X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אינסטינקטיבית עולה השאלה בעקבות נפילתה של לוחמת מג"ב הדר כהן, הי"ד, האם לא היה כאן מחדל ענק, ואולי גם עולה השאלה: "מה פתאום נשים"?
▪  ▪  ▪
ציון "נכשל" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

ובכן, לא רק שבאמת אין שום סיבה שרק זכרים יהיו אצלנו בשר תותחים, אם כבר אין מנוס מכך שמישהו בכלל ישמש בשר תותחים, אלא שכאשר האויב הוא מוסלמי הנה ללוחמות, דווקא ללוחמות, יש ערך מוסף עצום. לוחמות, הן ורק הן מסוגלות לנטוע באויב גם פחד, באשר לפי אמונתם של המוסלמים מותו של לוחם מוסלמי בקרב הוא רק מעבר נכסף לגן העדן, ואילו מוות של לוחם מידי אישה, לפי אמונתם, משפיל אותו ומונע ממנו את הכניסה לגן עדן.
אבל. הדבר היחיד שנעשה נכון, לדעתי, היה רק עצם הצבתן דווקא של לוחמות בקו הראשון. בכל פרמטר אחר, הייתי נותן למקבלי ההחלטות חד-משמעית ציון "נכשל".
כי יש לשאול: האם די בהכשרה בסיסית, "הטירונות", כדי לצאת אל הקו הראשון בשדה הקרב? לדעתי התשובה היא בפירוש לא. האם במיקום בו הוצבו הלוחמות הושקעה חשיבה? האמנם חובה על המגינות להימצא בטווח מגע עם הנבדקים? בלי שום מכשול מגן החוצץ ביניהם? לדעתי שוב התשובה היא ממש לא.
רק אקדח
האם היו הלוחמות ממוגנות כמו שבצבא שאיננו צבא פרטאצ'י היו צריכות להיות? האם היו מצויידות בשכפ"צ קראמי הכולל צווארון, במכנסיים ממוגנים, בקפל"סט, במשקפי מגן? מן התמונות אנחנו למדים שממש לא.
וגם: האם זה לא טימטום מוחלט לתת בידי לוחם בתוך העיר, במקום בו הטווחים הם מטרים בודדים נשק ארוך? הנשק היחיד היעיל במצב שכזה הוא (רק!!!) אקדח. לא המקל המסורבל שנקרא "נשק ארוך". וכמובן שכאשר זה אקדח יש להקנות מראש ללוחמים מיומנות שלמה ומושלמת בשימוש בו.
צר לי. לפחות לדעתי, העובדה שנשים לוחמות הן שהוצבו בשער יפו הייתה הדבר הנכון היחיד שנעשה, בעוד בכל פרמטר אחר מהמכלול שלנגד עינינו, הדברים נעשו באופן לא נכון לחלוטין. כל כך לא נכון עד שנדמה שכל ההחלטות של מקבלי ההחלטות שם התקבלו ממש ללא שום חשיבה שהיא בכלל.

תאריך:  07/02/2016   |   עודכן:  07/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
בשולי הכותרות: הטרור בבית    תחזית לחוד ושלג לחוד    רק בישראל: עני ומאושר?    הבן האובד המסרב לרדת מהכותרות    ולקינוח פסוקו
איתן קלינסקי
נחמיה שטרסלר מעמיד מראה מול שלי יחימוביץ' המתהדרת בהיותה נושאת קולה של הסוציאל דמוקרטיה    "היא אפילו לא סוציאליסטית. סוציאליסט אינו יכול להתעלם מחוסר הצדק מגזל האדמות ומההתעללות היומיומית בפלשתינים"
ראובן לייב
בגלריית נמל יפו נפתחה בסוף השבוע תערוכת צילומים ייחודית של הצלם אלכס לנדסברג ממסעו בן העשור על פני מדינות ותרבויות שונות בעולם
ליאורה לבנשטיין
הטלטלות העזות שעובר מקצוע עריכת הדין, ובראשן עזיבת מחלקות שלמות בראשותם של שותפים בכירים ומעברן למשרדים אחרים, מחייבות בדק בית ואימוץ שיטת ניהול חדשה
עו"ד ארתור בלאייר, עו"ד יצחק איתן (פרנלדס)
בית הדין לעבודה הכיר בטנטון כפגיעה בעבודה למרות שהעובד פנה לרופאיו רק לאחר שנדחתה תביעתו המקורית נגד הביטוח הלאומי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il