X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - הגורם היהודי, כבוד, איומים, טסים ותגובה לדוח שבת שלום
▪  ▪  ▪
איום המנהרות [צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90]

א. מוזר
בֶרני סאנדרס, המועמד הדמוקרטי, שכמעט ניצח את הילרי קלינטון בבחירות המקדימות באיובה, אינו נמנה דווקא עם אוהדי ישראל למרות שהוא יהודי, שאפילו התנדב לעבוד בקיבוץ לפני כמה עשורים.
להילרי קלינטון יש חתן יהודי, אך גם היא אינה אוהדת דגולה של ישראל, למרות התיימרותה.
לעומת זאת, איוונקה, בתו של דונאלד טראמפ התגיירה, והפכה ליהודייה דתית, והוא גאה בנכדיו היהודיים. אין ספק, מכל המועמדים כעת טראמפ הוא הידידותי ביותר לישראל.
ובינתיים יושב על הגדר מייקל בלומברג, מי שהיה ראש עיריית ניו-יורק, ויהודי גאה ואוהב ישראל, שטרם החליט האם יצטרף למרוץ לנשיאות כמועמד עצמאי.
אחרי הממשל העוין לישראל של אובמה, בינואר 2017 יכול להיפתח עידן חדש ומבטיח.
ב. ניסוח
רב-שוטר הדר כהן מיהוד, דיווחו בתקשורת, נרצחה בפיגוע בשער שכם; ולא היא. כהן לחמה, ונפלה תוך כדי מאבק במחבלים, שתקפו את צוות השוטרים, שהוצבה בו.
איני מצפה מהתקשורת לצרף לשמה את הסיומת הי"ד (השם ייקום דמה), אך ראוי לכבד את השוטרת, ולציין, כי נפלה בקרב.
ג. אלימות
מוחמד אבו סלאח, השוטר הקהילתי לעיר ללא-אלימות באום אלפחם, זכה לקבלת-פנים הולמת. אלמונים ניקבו את הניידת שלו, שחנתה ליד ביתו בעיר, בירי של כחמישים כדורים, וריטשו את השלט, שנקבע עליה.
כמה שהשוטר אבו סלאח יגיד, שאינו מתרשם מכך, אני בטוח, שיש לו מחשבות שניות על תפקידו ועל נחישותו למלאו. בנוסף, קיבל אבו סאלח איום לטלפון הנייד "הפסק לשחרר לנו דוחות. אם תמשיך בדרכך אז יהיה לנו המשך טיפול ושהמשטרה תעזור לך". טרם נעצרו חשודים.
ד. רועה אווירי
תנו לנו מידע על עדרינו, מבקשים חוואים ובוקרים בדקוטה הדרומית מחיל-האוויר האמריקני, שהכפיל פי ארבעה את שטח מרחב האימונים האווירי פּאוּדֶר ריוור, המשתרע על פני שתי הדקוטות, במונטנה ובוויאומינג, והנו הגדול ביותר בארצות-הברית גופא (כ-90 אלפי קמ"ר).
יו"ר ארגון החוואים פנה לבסיס חיל-האוויר אֶלסווֹרת, המפעיל את שטח האימונים, וביקש שהחיל יספק לחוואים ניטור של עדרי הבקר וניטור של קויטות, המנסים לטורפם, באמצעות כלי-טיס קטנים של החיל, הטסים במרחב. החוואים באזור משתמשים במטוסים קלים, כדי לבצע את ניטור עדריהם במרחבים העצומים. הם סבורים, כי לחיל-האוויר האמריקני יש אפשרות לבצעו טוב יותר מהם, כיוון שהוא מרבה לטוס באזור בטיסות אימונים.
לדעת החוואים, אם חיל-האוויר יספק להם את המידע הנדרש, הם לא יצטרכו לטוס הרבה במרחב, והדבר ישפר את הבטיחות האווירית בו. בינתיים טרם תיאם בסיס אלסוורת את נוהלי הטיסה במרחב עם החוואים, והם משתמשים בהוראות הכלליות של רשות התעופה האמריקנית (FAA), ועוקבים באמצעותה אחר פעילות האימונים בפאודר ריוור. הטיסות שלנו אינן לבידור, אלא צורך כלכלי, אומר אחד הטייסים, שפועל עבור החוואים. לכן, התיאום הזה חיוני ביותר.
