X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יש מי שמעדיפים לא לדבר גם כאשר יש לכך מקום, במיוחד כאשר הם רוצים לחמוק מן האמת. הנה כמה דוגמאות, וגם אחת לכך שלפעמים התשובה הטובה ביותר היא אכן שתיקה רועמת
▪  ▪  ▪
שותקים גם כשצריך לדבר

הביקורת

בשלב מסוים בטקס חילופי היועץ המשפטי לממשלה איבדתי את ספירת הדוברים. נדמה לי שהיו שמונה: ראובן ריבלין, איילת שקד, יהודה וינשטיין, אביחי מנדלבליט, אמי פלמור, שי ניצן, אפי נוה ועוזרו של וינשטיין – אבל אני לא בטוח. הנקודה היא, שחוץ מאשר שקד, איש מהם לא הזכיר אפילו ברמז את הנושא הבוער ביותר שעל סדר יומם של היועץ והפרקליטות: נציבות הביקורת.
הנציבה הילה גרסטל חלתה ונעדרה מהטקס, אך את הנושא לא ניתן יהיה לטאטא אל מתחת לשטיח. שקד אמרה – בצחוק שנשמע יותר כמו ציניות – שווינשטיין מותיר אותה לטפל לבדה בנושא חוק הנציבות, אבל האמת היא שכמו בכל התחומים, טוב שכהונתו של הלה הסתיימה. בימים האחרונים בתפקידו עוד הספיק וינשטיין לתת גיבוי לשקרים ולעבירות של בכירי הפרקליטות בנושא תצהירו של חן קוגל, וגם לשקר לגבי מסמך העקרונות להקמת הנציבות עליו הוא עצמו חתום. כעת נראה האם מנדלבליט ינער את הפרקליטות וראשיה, ויתמוך בחוק שיתן לנציבות למלא את תפקידה: ביקורת פרטנית ומערכתית כאחד.

השעות

לפני למעלה מעשור נפגשתי לארוחת צהריים עם יצחק פורר, ראש משרד רואי החשבון ארנסט אנד יאנג ישראל – הגדול בארץ. כאשר צלצל הפלאפון שלי, הסתכל עלי פורר ושאל: "אתה רופא?". הוא צדק לגמרי. לא יקרה כלום אם לא אהיה זמין במשך שעה; אני לא עוסק בענייני חיים ומוות.
נזכרתי בזה השבוע, כאשר בטקס חילופי היועץ דיברו על שעות העבודה האין-סופיות, ושאלתי את עצמי: למה? מה כל כך דחוף ודחוק, שצריך לשבת עד חצות או אפילו עד שמונה בערב? מה לא יכול לחכות למחר בבוקר, כאשר הראשים רעננים והקיבה אינה מקרקרת? התשובה היא: שום דבר. זה הכל עניין של ניהול נכון ושל קביעת לוח זמנים. נזכיר את החוק הראשון של פרקינסון: כל עבודה נמשכת לפי פרק הזמן המוקדש לביצועה. כולנו יודעים, שכאשר יש דד ליין – הסיכוי שנעמוד בו טוב בהרבה מאשר בהעדרו.
את האמת הזאת לא אמר איש באותו טקס. והייתה גם אמת חלופית שאיש לא העז להעלות על דל שפתיו. אם היועץ כל כך עמוס עד שרונית מנדלבליט וילדיה צריכים להתרגל שלא יראו אותו בבית חוץ מאשר בשבתות, אז אולי כדאי להקל עליו קצת? נניח: לפצל בין תפקיד היועץ לבין תפקיד ראש התביעה הכללית?

השיבוש

פתגם ידוע אומר שחצי אמת גרועה משקר – וכתב האישום נגד אהוד אולמרט בפרשת השיבוש מדגים זאת בצורה מצוינת. הפרקליטות אמרה לשופט אביטל חן, שאולמרט הצליח לשכנע את שולה זקן שלא להעיד במשפטיהם בירושלים, והצליח זמנית לשכנע אותה שלא לחתום על הסדר טיעון במשפט הולילנד. היא גם הסבירה, שהוא חשש שעדותה/עסקתה יזיקו לו. זו אמת, אבל רק חצי אמת.
האמת המלאה היא, שהשיבוש חסך לאולמרט כמה וכמה שנות מאסר. בלי השיבוש, זקן הייתה מעידה שהוא יזם את הסיוע של שמואל דכנר לאחיו, יוסי אולמרט. הרשעה כאן, כפי שראינו, הייתה עולה לו ב-4.5 שנות מאסר. בלי השיבוש, זקן הייתה מעידה שהוא יזם את מרמת ראשונטורס. הרשעה כאן הייתה עולה לו בעוד שנה-שנתיים. את החלק הכל-כך מהותי של העסק לא סיפרו לבית המשפט, ובמקום זה התווכחו איתו האם אולמרט צריך לקבל אפס עונש או כמה ימים בכלא. בושה וחרפה.

