|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
כשמאמר אחד כורך את שני הנושאים, תחת כותרת אחת של לימוד היסטוריה, יש בכך יצירת קשר והשוואה בין הנושאים.
ציטוט: ״כיוון שמדובר במערכת החינוך, כרכתי את לימוד חורבן השואה עם לימוד הרס גוש-קטיף״
ועוד ציטוט: ״גזירת שמד בקנה מידה תנ"כי להרוס ישובים״
פינוי יישובים, כואב ככל שיהיה, איננו ״גזירת שמד״, ובייחוד במאמר המדבר על השואה, גזירת שמד זה רצח שיטתי של שליש העם היהודי.
המאמר הינו זילות של זכר הנרצחים בשואה, ושום משחק מילים לא יתקן זאת. התנצלות ללא תנאי זה המעשה הראוי מצד רביבה.
על החתום נכד לנרצחת בשואה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
נכד לנרצחת בשואה |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
השמאל משתמש בשואה לצורך השוואה כל אימת שליבו חפץ, ואיש לא מוצא בכך פסול גם כשההקבלה לא רלוונטית. אבל כשאיש ימין עושה זאת, אז התגובות הנזעמות מרקיעות שחקים! אני כסר סבתא, בת לניצולי שואה, וכמי שליוותה עקורים מגוש קטיף, אני יכולה להעיד שעבור רבים מהם זו היתה שואה! חורבן חיים! רבים מהם לא הצליחו לשקם את חייהם ושנה לאחר העקירה התפרסמה כתבה במעריב על כך ששיעור מקרי הסרטן בקרב מגורשי גוש קטיף הכפיל את עצמו! רבים מהם, חולים ובריאים, מתו משברון לב, משפחות התפרקו, נערות ונערים איכותיים התדרדרו לסמים ורבים היו זקוקים לטיפול נפשי ממושך. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
בת לניצולי שואה |
|
|
2 |
|
|
יש לערוך לבני נוער ימי עיון או סיורים,לחורבות גוש קטיף,נביעות וימית- להסביר להם שדינם של שטחים כבושים לחזור לבעליהם. להסביר להם את ההליך הדמוקרטי במקרה כזה,שהיה ללא פגם.
להסביר להם איך גדולי הפטריוטים הימניים(בגין,וויצמן,שרון) החזירו שטחים בעת המתאימה.
להסביר להם שאמנות בינלאומיות אוסרות על כל מעשה אזרחי בשטחים כבושים(התיישבות,בנייה,סלילה,העברת אוכלוסיה)
לספר לבני הנוער כמה חיילים נהרגו על מזבח הגחמה של גוש קטיף.
להסביר להם שזהו אינטרס ישראלי,יהודי ואנושי מן המעלה הגבוהה ביותר-להחזיר גזלה לבעליה.
להסביר להם איך כולם ירוויחו מכך.
אני שמח שנוצרה הבנה ביני ובין רביבה. |
|
כתובת IP: |
212.143.217.205 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אבנר צפוני |
|
|
|
|
|
ביני לבינך אין שום מכנה משותף, גם אם תפרסם שקרים כאילו ישנם כאלה.
ולענין עצמו:
לטענת "הכיבוש" : לאיזה שנה מתכוונים אתה ודומיך הפלסטינים?
האם לכיבוש 1967, או לכיבוש 1948, או לכיבוש הבריטים, או התורכים? או לכיבוש יהושע בן נון?...
יכולתותיך לתעתע מזכירים את תעתועי "המפלגה המשותפת": ברגע שחנין זועבי מתחילה להסביר ולהצדיק את פעולותיה הבוגדניות אחרי שקיבלה את עונשה להדיחה מהכנסת, היא הופכת את ההדחה ל"פגיעה בדמוקרטיה"
כנ"ל זחלקה שהודח אף הוא, ברגע שהוא פותח את פיו, הוא מצדיק את מעשיו ותולה את האשמה ב"כיבוש".
אבנר צפוני - חזור לכור מחצבתך: המפלגה המשותפת, מר"צ והח"כיות הצרחניות, שאף הן אינן פוסקות לזעוק ולתלות את "הכיבוש" בכל התחלואים.
מאז השקרים של "הסכם אוסלו" ותעתועי הוגיו ומבצעיו, סוף סוף הציבור מתחיל לקלוט את כוחה של תעמולת השקר.
