X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
המאמצים למציאת הסדר מדיני בסוריה נכנסו להקפאה זמנית, הנשיא בשאר אסד יישאר על כסאו ומעמדה של אירן יתחזק. הנשיא הרוסי ולדימר פוטין הוכיח כי רוסיה היא הקובעת את כללי המשחק בסוריה והיא שתעצב את אופי ההסדר המדיני
▪  ▪  ▪
ולדימיר פוטין. על-פיו יישק דבר [צילום: Alexei Druzhinin / Pool Sputnik Kremlin / AP]

שליח האו"ם המיוחד סטיבן דה מיסטורה הודיע, בצדק, ב-3 בפברואר על השהיית דיוני "ועידת ז'נווה 3" עד ה-25 בחודש ואמר כי מדובר ב"הפסקה זמנית" אולם המהלך מעיד על הקשיים הרבים לקיים את השיחות שלמעשה לא החלו בפועל בין משלחת האופוזיציה הסורית לבין נציגי משטרו של הנשיא בשאר אסד.
השהיית השיחות שקרטעו במשך שישה ימים נועדה לנסות ולנטרל כמה מהמוקשים התלויים ועומדים, לפני שתכונס הוועידה פעם נוספת תתכנס מועצת הביטחון של האו"ם, שכזכור אישרה את מפת הדרכים בנושא הסורי ונתנה לה תוקף רשמי בהחלטה 2254, כדי לדון בנושא.
מלכתחילה כונסה הוועידה ללא הכנה מספקת ומבלי ליצור נסיבות שיבטיחו כי יהיו לה תוצאות חיוביות, במקביל פתח הצבא הסורי במתקפה רחבה באזור חלב, בסיוע חיל-האוויר של סוריה, כדי לנסות וליצור עובדות חדשות בשטח ולהביך את האופוזיציה הסורית.
משלחת האופוזיציה הסורית דרשה כי משטרו של בשאר אסד יעשה צעדים בוני אמון שמתחייבים מהחלטה 2254 כמו הפסקת אש, פתיחת מעברים לצורך סיוע הומניטרי ל-15 ערים וישובים הנתונים במצור, שחרור עצורים ועוד כתנאי להמשך השיחות, אך רוסיה המשיכה את ההתקפות האוויריות המסיביות על מעוזי המורדים וסירבה להפסיקן, היא גם לא כפתה על הצבא הסורי להפסיק את הקרבות.
האופוזיציה הסורית מצאה עצמה במלכוד, נציגיה הגיעו לועידה על סמך הבטחות מארה"ב, צרפת ובריטניה כי החלטה 2254 תיושם במלואה אך ההבטחות האלה התגלו כחסרות כיסוי.
רוסיה היא בעלת הבית בכל הקשור למצב בסוריה, על פיה יישק דבר, היא יכולה הייתה ליצור תנאים שמאפשרים את המשך הדיונים בוועידה אך נראה כי הנשיא פוטין מעדיף להכתיב את המהלכים לאחר שבזירת הלחימה ייווצרו תנאים שמחזקים עוד יותר את מעמדו של הנשיא בשאר אסד.
בהעדר הכרעה צבאית בקרבות בסוריה ומשא-ומתן מדיני רציני נראה כי כל הנושא הסורי ייכנס כעת להקפאה זמנית. "ועידת ז'נווה 3" התחילה כהצגת תיאטרון והסתיימה ככזו, כל השחקנים שיחקו את התפקידים שלמדו בע"פ מראש, ברור לכולם שמי שיכתיב את גורלה של סוריה הן שתי המעצמות הגדולות רוסיה וארצות הברית אשר סיכמו ביניהן את מהות ההסדר לסיום מלחמת האזרחים בסוריה שבבסיסו תקופת ביניים שבמהלכה יישאר הנשיא בשאר אסד על כסאו עד לעריכת הבחירות לנשיאות ולפרלמנט ושינוי החוקה.
הציר טורקיה-סעודיה-קטר מתנגד למתווה הזה שאותו מנסות רוסיה וארצות הברית לכפות, במהלך דיוני הוועידה ביקר שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב במאע"מ ובעומאן בנסיון לרכך את עמדת מדינות המפרץ שמובילה סעודיה אולם לא הצלחה.
