X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הטלטלות העזות שעובר מקצוע עריכת הדין, ובראשן עזיבת מחלקות שלמות בראשותם של שותפים בכירים ומעברן למשרדים אחרים, מחייבות בדק בית ואימוץ שיטת ניהול חדשה
▪  ▪  ▪
[צילום: איתמר לוין]

ענף משרדי עורכי הדין כמרקחה. העזיבות והמיזוגים הסימולטניים גורמים נזק. כששותף העומד בראש מחלקה עובר למשרד מתחרה, זו פגיעה במוניטין של המשרד שעזב ושהיה חלק ממנו שנים רבות. הנזק מתבטא בנטישת לקוחות אשר תיקיהם מטופלים על-ידי מחלקתו של הפורש, ובלית ברירה ייתכן שיעברו יחד איתו.
מעל הכל הנזק הוא בחוסר אמון הנוצר בתוך המשרד, באי שקט, באווירה עכורה, בחשדנות ובחששות. במקום להתרכז בתיקים, המחשבות נסובות למתרחש אצלנו ואצל אחרים. כולם בלחץ: בעלי המשרדים, שותפים בכירים ועורכי דין צעירים. נכון שיציבות תעסוקתית מזמן לא מובטחת לאף אחד, לא במשרדי עורכי דין ולא באף ארגון עסקי, אך כיום הדבר מקבל עוצמה. גרוע מכל: הלקוחות גם הם בלחץ, גם הם אינם מרגישים ביטחון ויציבות כפי שמשרד עורכי דין צריך להקרין. תהליכים אלו מחייבים בדק בית והסתכלות פנימה אל התהליכים הניהוליים של משרדי עורכי הדין.
במשרדי עורכי דין לא נהוג לקיים תהליכים שיטתיים של ניהול כישרונות (Talent Management), בהם המשרד מכין את השותפים הצעירים לתפקידים ניהוליים, תוך הכשרה וטיפוח הפוטנציאל. בארגונים עסקיים רבים מתנהלים תהליכי ניהול כישרונות אשר מיועדים לסייע ולזהות כישורים ולמנף חוזקות. תהליכים אלו מובלים על-ידי ההנהלה הבכירה, מתוך הצורך הגובר לוודא שברשותם כישורי מנהיגות הדרושים על-מנת להתחרות בשוק.
משרדי עורכי דין הם ארגונים עסקיים אשר תכליתם יצירת רווחים לבעליהם, כמו כל ארגון עסקי אחר. עם זאת, אפיוניהם שונים מארגונים עסקיים אחרים, בהיותם ארגון של נותני שירותים מקצועיים. בעריכת דין, כמו בארגונים אחרים של מקצוענים (דוגמת עורכי דין, רופאים ואדריכלים), הקשר של הלקוח עם נותן השירות הוא אישי, בין אם מדובר בלקוח תאגידי ובין אם מדובר בלקוח פרטי. במשרדי עורכי דין, להבדיל מחברות עסקיות, כל התפקידים הניהוליים הם בידי עורכי דין שמתפקדים גם תחת הכובע של עו"ד אך גם כאנשי שיטות וארגון, שיווק ומשאבי אנוש. אירועי החודשים האחרונים מעמידים בסימן שאלה את דרך ניהול השותפות בפרט ואת ניהול המשרד בכלל.
הלקח מכל הסערה הוא, שמעתה משרדי עורכי דין יצטרכו להשקיע משאבים בניהול כישרונות (talent management) אצל עורכי הדין המתאימים, בבניית מערכות תגמול ושימור עורכי דין וביצירת אסטרטגיה של תרבות ארגונית העונה לחזון ולערכי המשרד. כל אלה הופכים כעת לאתגר הבא של משרדי עורכי דין.

הכותבת היא יועצת אסטרטגית וארגונית למשרדי עורכי דין, בעלת "אנשי מפתח - משרדי עורכי דין מובילים".
תאריך:  07/02/2016   |   עודכן:  09/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד ארתור בלאייר, עו"ד יצחק איתן (פרנלדס)
בית הדין לעבודה הכיר בטנטון כפגיעה בעבודה למרות שהעובד פנה לרופאיו רק לאחר שנדחתה תביעתו המקורית נגד הביטוח הלאומי
מנשה שאול
"אלנור" נגד "האחים המוסלמים", חמאס נגד אירן, סונים נגד שיעים, חולשות הערבים ובדיחה לקינוח    אזרח מצרי נהג במשך שנים לפקוד מדי בוקר דוכן עיתונים, היה נוטל עיתון, סוקר את העמוד הראשון, מחזיר את העיתון למקומו והולך. יום אחד שאל אותו בעל הדוכן: מה אתה מחפש בעיתון מדי בוקר?
יובל ברנדשטטר
תמימות הדעים בין שלי יחימוביץ' לאיימן עודה אומרת הכל    דרך ארוכה עברה מפלגת העבודה מן הימים שבהם בנתה את הארץ, שחררה אותה מפולשים זרים והגנה עליה מן האנטישמיות הגזעניתט
נסים ישעיהו
נוצר מצב בלתי נתפש שנערי הגבעות אוהבי ישראל מכונים טרוריסטים בעוד את הטרוריסטים האמיתיים אנחנו ממשיכים לממן. אותם ואת מערכת ההסתה המשומנת המניעה אותם
יוני בן-מנחם
ראש הממשלה מנהל בשלומיאליות את מדיניות הביטחון בעוד הטרור הפלשתיני מתעצם והסכנה גוברת מרצועת עזה. דוח מבקר המדינה בנושא מחדל הטיפול במנהרות ברצועת עזה הוא רק קצה הקרחון של מחדלי נתניהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il