X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
העמדה הרוסית הנחרצת בקשר להרכב משלחת האופוזיציה הסורית לשיחות על הסדר מדיני בסוריה מעידה על המשך תמיכתו של הנשיא פוטין בבשאר אסד. אסד הוא המרוויח העיקרי מהקשיים בכינוס "ועידת זנווה מס' 3"
▪  ▪  ▪
פוטין ואסד [צילום: Alexei Druzhinin, RIA-Novosti, Kremlin Pool Photo via AP]

גורל השיחות בין נציגי האופוזיציה הסורית לבין נציגיו של הנשיא הסורי בשאר אסד עלה על שרטון עוד לפני התחלתן שנקבעה ל-25 בינואר בגלל מחלוקות קשות על הרכב המשלחת של האופוזיציה הסורית כשרוסיה מפגינה עמדה נוקשה ודורשת לשנות את ההרכב של משלחת האופוזיציה הסורית כדי שלא לאבד את השפעתה על הדיונים ולטרפד את התוכנית של הציר טורקיה-סעודיה-קטר להדיח את הנשיא בשאר אסד מתפקידו.
העמדה הרוסית הזו קשורה בקשר ישיר למלחמה בשטח, רוסיה הודיעה בסוף השבוע שעבר כי הצבא הסורי נטל לידיו את יוזמת הלחימה בשטח, יש לו הישגים צבאיים, כמו למשל באזור צפון לאד'קיה, והוא תוקף ב-15 חזיתות שונות.
לקראת הדיונים, המכונים "ועידת ז'נווה מס' 3" שיתקיימו בהתאם להחלטת מועצת הביטחון 2254 שאימצה את מפת הדרכים למציאת הסדר מדיני למלחמת האזרחים בסוריה, גוברת גם המלחמה הפסיכולוגית נגד סוריה, העיתון הבריטי "פייננשל טיימס" דווח ב-22 בינואר, מפי מקורות מודיעין במערב, כי הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין שיגר בשנה שעברה שליח לדמשק וביקש מהנשיא בשאר אסד לפרוש מתפקידו אולם רוסיה הכחישה את הדיווח.
העמדה הרוסית התקיפה כעת על הרכב משלחת האופוזיציה הסורית לשיחות על ההסדר המדיני דווקא מעידה על כך שהנשיא פוטין לא שינה את עמדתו בקשר להישארותו של הנשיא אסד על כסאו, האינטרס הרוסי לא השתנה במיוחד נוכח המתיחות בין רוסיה לטורקיה על-רקע הפלת המטוס הרוסי והמשבר בין סעודיה לאירן.
הקרב על הרכב משלחת האופוזיציה הסורית
בראש משלחת האופוזיציה הסורית לשיחות עומד אסעד אלזועבי ולצדו מוחמד עלוש שהינו אחד המפקדים הבכירים של ארגון "ג'יש אלאיסלאם" שרוסיה מחשיבה אותו כארגון טרור ואף חיסלה את מנהיגו זהראן עלוש בהתקפה אווירית בסוריה לפני כחודש.
המשלחת הזו נתמכת על-ידי הציר סעודיה-טורקיה קטר שמסרב להכניס בו שינויים או להוסיף שמות נוספים למשלחת.
סעודיה דחתה את בקשתו של שליח האו"ם המיוחד סטיבן דה מיסטורה להתחשב בעמדה של רוסיה ולהכניס שינויים בהרכב המשלחת, דבר שאילץ אותו לפרסם הודעה בסוף השבוע שבה האשים את סעודיה בטרפוד השיחות שאמורות להיפתח בז'נווה.
רוסיה מצדה הגישה לשליח האו"ם דה מיסטורה רשימה של 15 נציגים שאותם היא דורשת לכלול במשלחת האופוזיציה הסורית לשיחות, ברשימה יש שמות של נציגים מהאופוזיציה הכורדית, כמו צאלח מסלם, ראש "מפלגת האיחוד הלאומי הכורדי", שטורקיה מגדירה אותו כארגון טרור, ואישים נוספים מהאופזיציה הסורית הנחשבים למקורבים למשטרו של בשאר אסד.
רוסיה הבהירה כי היא מתנגדת שבדיונים ישתתפו "פושעי מלחמה" כמו מוחמד עלוש ממפקדי ארגון "ג'יש אלאיסלאם" שלדבריה תקף ורצח אזרחים סורים.
הרכב המשלחת מטעם בשאר אסד
הנשיא בשאר אסד העמיד בראש המשלחת שלו לשיחות את פייצל מקדאד,סגן שר החוץ הסורי ולצדו את בשאר אלג'עפרי, נציג סוריה באו"ם.
