X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בקשות לרישום פטנטים בתחום המוליכים למחצה צריכות להיות מנוסחות על-ידי מומחים הבקיאים בטכנולוגיה, שלהם סיכוי טוב יותר להבין האם ניתן לזהות בקלות מאפיינים מסוימים במוצרים מפרים. כמו-כן, מנסח פטנטים בעל ידע יוכל לכתוב תביעות פטנט המגינות בצורה הטובה ביותר על האמצאה
▪  ▪  ▪
מוליכים למחצה. להגן טוב יותר על האמצאה [צילום: AP]

הניסוח והאכיפה של פטנטים בתחום המוליכים למחצה כרוך באתגרים ייחודיים. הצירוף של טבעם הממוזער של מוליכים למחצה, תהליכי הייצור המורכבים המשמשים ליצירתם והצורך להשתמש בבדיקות הנדסה-לאחור טכניות מאוד ויקרות - יכול להקשות על הוכחת הפרה.
כדי לאכוף פטנט, על הבעלים של הפטנט להוכיח שמוצר המואשם בהפרה אכן כולל כל אחד מהמרכיבים של תביעת הפטנט. לדוגמה, אם בתביעת הפטנט של התקן מוליך למחצה נאמר: "התקן מוליך למחצה-תחמוצת-מתכת הכולל: מוצא, שפך ומבנה שער", הרי שכדי להוכיח הפרה, המוצר המואשם בהפרה חייב לכלול התקן העשוי מתכת, תחמוצת ומוליך למחצה, וחייב גם לכלול מוצא, שפך ומבנה שער.
התקני מוליכים למחצה מציבים מעצם טבעם אתגרים ייחודיים בכל הקשור לאכיפה מכיוון שהם מיוצרים בקנה מידה ננומטרי ולעתים קרובות בנויים במבנה רב-שכבתי, ומשום כך אנליזה של המוצרים המפרים גוזלת זמן רב ויקרה מאוד. ביצוע החקירה טרום-תביעה הנדרשת כדי להוכיח הפרה של התקן מוליך למחצה רב-שכבתי בקנה מידה ננומטרי הכולל מבנה שער עשוי לחייב מספר רב של בדיקות ברזולוציה גבוהה של חתכי רוחב באמצעות מיקרוסקופ אלקטרוני סורק (SEM) ומיקרוסקופ אלקטרוני חודר (TEM). בנוסף, ייתכן שיהיה צורך להסיר מספר רב של שכבות מתכת מסוף תהליכי הקו (BEOL) באמצעות תהליכי תצריב (etching). העלוּת של בדיקות הנדסה-לאחור אלה ובדיקות אחרות יכולה להגיע לעשרות אלפי דולרים (או יותר).
כדי להקל על ההתמודדות עם אתגרים אלה, בקשות לרישום פטנטים בתחום המוליכים למחצה צריכות להיות מנוסחות על-ידי מומחים הבקיאים בטכנולוגיה, שלהם סיכוי טוב יותר להבין האם ניתן לזהות בקלות מאפיינים מסוימים במוצרים מפרים. זאת ועוד, מנסח פטנטים בעל ידע יוכל לכתוב תביעות פטנט המגינות בצורה הטובה ביותר על האמצאה, מבלי שיהיו קשות מידי להוכחה.
לדוגמה, בעת ניסוח תביעה לגבי תהליך בתחום המוליכים למחצה, יש להפנות תשומת לב נוספת לפעולות של הפחתת-חומר בתהליך הייצור של מוליכים למחצה, למשל, תהליך תצריב. אם שכבה מסוימת מוּסרת/נצרבת במלואה במהלך הייצור, ייתכן שלא יהיה פשוט להוכיח על-ידי אנליזה של המוצר המוגמר שהשכבה הזו הייתה קיימת או שבוצע תהליך של תצריב. פירוש הדבר שקשה להוכיח שאכן נעשה שימוש בתהליך הנטען מתוך בחינה של המוצר הסופי. וכן, סביר להניח שהצעדים המפורטים הכלולים בתהליכי הייצור לא פורסמו והם עשויים להיות מוגנים כסודות מסחריים.
בנוסף על כך, ישנן מגבלות ליכולות האנליטיות של המכשירים המשמשים לביצוע הנדסה-לאחור (כגון ספקטרוסקופיה ומיקרוסקופ אלקטרוני). לעתים קרובות הם שקובעים איזה מאפיין ניתן לזהות במוצר המפר באמצעות הנדסה-לאחור, וכך, למעשה, לקבוע איזה מאפיינים ניתן לכלול בתביעה. באופן אינטואיטיבי, אנליזה איכותנית (למשל, נוכחות של זרחן מסוים בשכבה של מוליך למחצה) מאתגרת פחות מאשר אנליזה כמותית (למשל, ריכוז הזרחן).
בקשות לרישום פטנטים בתחום המוליכים למחצה צריכות להיות מנוסחות על-ידי מי שמכירים הן את הטכנולוגיה והן את המגבלות של בדיקות הנדסה-לאחור, על-מנת להקנות את ההגנה הטובה ביותר לאמצאות אלה.

הכותבים הינם מחברת חברת "פניגן" מתחום ה-IP
תאריך:  10/02/2016   |   עודכן:  10/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אכיפת פטנטים בתחום המוליכים למחצה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
לא בכדי מתואר יום חורפי בגוונים שליליים: "יום שחור", "יום אפור", "יום קודר", "יום סגריר". שהרי אם הדברים אמורים ביום קר - הוא אמור להיות יום ש"מקפיא עצמות", ואם הוא גשום - מסתבר שאפילו "השמיים בוכים" בו
יוני בן-מנחם
תופעת ההדלפות מדיוני הקבינט הביטחוני אינה חדשה ורבים מחבריו עוסקים בה מידי פעם באופן ישיר או עקיף. הדיון בשאלה מי הדליף את עמדת בנט בנושא מנהרות החמאס איננה חשובה, יש להתמקד בעיקר ולהשמיד את המנהרות לאלתר
איתמר לוין
ערעורה של הפרקליטות על קולת עונשו של יניב נחמן נובע מכניעה לפופוליזם של עיתונאים ופוליטיקאים    בנסיבות המיוחדות של המקרה, שישה חודשי עבודות שירות הם העונש ההולם על מעשיו
עו"ד צבי שוב, עו"ד קרן נדולני
חישוב זכויות לפי תמ"א/2/38 - יישום בעידן של חוסר בהירות: החלטה עדכנית של ועדת הערר בחיפה
אפרים הלפרין
חוק המפלגות קובע סייגים לרישום מפלגה, אך מרגע שנרשמה היא יכולה לעבור על הסייגים האלה כאוות נפשה.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il