X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסודות מאחורי המדפים

האם האגו יגבר על ההיגיון?

קריסת רשת המזון השנייה בגודלה בישראל, מציבה כעת בפני מספר גופים את הדילמה - האם לפעול בדרך הגיונית או ששיקולי האגו יגברו על ההיגיון המסחרי ויגרמו לבעלי העסקים לעשות טעויות מרות
▪  ▪  ▪
קריסת מגה. האגו יגבר על ההגיון? [צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90]

בביתי הספר למנהל עסקים נותנים לך כלים אמפיריים להתמודד עם בעיות כלכליות ואף כלים לפתרונן בתנאי אי-וודאות וסיכון, מלמדים אותך להשיא את הפדיון, חישובי מינימום ומקסימום, תפוקות שוליות ועלויות שקועות, אולם את העיקר כנראה שכחו ללמד וזה איך פועל האגו האנושי ובמיוחד של בעלי עסקים, אשר לעיתים פועלים לא תמיד לטובת העסק שלהם אלא בעיקר לרעת העסק של המתחרים שלהם.
"הוצאת העיניים" של המתחרים גורמת ללא מעט אנשי עסקים, לפעול בדרך לא כלכלית ולא הגיונית, עד שקורים מקרים שנטייה זו עשויה להביא את העסק שלהם למצב בעייתי.
קריסת רשת המזון השנייה בגודלה בישראל, מגה - מציבה כעת בפני מספר גופים את הדילמה - האם לפעול בדרך הגיונית או ששיקולי האגו יגברו על ההיגיון המסחרי ויגרמו לבעלי העסקים לעשות טעויות מרות.
רמי לוי - לחברה יכולות כספיות לרכוש את מגה, אולם ההתמחות העסקית שלה היא בהפעלה של חנויות גדולות עם מבנה הוצאות רזה יחסית, הן של שכר דירה והן בהוצאות כוח אדם.
לכאורה, אין לרמי לוי מה לחפש במגרש של החנויות הקטנות במרכזי הערים, שכן הן לא במגרש שלו .... למעט אלמנט האגו.
כמובן שרכישה של מספר חנויות, יכולה להשלים לו את הפריסה, אולם רכישה של כל הרשת, היא למעשה הקמה של רשת חדשה לגמרי, עם כללי תמחור והפעלה שונים, אשר יכולים להקרין לרעה על העסק המרכזי שלו.
יינות ביתן - יינות ביתן, עדיין מעכל או שלא את המיזוג עם מחסני כמעט חינם ונראה שבליעה של רשת נוספת, פשוט באה לו לא בזמן ועשויה להחמיר את מצבו, מנגד ישנן מספר חנויות שרכש ממחסני כמעט חינם שממש לא מצליחות, אולם הן לא נסגרות, כנראה משיקולי כבוד, אז כנראה שנתקלנו כאן בשחקן שהאגו חשוב לו מאוד, דבר שאולי מרמז גם על העתיד לבוא ....?!
אושר עד - שחקן אשר ממוקד, בחנויות הגדולות ונראה שהוא ממש לא מעוניין בנדוניה החדשה.
יוחננוף - חברה משפחתית, אשר רק לאחרונה רכשה מספר חנויות של you חלקן אף בהשקעה הגדולה מערכן הכלכלי בפועל, דבר שמרמז שאין בכוונתן לרכוש את מגה, כמקשה אחת, אולי מספר חנויות בודד.
ויקטורי - שחקן שרוצה מאוד לרכוש את מגה, ניחן ביכולות ניהוליות מרשימות יחסית, אולם חסר יכולות כספיות כה גבוהות, מנסה לצרף שותפים לרעיון, אולם נראה שבמכלול, רכישה של מספר כה רב של חנויות, תהיה גדולה גם עליו.
טיב טעם - חברה, אשר רכשה לאחרונה את עדן טבע מרקט ונראה שבליעה של רשת מגה, גדולה מדי בשבילה בשלב זה, אולי מספר חנויות.
בעלי הרשת שקולים בדרך כלל ולכן לא נראה שילכו לקנייה של כל הרשת אלא, אולי מספר חנויות. נראה שלמרות שלמספר בעלים קיימים יצרי אגו מפותחים, העיתוי ישחק כאן תפקיד מרכזי ולמרות רצון הכונסים למכור את מגה כמקשה אחת, כנראה היא תימכר למספר גורמים, או שתימכר לקונה פיננסי אחד, אשר יחזיק בה לפרק זמן קצר יחסית עד לפיצולה בין מספר גורמים.

הכותב משמש כיועץ לעסקים ומומחה לקמעונאות.
תאריך:  31/01/2016   |   עודכן:  31/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רמי  לוי / Rami Levi
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
אריאל זילבר נבחר לקבל את פרס אמ"י על מפעל חיים, גם יונתן גפן נבחר לקבל את פרס אמ"י על מפעל חיים, זילבר ימני קיצוני, גפן שמאלני קיצוני, שניהם לא בוררים יותר מידי את המילים היוצאות מפיהם    שניהם יוצרים מאוד מוכשרים, אז האם הם ראויים לפרס למרות דעותיהם? ואת מירי נשאיר לסוף
מתי דוד
אלון ליאל "אימץ" כנראה את הסיסמה האנטישמית הידועה בתרגומה האקטואלית: במקום "הכו ביהודים והצילו את המולדת"    הוא פועל על-פי הסיסמה: "הכו בישראל והצילו את פלשתין מהכיבוש הציוני"
ארי בוסל
הפכנו להיות משועבדים למכונות או למכשירים חכמים    כשהטלפון החכם שלי אומר שהטמפרטורה בחוץ היא כזו וכזו, אין עוררין, והגוף מיד מתרגל לחום הקיץ או קור החורף, בהתעלמות מוחלטת מהקורה בסביבה
יוני בן-מנחם
היוזמה החדשה של צרפת תואמה מראש עם הרש"פ והיא מהווה צביעות מדינית. למרות שסיכויי הצלחתה קלושים היא עלולה לגרום לנזק מדיני לישראל
ראובן לייב
קמפיין השנאה נגד מי שמוגדרים "שתולים בתרבות" אינו אלא ציד-מכשפות, שמקומם את כל קצווי הקשת הפוליטית, הרואים בו חציית קו אדום מסוכנת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il