אולמרט

מי שעוד שתק באולמו של חן היה אולמרט עצמו. לראשונה מאז החלו משפטיו, הוא לא פתח את הפה וגם לא ניצל את זכות המילה האחרונה של הנאשם. אולי סניגוריו ויועציו הצליחו סוף-סוף לשכנע אותו, שהוא רק מזיק לעצמו בשחצנות ובזחיחות שהוא מפזר לכל עבר, שבוודאי אינן משקפות את מה שבאמת עובר על מי שבעוד עשרה ימים נכנס לכלא.
אחרי הרשעתו החלקית בבית המשפט העליון במשפט הולילנד, יצא אולמרט לעיתונאים והכריז שלא קיבל שוחד – עשר דקות אחרי שבית המשפט קבע סופית שהוא כן קיבל. בערעור בפרשת טלנסקי הוא עמד בפני אותו הרכב ממש, וטען שרודפים אותו. הוא מעולם לא הביע מילה אחת של חרטה, ודומה שהעדרה כעת – כאשר הודה בעבירות השיבוש – מלמד שהוא לא באמת חושב שעשה משהו פסול. מעניין אם הדבר יבוא לידי ביטוי בגזר הדין בשבוע הבא. אגב: התחושה באולם הייתה, שחן עשוי להפתיע ולשלוח את אולמרט לכלא לתקופה מסוימת במצטבר ולא בחופף, כך שייענש בצורה ממשית על מעשיו.

מאמנים

"שיחקנו לא טוב" – זה המקסימום שתשמעו ממאמני ספורט, במיוחד בישראל, אחרי הפסדים. חלקם יספרו לכם על פציעות, אחרים יתלוננו על השיפוט, יהיו מי שיתארו לכם משחק שונה לחלוטין מזה שראיתם ("אני לוקח הרבה דברים טובים") ותיתקלו גם בכאלו שיפילו את כל האשמה על השחקנים ("הזהרתי אותם מהבעיטות החופשיות"). רק אחד לעולם אינו אשם: המאמן.
אני לא בעד ההרגל – אצלנו ובעולם – להפיל את כל התיק בצורה בלעדית על המאמן. יש מנהלים מעליו, יש צוות לצידו, יש שחקנים מתחתיו. העובדה שהכי קל להחליף את המאמן, אינה אומרת שתמיד רק הוא אשם. מצד שני, לא ייתכן שהוא היחיד שאינו נושא באחריות כלשהי. זה בדיוק תפקידם של המראיינים: לשאול "ומה החלק שלך?", ללחוץ עד שתינתן תשובה או עד שניתן יהיה לומר שהמאמן מתחמק מאחריות.

חזן ושפיר

יש כמה חברי כנסת שמחוללים בכוונה מהומות כדי לקבל כותרות. אורן חזן הוא כזה בקואליציה, סתיו שפיר היא כזו באופוזיציה. חזן הוא סתם פרחח שלא אמור להגיע אפילו לוועד הבית, בעוד שפיר משתוללת במכוון – בעיקר אצל ניסן סלומינסקי – כדי לזכות בכמה דקות של זמן מסך. זה מצליח להם: כל ילד שמע על חזן, ושפיר הגיעה למקום השני בפריימריז במפלגת העבודה.
אני יודע שהרבה יותר קל להגיד זאת מאשר לעשות זאת, אבל הדרך הטובה ביותר להתמודד עם פרובוקטורים כאלה היא לא להיגרר אחריהם. פשוט לשתוק. חזן פולט עוד שטות – להבין שהאיש אידיוט ולשתוק. שפיר שוב צורחת – לתת לה לצעוק עד שתתעייף. התגובה צריכה לבוא אחר כך, לא מול המצלמות, בתלונות לוועדת האתיקה של הכנסת ולראשי המפלגות שלהם, שיודעים שחזן ושפיר ודומיהם מבזים את המפלגה (וגם צוברים יותר מדי פופולריות זולה). והמשכיל בעת ההיא ידום.

תאריך:  05/02/2016   |   עודכן:  05/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זכות השתיקה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
השואה בין חזן לסתיו שפיר
חילקיהו  |  5/02/16 10:46
 
- אכן השוואה מביכה.
ש.  |  5/02/16 11:48
 
- ההשוואה ועוד איך במקומה. ל"ת
שניהם עשב בר  |  6/02/16 07:15
2
תקשורת רדודה, במיטבה!
7 שחור  |  5/02/16 13:52
3
על סתיו אסור לכתוב על אורן כן
aerius   |  6/02/16 21:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
אריה אבנרי
שי ניצן נכנע לעובדיו בנושא נציבות הביקורת והעניק הנחות סלב ענקיות לאהוד אולמרט    מי שקיווה שהוא יאזן את הרפיסות של וינשטיין - התאכזב קשות
איתמר לוין
יום פלילי טיפוסי: שופט יעיל צריך להתמודד עם צדדים שלא תמיד מסייעים לקדם את התיקים    ויליאם חאמד עושה כמיטב יכולתו, אבל מפגין סלחנות יתר כלפי סניגור חצוף
איתמר לוין
המדינה תפצה נאשם ב-5,500 שקל, לאחר שהתעקשה במשך שנתיים לנהל הליך נגדו למרות הערות בית המשפט לפיהן אין יסוד להאשמות
איתמר לוין
פסק דין בעניינה של משפחה שאחד מילדיה סובל משיתוק מוחין, מגלה כיצד ניסה האפוטרופוס הכללי למנוע ממנה הזדמנות לשפר את תנאי מגוריה    ביהמ"ש דחה את ההתנגדות וגם נתן ליחידה שיעור באנושיות
איתמר לוין
התנועה לאיכות השלטון על ההחלטה בנושא תצהיר קוגל: וינשטיין דוחה ביקורת במקום לערוך בדק בית    התנועה למשילות ולדמוקרטיה: וינשטיין נגוע בניגוד עניינים בפרשת התצהיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il