X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התאבדותו של גדול השפים בעולם בגלל מתח נפשי מעידה כי שלמות גסטרונומית היא משאת-נפשו הטבעית של כל שף המבקש להצליח. עדות לכך עשויים לשמש לפחות שלושה שפים ישראלים דגולים, הידועים כאורים-ותומים גסטרונומיים
▪  ▪  ▪
השף כהן. חווה משבר קולינרי בעצמו [צילום: פלאש 90]

העולם הקולינרי מתקשה עדיין לעכל את מותו הטראגי של השף המוביל בעולם, ששלח יד בנפשו רגע לפני טקס הדירוג השנתי של מדריך "מישלן". מסתבר כי ליבו של השף הצרפתי-השווייצרי, בנואה ויולייה, לא הצליח לעמוד במתח הבלתי-נסבל המתלווה, מדרך הטבע, לטקס הזה. אחרי ככלות הכל נחרץ כאן גורלן של מסעדות לשבט או לחסד, בעוד השף המתאבד נושא, בכל זאת, בתואר הנכבד של השף מספר אחת של המסעדה המובילה בעולם.
האמת ניתנת להיאמר שהתמוטטותו של גדול השפים אינה אלא עדות מצערת למתח, לחרדה ולדיכאון, המלווים לא אחת את עולם הקולינריה באשר הוא. השאיפה לפרפקציוניזם ולשלמות גסטרונומית, חסרת כל פשרות, היא זו שעומדת לנגד עיניו של כל שף המבקש להצליח. לא מעט שפים דגולים נאלצו בעבר להרים ידיים, לפרוש ולסגור את מסעדותיהם, משלא עלה בידם לעמוד בתחרות היומיומית, הקשה והאכזרית, עם עמיתיהם-יריביהם למקצוע.
ללא מתום
בישראל מצויים לפחות שלושה שפים דגולים, העשויים להעיד על היותם אורים ותומים של קולינריה לשמה, כזו שאין בה מתום. אחד מהם הוא, ללא ספק, השף רפי כהן, בעליה המיתולוגי של מסעדת "רפאל", שעבר בעצמו על בשרו משבר קולינרי קשה מנשוא. המשבר הזה התרחש על-רקע אכזבתו המרה של כהן מצוות-עובדיו, שלא עמדו במטלות המקצועיות שהציב בפניהם. כתוצאה מהמשבר ומאי שיתוף הפעולה של צוות העובדים, נאלץ כהן לסגור לזמן מה את מסעדתו, עד שעלה בידיו לעקור מן השורש את העשבים השוטים שצמחו בגינתו, ושהסיטו את המסעדה שלו מדרך המלך שלה.
בשבע עיניים
השף השני, כאורים ותומים, הוא המסעדן שאול בן-אדרת, בעליהן של מסעדות "קימל" ו"התרנגול הכחול". שמו יצא לפניו בעיקר בשל יושרו הקולינרי, כמי שמקפיד במטבחו על שימוש בחומרים טבעיים בלבד וכמי שמוכן למכור את נשמתו למען שביעות רצונו של קהל-סועדיו. לזכותו של השף בן-אדרת נזקפת העובדה שהוא פרפקציוניסט אמיתי, נעדר כל פשרות. כדי לשמור על רמה קולינרית לשמה הוא נמצא כל העת עם היד על הדופק.
גם השף מאיר אדוני הוא אורים ותומים שכזה. כמי שאינו טומן את ידיו בצלחת לרגע במסעדותיו "כתית" ו"המזללה", הוא מקפיד לבחון בשבע עיניים כליות ולב, בטרם שיגיש אותם לשולחן הסועד. את בקרת האוכל שלו הוא מקפיד שלא לעשות, כמקובל, עם אורחיו הסועדים כשפני-ניסיונות, אלא עושה זאת ישירות עם צוות-עובדיו, להם הוא מגיש את מבחן הטעימות, ורק עם אישורם - מגיע האוכל לשולחן הסועד.

תאריך:  03/02/2016   |   עודכן:  03/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד צבי שוב, עו"ד קרן נדולני
תוכנית מתאר ארצית ברמה מפורטת - על ציר הגמישות וחוסר הוודאות: המקרה של התמ"א להולכת הגז הטבעי
ד"ר דורון מנשה
רומן זדורוב הורשע בצדק ברצח תאיר ראדה. קביעה זו מבוססת על משקלן ההסתברותי המכריע של הראיות המפלילות שהתגלו בעניינו
ישראל רוזנבלט
נחום ברנע תקף בעיתונו את מלשיני 'אם תרצו'. מוזר שדווקא אחד מדוברי השמאל בכירים, מתעלם מזכויות היוצרים בתחום ההלשנות שיש לשמאל בנדון. כמה נוח שיש זיכרון סלקטיבי, ואז אפשר לשכוח את "סזון" ההלשנות וההסגרות; את דבריו של אריק שרון על "קומנדו השטינקרים של שלום עכשיו" ואת קבוצת השגרירים לשעבר, שרק לאחרונה ביקשה מברזיל שלא תסכים למנות את דני דיין כשגריר בברזיליה
הרב שלמה אבינר
באו נמוכי קומה, מחפשי סנסציות, וחמדו להם כותל משלהם, ללא קדושה, ללא צניעות, ללא תורה. ובאו נציגי האומה והרכינו ראשם, וויתרו, והסכימו - מלבד שני גיבורים
אפרים הלפרין
אינני יודע מדוע אין הד ציבורי למעשה אנושי ומאד חשוב של הממשלה, אולי זה בגלל שאנו יודעים לדבר רק על הרע, או שמא מרבית הכותבים לא משתמשים בתחבורה ציבורית.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il