X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסודות מאחורי המדפים

החונטה מאחורי הגלגלים

גילדת יבואני הרכב שומרת בקנאות רבה על פרטיותה ועל האינטרסים שלה ודואגת להשאיר את הפרה החולבת, שקוראים לה שוק הרכב, כמו שהוא ועם מינימום זעזועים
▪  ▪  ▪
יבוא רכבים. גילדה סגורה [צילום: יצחק הררי/פלאש 90]

איש לא מדבר עליהם, שמם לא הוזכר אפילו ברמז, בעת המחאה החברתית ושמם עולה לעיתים רחוקות אם בכלל, בעיתונות הכלכלית ואם הוא מוזכר אז ברחל בתך הקטנה.
קוראים הם - יבואני הרכב.
יבואני הרכב הגדולים, הן בדרך כלל משפחות אמידות ועושרן מופלג ושולטות בענף עתיר ממון זה ביד רמה. מדובר על יבואני רכבים פרטיים, מסחריים ואוטובוסים.
ענף הרכב מעסיק עשרות אלפי משפחות בישראל וכולל את מערך היבוא של הרכבים, החלפים, אביזרים נלווים כמו מצברים, צמיגים, נורות, טרייד אין, מוסכי שירות וביטוחים.
גילדה זו שומרת בקנאות רבה על פרטיותה ועל האינטרסים שלה ודואגת להשאיר את הפרה החולבת, שקוראים לה שוק הרכב, כמו שהוא ועם מינימום זעזועים.
הן דואגות למנות את אנשי שלומם בעמדות מפתח במקומות הרגישים בשוק ובכך דואגים לשמור על האינטרסים שלהם ולהבטיח שהמצב הקיים יישאר לאורך זמן, מבלי שיהיו זעזועים וטלטולים, מבלי שיהיה אפשר להכניס לשוק בארץ רכבים משומשים מחו"ל, מבלי שתינתן אפשרות לייבא חלפים משומשים מפירוק מחו"ל ועוד צעדים אשר יכולים להוזיל את המוצר לצרכנים בישראל.
חלק מהמאבקים ניתן היה לראות ולחוש, בעת ניסו לייבא אוטובוסים מסין, זעם של חברת הארגז ואחרים.
הרווח הגולמי המקובל בענף מגיע לאזור 20-25% כלומר על מכונית שעולה לצרכן ללא מע"מ 100,000 שקל, נשאר ליבואן רווח לפני הוצאות של כ-20,000-25000 שקל או כ-10,000 שקל רווח נקי, בממוצע על כל מכונית, וגם אם טעינו ב-50% (ולא טעינו), אז הרווח שלהם מגיע למיליארד וחצי שקל בשנה אחת! סכום לא מבוטל לכעשר משפחות. לתקשורת קל ונוח לדבר על הקוטג' ועל הגבינה הצהובה (שזה בסדר), למה? כי כולם יודעים מה זה ויחסית נוח לעסוק בזה, אולם משום מה, תחום יבואני הרכב בישראל נשאר סגור ומסוגר, מעין מכרה זהב גדול שאסור לצלם אותו לסקור אותו ואסור לשאול שאלות ואולי גם לעשות מידי פעם רפורמות.
מדוע תחום חשוב שכזה, נשאר מחוץ לזרקור?
מדוע חוששים לגעת בו ולבחון מה ניתן לעשות על-מנת להוזיל את העלות לצרכן (משום מה דואגים כל הזמן לציין את המיסים הגבוהים על הרכב, כאילו היבואנים עושים את עבודתם בחינם !!)
אז ככה - יבואני הרכב בישראל, מרוויחים ומרוויחים מעולה ואולי יותר מידי?! ואולי אפשר לשפר קצת?
מדוע לא נכנסים יבואנים חדשים לתחום? מדוע הוא כזה סטטי ומדושן?
אין ספק שזה תחום שנוגע לכל אדם בישראל, שכן רכב, מזמן הוא לא מוצר מותרות וכל שכן תחזוקתו, אשר מרקיעה לשחקים, עת אתה נכנס למוסך ומבקש למשל צמיג או כל חלק בסיסי אחר.
משרד התחבורה והשר העומד בראשו אכן מנסה להראות פעילות של עשייה, כבישים מחלפים, אי-פחד וחשש מעימות עם פועלי הנמל בכל הקשור לבניית נמלים חדשים, אך מדוע המשרד קפא על מקומו והתאבן מול הגילדה, אשר משמרת את המצב הקיים ומונעת הוזלה משמעותית של יוקר המחיה, דווקא במוצר כה בסיסי שקוראים לו רכב.

תאריך:  01/02/2016   |   עודכן:  01/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משרד התחבורה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החונטה מאחורי הגלגלים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כתבה טובה אבל לא מצויינת
אורח  |  1/02/16 16:22
 
- תגובה לאורח
yuv  |  2/02/16 10:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן אראל
למה ומדוע "זכה" נתן אלתרמן לתֹאר המכובד "מְגֻיָּס", למען מה ולמען מי התגייס? האם בשל שיריו כמו למשל זֶמֶר-הַפְּלֻגּוֹת
ארי בוסל
נראה שעתה, כשהסוף המיוחל והנכסף קרב והופך לממש, בו נשים תוכלנה להתפלל בכותל כ"שוות מן המנין," ראויה להשאל אותה שאלה מחדש. עכשיו כשהמטרה הושגה, האם ניתן לפרק את הארגון? הלא מן הראוי לעשות זאת?
יעקב עמר
זיגלבוים רצה להאמין כפי שכתב במכתבו כי "על-ידי מותי, אני רוצה לתת ביטוי למחאה העמוקה ביותר שלי כנגד אי-העשייה, כאשר העולם מסתכל ונותן אישור להשמדה של העם היהודי". הוא כמובן טעה כי לעולם לא ממש היה איכפת מעוד יהודי מת
ראובן לייב
ההתמודדות הצפויה על ראשות מפלגת העבודה בין שלי יחימוביץ' לבוז'י הרצוג לא תחלץ את המפלגה משברונה. במקום סוסים עייפים היא זקוקה לדם חדש שיזרום בעורקיה
רותי איזיקוביץ
רצח אינו פיגוע!, רוצחים אינם מחבלים! מחבלים במה?, מול אויב מנהלים מלחמה, לא "מבצע" ועוד ועוד "מבצע", אספקת בטון למנהרות, אינה ל"עזה". היא לחמאס. לאויב. עכשיו ברור איך מלים הורגות?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il