שליח האו"ם סטיבן דה מיסטורה גורס שבסופו של דבר לא יהיה מנוס מלהגיע לנוסחת פשרה מכיוון שכל הצדדים עייפים מהמלחמה הנמשכת בסוריה כבר חמש שנים,רוסיה יודעת שאין פתרון צבאי לבעיה ואיננה רוצה במלחמה שתימשך עד אין קץ. אירופה מודאגת מהמשך המלחמה וממאות אלפי הפליטים הסורים הממשיכים להתדפק על שעריה שלא לדבר על בסיס הטרור הענק של דאעש בסוריה הממשיך להוות מקור לטרור הג'יהאדיסטי ברחבי העולם.
חולשתה של ארצות הברית בולטת בכל מה שקשור לסוריה, הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין הצליח בתוך חודשים ספורים, באמצעות מהלך אסטרטגי מפתיע של התערבות צבאית מסיבית בסוריה, לשנות את מאזן הכוחות בזירת הלחימה ובזירה הבינלאומית.
ממשלו של אובמה הוא חלש ואיננו מעוניין בעימות עם רוסיה, כך מצליח הנשיא פוטין להכתיב את כל המהלכים המדיניים הקשורים בסוריה וארה"ב נגררת אחריו כדי להימנע מעימות.
אירן ומשטר אסד שוב יוצאים מחוזקים מכישלון "ועידת ז'נווה 3", נראה כי הנשיא אסד ימשיך לשבת על כסאו עוד תקופה ארוכה. "ציר הרשע" המורכב מאירן, סוריה וחיזבאללה השיג את מטרתו בזכות הגיבוי הרוסי הצבאי והמדיני והוא יכול לרשום לזכותו נקודות בשלב הזה.

תאריך:  04/02/2016   |   עודכן:  04/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועידת "ז'נווה 3" במבוי סתום
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
ווואו איזה פחד
כבש 44  |  4/02/16 14:38
2
השבוע הודה בחום ובמילים חמות
נשיא הזוי ביותר  |  4/02/16 17:10
3
ארהב הולכת פייפען..אובמה בישלה
הגוי..  |  6/02/16 12:55
4
יוני, למה הרגזתני? כשראש הCIA
הגוי..  |  6/02/16 13:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
עמוס גלבוע
המאבקים הם בין הסונים לשיעים, ובתוך הסונים עצמם    אירן מייצגת את השיעים, סעודיה, יריבתה הסונית המרכזית, אינה מייצגת את כלל הסונים המפולגים    לפי שעה ה"קלפים" החזקים מצויים בידי אירן
יוני בן-מנחם
ארגון חיזבאללה מנסה לתווך בין אירן לחמאס והזמין את בכיר הארגון מוסא אבו מרזוק ללבנון לפגישה עם נציגי אירן. סעודיה מנסה לטרפד את הביקור מחשש שחמאס עלולה להיענות לפיתויים האירנים
יוני בן-מנחם
מדינות המערב וישראל עוקבות אחרי השינויים באירן בעקבות הסרת הסנקציות כדי לראות האם היא תמתן את מדיניותה האזורית. הסימנים כעת אינם מעודדים ומצביעים על המשך המדיניות הקיצונית של המנהיג ח'מינאי וראשי "משמרות המהפכה"
ישראל רוזנבלט
"כל העולם שמח, חוץ מישראל" - הכריז נשיא אירן בפרלמנט, אך שוב לא דייק. גם בישראל יש מי ששמח על הסרת הסנקציות. ראשית, אירן אינה מסוכנת (כמו ישראל, למשל). שנית, כל הישג אירני פירושו תבוסה לנתניהו. יש גם מי שמבין מדוע מהמרת ארה"ב על אירן וזונחת את סעודיה. פתאום התפוגגה לה יוזמת השלום הסעודית המפורסמת
עמוס ידלין
המהלכים האחרונים של ערב הסעודית בזירה הבינ"ל מצביעים על מדיניות חוץ אסרטיבית בכל התחומים ומול כל מי שנתפס כמסכן את ביטחונה הלאומי ואת האינטרסים שלה    ערב הסעודית הפכה שחקן אקטיבי, בניגוד מוחלט למדיניות הזהירה והפסיבית שאפיינה אותה עד פרוץ האביב הערבי    ישראל יכולה לסייע לה במאבקה נגד הציר הרדיקלי בסוריה, נגד שאיפותיה הגרעיניות של אירן, וכן נגד שאיפותיה ההגמוניות של אירן במזה"ת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il