X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא מדובר במחקר "סודי" או בנתונים שלא היו ידועים, אלא הנתונים לפחות חלקם אם לא רובם, היו ידועים כבר שנים, ו"נאגרו" בכל מיני מוסדות, כאשר למעשה כך נידמה לפי המחקר, מישהו היה צריך רק לקרוא את הנתונים, לחבר נתון ועוד ונתון ולהגיע למסקנה ברורה כבר מזמן
▪  ▪  ▪
מפרץ חיפה. הפצצה היתה ידועה מזמן [צילום: איתמר לוין]

הידיעות על ההשפעה החמורה במיוחד לתינוקות באזור חיפה ומפרץ חיפה "היכתה בתדהמה" את הציבור והתקשורת. כך אפשר היה להתרשם לאור התגובות והספינים כולל של פוליטיקאים ואישי ציבור.
"פתאום" מסתבר שזיהום אוויר משפיע על גודל הראש ומישקלם של התינוקות, ורחמנא ליצלן באזור מפרץ חיפה ראשם של התינוקות קטן יותר מקומות אחרים בארץ.
אבל "הפצצה" הזאת הייתה ידועה כבר זמן רב, כמו גם השפעת זיהום האוויר על אנשים החיים באזור מזוהם, ואפילו ספציפית דובר כבר לפני כשנה על מחקר שהתפרסם ושבוצע בארה"ב שגילה כי זיהום אוויר עלול לגרום להתכווצות המוח.
במחקר באוניברסיטת בוסטון, שבו נבדקו 943 מבוגרים בניו-אינגלנד, מצא כי יש קשר בין התכווצות המוח לזיהום האוויר. "השינוי הזה משתווה לשנה אחת של הזדקנות המוח", אמרה אחת החוקרות.
אז מה קרה שדווקא עכשיו פרצה הסערה?
ככל הניראה כבר היה קשה מאוד להסתיר או לטשטש את המחקרים החד-משמעים בנוגע לנזק החמור של השפעות זיהום האוויר, בעולם ועכשיו גם בארץ, ואז כל בעל עניין מרצונו או שלא מרצונו הזדרז "להקדים תרופה למכה", ולנסות למזער נזקים מבחינתו, כשהיה ברור שהשד המזהם יצא כבר מהבקבוק.
עימותים והטלת האשמות בין ראשי הערים ובראשם חיפה, הקריות, איגוד ערים, לבין גורמי הממשלה, הבריאות, הסביבה, הארגונים הירוקים וכמובן התושבים.
שימו לב "לאותיות הקטנות" בידיעה שפורסמה בתקשורת אודות המחקר שבוצע באוניברסיטת חיפה: "מסקנות הביניים של המחקר האפידמיולוגי על תחלואה וזיהום אוויר במפרץ חיפה, שיצא לדרכו במרס 2015, צפויות להתפרסם רק במארס הקרוב. המחקר מתבסס בין היתר על מאגרי מידע מקופות חולים, בתי חולים ורישומי צה"ל"...
כלומר לא מדובר במחקר "סודי" או בנתונים שלא היו ידועים, אלא הנתונים לפחות חלקם אם לא רובם, היו ידועים כבר שנים, ו"נאגרו" בכל מיני מוסדות, כאשר למעשה כך נידמה לפי המחקר, מישהו היה צריך רק לקרוא את הנתונים, לחבר נתון ועוד ונתון ולהגיע למסקנה ברורה כבר מזמן.
ועכשיו כל מי שיש לו קשר כלשהו למחדל החמור והידוע בהשפעה ההרסנית של זיהום האוויר במפרץ חיפה, מצטייד בטובי עורכי הדין, יועצי התקשורת ומשרדי יחסי הציבור, כדי להיערך לוועדת החקירה שאין ספק שתוקם בנושא, וכדי להציל את עורו ותדמיתו בעיני הציבור והחוק.

הכותב הוא מומחה לתקשורת שיווקית דוברות והסברה.
תאריך:  09/02/2016   |   עודכן:  09/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להתרכז בסכנה המיידית במפרץ חיפה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
רבים שואלים מה גרם לממשלת ישראל ולעומד בראשה להיתפס לסעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים, ולעקוף באמצעותו חלק מסעיפי החוק מנימוקים מדיניים ביטחוניים
שמעון זיו
זה עתה אושרה תוכנית גרנדיוזית למגזר הערבי, היה מצופה מהם שישבו בשקט וישתפו פעולה פעם אחת לטובת האזרחים הערביים, אבל לא הם ח"כי בלד יתנו לנו להתבלבל, הם יראו לנו בריש גליי עם מי יש לנו עסק
יובל לובנשטיין
המבחן הוא מבחן הקניה. אם עובדי החנות קונים, סימן שזה שווה. אם המבצעים טובים - תדעו לכם שהעובדים יודעים לזהות אותם ראשונים ויש פעמים שהם קונים את רוב המלאי ונשארות רק "דוגמיות ללקוחות"
יצחק מאיר
המאבק הוא בין האישה הראשונה בבית הלבן לבין היהודי הראשון בבית הלבן, בצד הדמוקרטי כמובן. לא פחות ממרתק. חומר לתחרויות טריוויה לעתיד לבוא
יורם אטינגר
במקום לצמצם את הטרור האנטי-צרפתי, גורמת הפייסנות להחמרתו, מעניקה פרס למאה שנות חינוך לשנאה, הסתה וטרור פלשתינים, מנסה לקבוע מראש את תוצאות המו"מ, ומתמרצת את הרש"פ להימנע ממו"מ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il