ה. מתחפרים
אם יש מורשת ליצחק רבין, נאומו במכללה לביטחון לאומי הנו אבן-הראשה בה. רבין דיבר בו על תרבות הסמוֹך, והוא הכירהּ היטב משנותיו בפלמ"ח, בצה"ל ובמשרד הביטחון.
בגלל תרבות הסמוך הגענו לכל מלחמותינו לא-מוכנים לאתגר האמיתי - גם ל"צוק איתן", שלא היה מלחמה, למרות שהייתה התקופה הארוכה ביותר, שבה נוהלו קרבות והותקפה אוכלוסייתנו האזרחית, "העורף".
ב"צוק איתן" נחשפנו לבעיית המנהרות, למרות שהייתה הקדמה לפרשה זו ב"שמורות הטבע" של חיזבאללה בלבנון 2. גם שם זו הייתה הפתעה, שצבאנו לא ידע להתמודד אתה.
האם נעשה דבר מאז? תלוי את מי שואלים. מערכת הביטחון מתחפרת מאחורי מסך סודיות, אך תושבי עוטף עזה, שיהיו, כנראה, הקרבן הראשון למנהרות, שחמאס מאיים, כי חצו מזמן את הגבול, אינן רגועים.
אני מבין אותם. גם מי שיש לו אמון במערכת הביטחון - לא כמוני - ראוי שיחשוש. חששותיי גוברים לנוכח התגובה האלימה - הכמעט פאבלובית - של מערכת הביטחון על פרסום טיוטת דוח מבקר המדינה על המנהרות.
המבקר לא חידש דבר באומרו, כי לפני "צוק איתן" ובמהלכו "התגלו ליקויים חמורים בהיערכות ובהתמודדות מול איום המנהרות מרצועת עזה לתוך שטח ישראל". בדוח מוצגת ביקורת רחבה בעקבות מבצע צוק איתן, שמתבצעת מאז ספטמבר 2014, שכוללת גם את ההיערכות להגנה על העורף האזרחי מפני איום טילים ורקטות.
כצפוי, הגיב "גורם צבאי בכיר" בחריפות על הודעת יוסף שפירא, מבקר המדינה, כי מצא ליקויים חמורים בהיערכות לאיום המנהרות לפני מבצע צוק איתן ובמהלכו. לדברי הגורם הצבאי, התנהלותו של המבקר שערורייתית ופופוליסטית. הוא פרסם הודעה המתבססת על טיוטה ראשונה של דוח עוד לפני שראו אותה במערכת הביטחון כדי לזכות בנקודות בציבור בדרך לא-הגונה ולא-הוגנת ולרכוב בצורה צינית על גל תקשורתי.
טיוטת דוח מבקר המדינה הועברה לראש הממשלה, לשר הביטחון ולרמטכ"ל, כבר עתה, "נוכח הדחיפות המסתמנת בנושא המנהרות בכל החזיתות".
להערכתי, זה רק סיבוב מוקדם "לחימום הקנה" בעימות סביב המנהרות, ואני מקווה, שהסיבובים האמיתיים לא יתרחשו רק אחרי שחמאס יפעל מתוכן.

תאריך:  07/02/2016   |   עודכן:  07/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
כמה מילים קטנות על שני דברים גדולים    כשם שהמדינה לא מעוניינת לממן את שונאיה, היא גם לא מעוניינת לממן את הפגיעות המיניות בנשיה
ציפי לידר
תורה משמיים    מה בין שמיטה לשבת?    במעגלי צדק, שלום ואמת - על כל אלה בפרשתנו
עילי צוף
אז הסיבה האמיתית שאני לא ישן טוב בלילה היא כי אני חולם חלומות מאוד משונים, ומפני שאני יודע ש"אין עשן בלי אש", אז כנראה אני צריך לחשוב עליהם ועל מה שהם אומרים
איציק סיבוש
המגרבזים מרגישים צורך להזהירנו באופן הוליסטי, כי לא עוד "פשיזם פשיזם פשיזם" רק בפוליטיקה, כעת גם במיטה, תחת הכותרת "הרומן הרומנטי מסוכן לא פחות מפורנו"
דניאל פרדקין
לא היו בהופעה סמארטפונים, אף זמרת לא הופיעה בחזה חשוף, וצבאו של רדאמס נכנס לבמה לא רכוב על אופנועים אלא רחמנא ליצלן ברגל כשחייליו נושאים חרבות. תודה לאל, הבמאי האמריקני ויליאם פרידקין חשב, בניגוד למרבית עמיתיו בעולם, כי זה מה שרצה ורדי וכך זה צריך להיות. זה עבד מצויין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il