יהודים שעלו מבריה"מ לשעבר, שיתפו אותי במסקנתם וגילו בצער את העובדה שבישראל, גופים מהשמאל הקיצוני העתיקו את השיטות המאוסות של המישטר הטוטאליטרי ואף שידרגו אותן כדי להרוס את מדינת ישראל מבפנים.
ולסיכום, אני תוהה מדוע אתה בכלל קורא את רשימותיי בשקיקה כזאת ?
מדוע הן בכלל מעניינות אותך ?... |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רביבה |
|
|
3 |
|
|
את האדם הראשון בהיסטוריה שמשוה את ההתנתקות לשואה, את שרון להיטלר, ואת חצי העם שתמך בהתנתקות לנאצים. ליבוביץ' עם היודונאצים שלו ילד לעומתך. אין מילים בפי להביע את תדהמתי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אהוד פרלסמן |
|
|
|
|
|
אני מתקשה להאמין איך פירשת את תוכן רשימתי והגעת למסקנה הזוייה שכזאת ?!
כאשר תלמידים לומדים את ההסטוריה של חוקי חמורבי ובשעור אחר את ההסטוריה של גירוש ספרד, ובשיעור אחר על מלחמות עקובות מדם ורצח המונים בידי התורכים בתחילת שנות העשרים, ובשיעור אחר את מלחמת העולם הראשונה והשניה, ובשיעור אחר את מלחמת השחרור שלנו - האם גם כאן אתה מפרש אותה פרשנות כאילו כל אסונות ההסטוריה כרוכים זה בזה ?...
רביבה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
חורבנות בהסטוריה |
|
|
|
|
|
דברייך כאן כפשוטם. על כן תמוהה ההתקפה הזו והסילוף של דברייך. איפה למשל כתבת ששרון הוא כמו היטלר? המתקיף מוזר ביותר. ולעצם המאמר - אכן היה רצוי שבמקום נסיעה לפולין, ישמעו התלמידים הרצאות מדוייקות על מה שהתרחש בשואה, יבקרו במוזיאונים הרלבנטיים בארץ, ובודאי גם הרצאות על גוש קטיף על מה שהתרחש בימינו - לא יזיקו. אין כאן שום אנלוגיה, אלא רק השכלה והרחבת דעת לתלמידים. |
|
כתובת IP: |
188.120.148.167 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
לרביבה |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
כשמאמר אחד כורך את שני הנושאים, תחת כותרת אחת של לימוד היסטוריה, יש בכך יצירת קשר והשוואה בין הנושאים.
ציטוט: ״כיוון שמדובר במערכת החינוך, כרכתי את לימוד חורבן השואה עם לימוד הרס גוש-קטיף״
ועוד ציטוט: ״גזירת שמד בקנה מידה תנ"כי להרוס ישובים״
פינוי יישובים, כואב ככל שיהיה, איננו ״גזירת שמד״, ובייחוד במאמר המדבר על השואה, גזירת שמד זה רצח שיטתי של שליש העם היהודי.
המאמר הינו זילות של זכר הנרצחים בשואה, ושום משחק מילים לא יתקן זאת. התנצלות ללא תנאי זה המעשה הראוי מצד רביבה.
על החתום נכד לנרצחת בשואה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שפוי |
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
לנסוע לפולין. אין בכך כל צורך. ולאו דווקא מסיבות כלכליות. את כל ידיעותיי ותחושותיי על הנאצים, הגרמנים, הפולנים והזוועות, למדתי מסרטים ומעשרות ספרים- היסטוריה וסיפורים אישיים, כילדה. מאוחר יותר, התרבו הספרים על רקע אישי- אוטנטיים ורומנים. וכן, גם ספרי הגות. אין לי ספק שידיעותיי, תחושותיי והתובנות, צרופות אצלי פי כמה וכמה מאלה של תלמידי תיכון הנוסעים למקום הזוועה. עד כדי כך אני מכירה את הדברים, שאינני מסוגלת לדרוך על אדמת פולין שנדמית לי כרוויה בדם בכל מקום. ברור שהכותבת לא התכוונה להשוות לגירוש קטיף, ובכ"ז הגם שאני מסכימה שבתי הספר צריכים ללמוד וללמד גם על גוש קטיף, לא שייך זה לשואה, שמא בגלל עצם הציות לפקודה שהיה גם אז וגם עכשיו, יתקבל דמיון בין שם לכאן. ואמנם היו מבין המגורשים ניצולי שואה שחשו שוב את העבר בגלל הגירוש. אלא שממילא אף אחד בשלטון, לא יעיז, ובצדק מבחינתו (כי הרי נתניהו הצביע בעד הגירוש), לבקר את הגירוש. מה עוד שהסמאל יצרח- שוב, בצדק - שהייתה החלטה דמוקטית שאף אושרה ע"י בגא"צ. כל השאר ייחשב לפוליטיקה. לצערי, אם הנימוק הרשמי נגד הגירוש, כפי שהיה, לא היה נימוק מוסרי- פגיעה בזכויות יסוד של כל מגורש עפ"י חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, אלא מדיני/פוליטי/בטחוני/דמוקרטי וכד', אזיי באמת הרוב קובע, ולא חשוב איך הושג. ממילא כולנו התרגלנו לשחיתות, וחיים על פיה בברכת בתי המשפט.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ר.א. |
|
|
|
|
|
מעניין שאף אחד לא הגיב על הנושא הכספי שהעלה אוהד פרידמן, ושהיה העילה לרשימתי.