נראה כי לנשיא הסורי אין ציפיות גדולות מהמשא-ומתן הצפוי, בדיונים הקודמים של מפגש ז'נווה 2 עמד שר החוץ הסורי ווליד מועלם בראש המשלחת הסורית.
שר החוץ האמריקני ג'ון קרי ושליח האו"ם דה מיסטורה קיימו בסוף השבוע מגעים אינטסיביים עם רוסיה וסעודיה כדי למצוא מוצא למשבר שיאפשר את תחילת המשא-ומתן במסגרת "וועידת ז'נווה 3" בנושא סוריה, גם אם תמצא הנוסחה שתאפשר את תחילת הדיונים, נראה כי חלק מהצדדים מעוניין בהמשך ניהול הסכסוך בסוריה ולא בהגעה לפתרון וגיבוש הסדר מדיני שיסיים את מלחמת האזרחים בסוריה.
האסטרטגיה של הנשיא פוטין ברורה, הוא מנסה להכניס צד נוסף לדיונים, הנחשב מקורב למשטר הסורי, כדי להשפיע על הדיונים בנושא גורלו של הנשיא בשאר אסד בעוד שבשטח מנסה הצבא הסורי, בעזרת חיל-האוויר הרוסי, לקבוע עובדות חדשות בשטח.
מי שמרוויח מהמצב הוא שוב הנשיא הסורי בשאר אסד, למעשה מפת הדרכים שאומצה על-ידי מועצת הביטחון של האו"ם אילצה את האופוזיציה הסורית לשבת לשולחן הדיונים עמו ככל שמתארכים הדיונים וגוברות המחלוקות הוא ממשיך לשבת על כסאו בתמיכה רוסית ואירנית.
יש לזכור כי האופוזיציה המוגדרת כ"טרוריסטית", השולטת בחלקים גדולים של סוריה, כלל איננה משתתפת בשיחות, דהיינו ארגון דאעש וארגון ג'בהת אלנוצרה, שהינו השלוחה של ארגון אלקאעדה בסוריה.
ארגון דאעש מתעלם לחלוטין מהמגעים הבינלאומיים למציאת הסדר מדיני בסוריה, כאילו אינם קיימים ואילו ארגון ג'בהת אלנוצרה כבר הודיע כי כל נציגי האופוזיציה הסורית שהשתתפו ב"וועידת ריאד" הינם "בוגדים" ואיים לחסל אותם. כפי שהדברים נראים יש לנשיא בשאר אסד סיבות להיות מרוצה, הוא יישב על כסאו עוד זמן רב.

תאריך:  25/01/2016   |   עודכן:  25/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמה בסוריה
אריאל י. לוין
מי הניח את המטען סמוך לגבול רצועת עזה?    מה טוב יותר מאשר הלוויה שקטה למחבל?    האם רוסיה מציידת את חיזבאללה?    מה יקרה לדאעש אם יתעסק עם צה"ל?    ומי מגלה דו-פרצופיות ביחסו לישראל?
בנדטה ברטי
החלטה 2254 משקפת התפתחות חיובית, אולם כל עוד לא תתגבש פשרה בציר אירן-ערב הסעודית-טורקיה - התרחשות שסבירותה פחתה עקב ההסלמה בין ערב הסעודית לאירן, שהובילה לנתק ביחסים ביניהן - התפתחות זו עלולה להתגלות כחסרת משמעות מכדי לשנות מהותית את המצב הטראגי של סוריה
יוני בן-מנחם
נשיא רוסיה נוקט מדיניות תקיפה שמטרתה לחזק את מעמדו של הנשיא הסורי בשאר אסד לקראת חידוש השיחות על יישום מפת הדרכים בסוריה. האסטרטגיה הרוסית היא להחליש ולפצל ככל האפשר את האופוזיציה הסורית כולל באמצעות סיכולים ממוקדים
יוני בן-מנחם
מועצת הביטחון אישרה לראשונה מתווה להסדר מדיני לסיום מלחמת האזרחים בסוריה. מדובר בניצחון של הציר הרוסי-אירני אולם הדרך ליישום ההסדר עדיין רחוקה מאוד
אריאל י. לוין
זירות הלחימה בסוריה ועירק אינן שקטות אפילו לרגע: דאעש והמערב, דאעש והכורדים, אסד והאירנים, חיזבאללה והמורדים - כולם בתוך הקלחת הרותחת, כאשר הגבולות בין שתי המדינות נעלמו מזמן
רשימות נוספות
רוסיה ירתה טילים מצוללת לעבר יעדי דאעש  /  איציק וולף
יעלון: מודאג מהאירנים בסוריה  /  עידן יוסף
כתישה רוסית  /  עידן יוסף
רוסיה נגד סעודיה  /  יוני בן-מנחם
ועידת ריאד נגד בשאר אסד  /  יוני בן-מנחם
בימים הללו, בזמן הזה  /  אריאל י. לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il