X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כבר שנים מדברים על האסון שמפיקים בתי הזיקוק בחיפה מחקר שנערך לאחרונה מחזק טענה זו, אך לא ברור לפי שעה מהו הפתרון המושלם לבעיה זו
▪  ▪  ▪
[צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]

ביום ראשון האחרון(31.1.16) הציג הכתב חיים ריבלין במהדורה המרכזית של ערוץ 2 מחקר רחב היקף שנערך באוניברסיטת חיפה אשר מוצא קשר סיבתי בין רמות הזיהום הגבוהות אשר נפלטות מבתי-הזיקוק שבנמל חיפה לבין פגיעה בעוברים.
תיאור המחקר
במסגרת המחקר אשר מומן על-ידי חברת החשמל, איגוד ערים והנהלת בתי-הזיקוק, ונערך, כאמור, באוניברסיטת חיפה, בדקו החוקרים את הקשר שבין גידול ילדים באזורי תעשיה שבהם ממוקמים מפעלים מזהמים, לבין התפתחות סרטן.
המחקר התבסס רובו ככולו על נתונים אשר נמסרו על-ידי גופים כגון בית-החולים רמב"ם, קופות חולים, מפעלי תעשיה וצה"ל. בעזרת נתונים אלו ניסו החוקרים לבדוק האם קיים קשר סיבתי בין רמת זיהום אוויר לבין מספר חולי הסרטן הגרים באותו אזור.
פירוט שיתוף הפעולה בין החוקרים לגופי המחקר
רוב הגופים אשר נתנו את חסותם למחקר לא עזרו לחוקרים לבדוק סוגיה כבדת-משקל זו. כך, למשל, פורסם בחדשות 2 כי למרות שאיגוד ערים חיפה היה אחד הגופים שהזמין את המחקר כדי לבדוק את הדרכים לפיתוח אזור זה, הוא לא אפשר לחוקרים ליטול דגימות קרקע כדי לבדוק האם באותה קרקע יש חומרים מסרטנים העשויים לפגוע בציבור הרחב, בטענה כי מדובר בדבר לא הכרחי לבדיקת נושא המחקר.
תוצאות חלקיות של המחקר
החוקרים הגיעו למסקנה שחומרים אורגניים היוצאים מארובות בתי-הזיקוק אל היישובים הסמוכים עשויים לגרום לעלייה מדאיגה בתחלואת סרטן הריאות והלימפה.
כמו-כן, בשלושת האזורים שבהם נרשמו עלייה בתחלואת הסרטן כגון קריית -חיים, קריית-ביאליק וחלק מקריית-טבעון נולדים בשנים האחרונות תינוקות במשקל נמוך כאשר היקפי הראש נמוכים ב30%-20%ס"מ (תופעה המכונה מיקרוצופיליס).
תגובת עיריית חיפה לממצאי המחקר
ריבלין מדווח כי עיריית חיפה שוללת לחלוטין את ממצאי המחקר. ראש העיר עורך-הדין יונה יהב הגיע בשבוע שעבר למשרדו של מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה וביקש ממנו לבדוק נתונים אלו גם בערים אחרות ולערוך השוואה בין הערים (זאת במטרה לעכב את פרסום הדוח).
בעבר, כאשר תושבי חיפה הפגינו מול בתי-הזיקוק הודיע ראש-העיר יהב שיש לו פתרון לבעיה, אך עד היום פתרון זה לא יושם בשטח(לכן, לא ברור לי למה תושבי העיר חיפה והשכונות הסמוכות לה לא מחדשות את המאבק במטרה לקבל תשובות ברורות).
בנוסף, הודיע אמש (יום ב', 2.2.16) רופא ילדים העובד בבית-החולים "הלל יפה" בחדרה, בתוכניתו של רינו צרור בגלי-צה"ל, שגם בעיר זו קיים סיכון גבוה לשיעורי תחלואה גבוהים בסרטן הריאות.
היות שרוב האזורים במדינת ישראל מיושבים, קשה לראות לאן ניתן להעביר את בתי-הזיקוק מחיפה, ולכן צריך למצוא פתרון מקיף שיפתור את הבעיה הקשה והכואבת.
המחקר המלא אמור להתפרסם בתחילת חודש מרס, אך אין ספק שנושא זה ימשיך לעמוד על סדר היום.

המחבר הנו בלוגר ופעיל חברתי.
תאריך:  02/02/2016   |   עודכן:  02/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גד גזית
הדילמה העומדת לפתחו השורק של "סיר הלחץ" הישראלי: כאשר נתנה למודרי העבר הזכות לשלוט, האם השליטה מקנה גם זכות לערער את התרבות שהעניקה להם את השלטון? תרבות שרירה אף שהוענקה ומקוימת בחסד אבות? תרבות חופשית ביקורתית שהוכיחה את עצמתה המקרבת, לאורך שנות המדינה הסוערות
נאוה קורן
הקשבתי היטב לקינת השמאל הנגזל ותהיתי ביני לביני, וואלה, איך שגלגל מסתובב לו    אבל הפעם לשם שינוי, לטובה לאחדות וגאולת ישראל - כך אני תקווה ותפילה אמן כן יהי רצון
אפרים הלפרין
בואו נתאר לעצמנו איזה מהומת אלוהים הייתה נוצרת כאן אם מישהו היה מציע כאן חוקים אשר שמם כמו באמריקה: חוק הפטריוט, וחוק רישום סוכן זר
הרב נפתלי רוטנברג
אם ארגון "השגחה פרטית - כשרות קהילתית" היה נהנה היום מקהילת לקוחות גדולה של בתי עסק, מפעלים ומסעדות האם גם אז היה מתחיל את דרכו בהתרסה כמו-פופוליסטית נגד הרבנות הרשמית? בניסוחים פוגעניים ומכלילים כלפי ציבור גדול של משגיחים ומפקחים העושים מלאכתם נאמנה?
שמעון זיו
יו"ר הכנסת, שמבכה מרה את ירידת קרנה של הכנסת מבזבז את כספנו לרוח עם תעמולה לא מרגשת על הכנסת    הוא עוד לא הפנים שבהתנהגותו הוא חבר לאורן חזן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il