לכן ציינתי שאין צורך לשלם אלפי שקלים בעד הנסיעה למחנות ההשמדה בפולין, אלא אם כן משרד החינוך יממן בעבור כולם !
לעת עתה הדבר אינו כזה, לכן ברוח המצפון היפה של התלמיד אוהד, הצעתי לבקר ב'יד ושם', כי החוויה של הביקור שם לא תימחה והתשלום הוא מזערי.
הנסיעות לפולין קשורות ללימוד ההסטוריה של עמנו. בשואה
ניספו 6 מיליון יהודים כי גויים החליטו על כך.
ואילו בגוש קטיף רוה"ה היהודי וממשלת ישראל היהודית החליטו להרוס ישובים פורחים בארץ ישראל !
מי שאינו קולט את עומק הזוועה, בוודאי שאין כל חשק וטעם לנהל אתו דיון בענין הזה.
כרכתי את חורבן גוש קטיף, בצורך ללמוד שיעור בהיסטוריה, כי חשוב עד למאד ללמד את משמעות החלטת ממשלתית דמוקרטית (כביכול)
ולאפשר לתלמידים להרהר ולהגיב.
וכדאי גם לנער את הזכרון: ראש ממשלת ישראל הגנרל אריאל שרון בטרם החלטה, הבטיח לערוך מישאל על כך בין מתפקדי הליכוד. לתמהונו תשובת המישאל היתה הפוכה ממה שתכנן לקבל.
שרון צפצף על התוצאות, וביודעו שגם שני חברי ממשלה עומדים להתנגד, החליט לפטרם בטרם נערכה ההצבעה בממשלתו. ממש דמוקטטורה לתפארת..
מדוע לא ללמוד את האסון שאירע בארץ ישראל ובמדינת ישראל בשיעורי ההסטוריה?
ועוד בתשלום כספי מיזערי!
ולא די בכך, כמה סמלי, דהוחלט לערוך את חורבן גוש קטיף למחרת יום תשעה באב, חורבן בית המקדש הראשון והשני !
איזה תיזמון נורא ! מאז ההרס הנורא הזה שלא הוביל לשום דבר טוב פרט לקרע בעם ולשנאת אחים, מבחינתי היום הזה הוא יום אבל משולש. גם על חורבן בתי המקדש וגם על חורבן גוש קטיף.
על תגובת אבנר צפוני - חבל להשחית מלים.
ועל תגובת אהרן פרלסמן, נותר לי רק לצטט את אלברט אינשטיין:
"קל יותר לבקע את האטום מאשר לנפץ דעות קדומות". |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רביבה. |
|
|
|
|
|
"אַל תַּעַן כְּסִיל כְּאִוַּלְתּוֹ, פֶּן תִּשְׁוֶה לּוֹ גַם אָתָּה" |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ועל כתיבת רביבה |
|
|
|
|
|
משלי י,יח מְכַסֶּה שִׂנְאָה, שִׂפְתֵי-שָׁקֶר; וּמוֹצִא דִבָּה, הוּא כְסִיל.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רביבה |
|
|
5 |
|
|
אם לסבתי שנרצחה בשואה היה קבר, הייתה סבתי מתהפכת בקברה לשמיעת הקישור המחריד בין טבח שליש מהעם היהודי, לפינוי פוליטי של כמה אלפי מתיישבים משטח שנוי במחלוקת.
ההתממות שלא השוות בין הדברים שווה לזבל, חסרת כל אמינות. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שפוי |
|
|
|
|
|
אם כך, אני סולחת לך על שלוש התפרצויותיך, ומקווה שתמצא מרגוע במסגרת הולמת.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מרגיעה אותך ? |
|