתתרת מאחורי כל דבר בחיינו, ישנו בסיס שעליו לא ניתן לערער אף פעם, הבעיה מתחילה כאשר אתגרי המציאות מתחילים להסתיר את אותו בסיס, אז הוודאות מתחילה להתמוסס והבהלה תופסת את המושכות.
כאשר אנו מוצאים את עצמנו בסערת רגשות, בוויכוח טעון או בתהייה על הראשונות - האם ההחלטה להקים את ביתנו יחד הייתה נכונה או לא - עלינו להתעקש לפזר את הגלים, לחצות את הים, לחשוף את אותה פיסת אדמה יבשה שעליה אפשר לעמוד בנוח ולהתייצב. במקום ללבוש מדי קרב ולהתעקש לדבר על ה"צדק" וה"אמת" אפשר לוותר על עקיצות מיותרות, לרדוף אחרי השלום, להתמלא בעדינות ולהירגע, לחזור למצב השלו, הפשוט, הרגוע, היציב.
כמובן שחייבים כל הזמן להרחיב את אותה פיסת אדמה, לכבוש עוד ועוד שטחים ו"לייבש" אותם (ובכך עסקנו בשבוע שעבר), אבל כאשר אנו כבר נמצאים בתוך הסערה, עלינו לחתור בעקשנות אל הרגעים היפים שלנו כבני זוג, אל המאחד והמשותף ולא אל המפריד והשונה.

תאריך:  21/01/2016   |   עודכן:  21/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על אי-בודד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
דברים נכונים ונהדרים יצאו
לגב' הראלה ישי  |  22/01/16 12:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - דרג, מחסור, סרחו ומתרסקים
ציפי לידר
בשולי הכותרות: דפנה ונתן מאיר זוג משמיים    תאונות דרכים: ההרוגים הם לא סטטיסטים    רפי יעקובי - פסיכולוג או מנהל כת?    נערי הטרור    תסמונת האישה המוכה מכירים?    דאום בשחקים    אלוף - פר יופי חולב?    ולקינוח פסוקו
אלי אלון
מאות אנשים ובהם לא מעט קשישים ואנשים קשי יום שהשתתפו באירועים שנערכו במשכן הכנסת לציון יובל למשכנה הנוכחי בגבעת רם נאלצו לשלם במזנוני הכנסת מחירים גבוהים יחסית שאינם שווים לכל נפש, ולעיתים היו גבוהים כמעט פי שנים מהמחיר שנדרש לשלם עבור אותם מוצרים חבר כנסת או עובד בכנסת    למה?
ארי בוסל
אכזבה קשה אכזב האפיפיור כשראה לנכון לתמוך ברשע עלי אדמות, וכשהוא ממשיך לבחור בשתיקה רועמת מול מעשי הזוועה המבוצעים מדי יום ביומו ברחבי העולם נגד עדר מאמיניו
אפרים הלפרין
בעניין הרפז השקענו יותר מידי היכן שלא היה סיכוי להשיג משהו ולא השקענו די במקומות בהם הסיכוי היה רב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il