עשיתי לי אחר-הצהריים חופשי ובמקום "בטרמינל של
מאיר אריאל", הלכתי לטייל בקניון ובין החנויות.
משכה את תשומת ליבי חנות לכלי בית ומתנות של נעמן, שהייתה מלאה בשלטים המבשרים את בוא "עונת ההנחות של עד 70%". עודי מסתובב בחנות צדה את עייני, מדבקה עגולה קטנה, אשר "תירגמה" ל
לקוחות את המחירים המופקעים שהופיעו על האריזה. התברר לי שזו יוזמה מקומית של החנות, אשר כנראה גם לעובדיה המסורים מפריעה שיטת המחיר המקורי הגבוה והמנותק מהמציאות ולקחו יוזמה ופשוט רשמו את המחירים "לאחר ההנחה".
עדיין חלק מהמוצרים עם המדבקות העגולות הקטנות היו במחירים גבוהים למדי וזאת גם "לאחר ההנחה" וכאשר שאלתי את המוכרות מדוע המחיר כה גבוה, הביטו בי במבט "אנחנו מבינות אותך, אבל זה לא במגרש שלנו".
רוצים לדעת אם העובדים מאמינים בעסק שבו הם מבלים את מרבית יומם?
המבחן הוא מבחן הקניה. אם עובדי החנות קונים, סימן שזה שווה. אם המבצעים טובים - תדעו לכם שהעובדים יודעים לזהות אותם ראשונים ויש פעמים שהם קונים את רוב המלאי ונשארות רק "דוגמיות ללקוחות".
בעלי רשת ומנהליו, חייבים להיות ערים וערניים לנושא ולראות האם העובדים מממשים את הנחת העובד שניתנה להם וקונים ברשת, שכן אם לאו - זה יותר מתמרור אזהרה אדום בוהק!!
ישנם לא מעט מנכ"לים, אשר ששים לשכור שירותי חברות חיצוניות, לעריכת סקרים ומילוי שאלוני משוב, אודות החברה שלהם, אולם מנגד ממעטים לשבת עם העובדים שלהם ולהקשיב להם קשב אמיתי וכן, למה ? האם בגלל שהם "עסוקים"?!
עובד יהיה מוכן לשתף אותך בכול מה שהוא יודע, אולם רק במידה והוא יודע שהצד השני מקשיב ומתקן את הליקויים שהוא מעלה ואו את חלקם.
ועל דרך המשל, חישבו שלכול עובד יש זוג מחושים, אשר קולט המון מידע יקר מפז ואשר ישמח לפרוק אותו לאוזן אנושית וקשובה, אז מדוע לא להיעזר בעובדים ?!, במיוחד שהם זמינים ואת שכרם אתם בכול מקרה כבר שילמתם ??!!