X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מנשה שאול פרשן לענייני המזרח התיכון מגזין מראה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
על קנאים וחמורים

במחשכי הקנאות המוסלמית

ראש הממשלה איסמאעיל הנייה התגאה בחפירת המנהרות כאמצעי מלחמה נגד ישראל בית הדין המנהלי במצרים דחה את ערעורן של עובדות באוניברסיטת קהיר האוסרת עליהן לבוא לעבודה בכיסוי ראש
▪  ▪  ▪
מנהרות המוות [צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90]

מנהרות המוות
בעקבות קריסת המנהרה ברצועת עזה בסוף ינואר שבה ניספו שבעה מחבלים, יצאו ראשי חמאס, ובראשם ראש הממשלה איסמאעיל הנייה, במסע תעמולה שבו התגאו בחפירת המנרות כאמצעי מלחמה נגד ישראל, והדגישו כי במנהרה שקרסה נשבה החייל אורון שאול.
מגמת מסע-התעמולה שבמסגרתו מוצג מותם של שבעת המחבלים כחללים (שהידים) למען פלשתין, נועדה להדוף את הביקורת הגוברת על מותם של חופרי המנהרות - מוות ללא מלחמה, נוכח העובדה שהיו עוד שלושה מקרים של קריסת מנהרות. האחרון - בגבול עם סיני, שגבה את חייו של אדם אחד.
ריבוי קריסת-המנהרות נעוץ בכך שהאדמה היא אדמת לס רכה. בנוסף, כשחופרים עמוק יותר מ-25 מטר, עולים מי התהום המאיימים להציף את המנהרות. גם הצפת אזור-המנהרות הגובל בסיני על-ידי צבא מצרים מגבירה את היתכנות הקריסה.
מקורות ברצועת עזה הודיעו כי המחבלים מצאו את מותם במנהרה אחרת, שלא הובילה לכיוון ישראל, אלא לחצי-האי סיני. הטענה היא אפוא שמדובר במנהרות המכוונות נגד ישראל מטרתה לרכך את זעם האוכלוסייה נגד חמאס על הקורבנות שגובה חפירת המנהרות.
יסודות הג'יהאד בצרפת
אימה בצרפת, הולדת הג'יהאד הצרפתי זהו שם ספרו של המזרחן הצרפתי ז'יל קֶפֶּל שנדד במרוצת 30 השנה האחרונות בביירות ערב בין דמשק, קהיר, ריאד וביירות, בניסיון לתהות על קנקנם של האיסלאם הקנאי והטרור הג'יהאדיסטי.
קפל מתמקד בתופעת הטרור האיסלאמי בצרפת שניצניו הופיעו שם החל משנות ה-80' של המאה ה-20'. מרבית הפעילים הם דור שני של מהגרים מאלג'יריה. עיקר פעילותם של הג'יהאדיסטים הייתה במסגדים, וזו התקיימה ללא פיקוח מצד השלטונות.
נקודת המפנה הייתה ב-2005, כשאבו מצעב הסורי (להבדיל מאבו מצעב אלזרקאווי, ירדני במוצאו, שחוסל במתקפה אווירית של ארצות-הברית בצפון עירק) פרסם ב-2005 ספר בן 1600 עמודים שבו קרא למהגרים בצרפת לפגוע באינטרסים של המערב ועודד את הפעילות במסגדים שהפכו במרוצת הזמן לחממות של טרור.
קומץ אינטלקטואלים אלג'יראיים בצרפת כמו פרופ' מוחמד ארכון שלימד בסורבון פעלו נגד הטרור, אך מאמציהם העלו חרס. קפל מפנה בספרו אצבע מאשימה גם כלפי קנאים מצריים כמו אלזמור ועבוד שהואשמו ברצח סאדאת. ב-1997 יזמו השניים כנס בעיר לוקסור שבמצרים שבו השתתפו קנאים, ובעקבותיו נרצחו באותו מקום 60 תיירים.
בראש גלוי
אוניברסיטת קהיר, האוניברסיטה הגדולה ביותר במצרים, אוסרת על עובדות האוניברסיטה להופיע בכיסוי ראש. בית הדין המנהלי אישר את האיסור ונתן לו תוקף חוקתי. 80 מרצות באוניברסיטה המופיעות לעבודתן באוניברסיטה כשרעלות על ראשיהן הגישו ערעור על החלטה זו בטענה כי האיסור נוגד את החוק שקובע כי מקצוע ההוראה הוא זכותם של כל אזרחי המדינה, וכי התנאי לקבלה לעבודה הוא כישורי הוראה ולא צורת הלבוש, הצבע, הגזע, השפה, הדת והשייכות האידיאולוגית והפוליטית. בית הדין המנהלי דחה את הערעור.
כזכור, לפני כשנתיים גם המשטר בסוריה אסר על סטודנטיות ומורות להופיע במוסדות החינוך עם כיסוי ראש כלשהו.
אסור לרקוד
בשם הדת והאמונה, אוסרת הרפובליקה האיסלאמית האירנית על האירנים לרקוד, כשם שהיא אוסרת סוגים אחרים של אמנות, כגון שירת נשים. מי שמפר את האיסורים, ייענש בקנסות ובמאסר. אבל הצעירים האירניים ממשיכים לרקוד בחשאי. לשם כך הם נעזרים גם במתן כינויים אחרים לריקוד, כמו התעמלות וגימנסטיקה. לאירן הייתה להקת בלט, אך זו פורקה עם פרוץ המהפכה האיסלאמית ב-1979. חבריה היגרו לשוודיה והקימו להקה חדשה בשם "הבלט הפרסי".
השלטונות אוסרים גם מכירה של נעלי ריקוד והם אף פוקדים את חנויות הנעליים כדי לאכוף את האיסור. אך הצעירים שממשיכים לרקוד בחשאי. רוקדים בדרך כלל בלי מוזיקה, כדי שלא לעורר את חשדם של הפקחים.
באין חמור
הבדואים שוכני המדבריות וההרים בחצי-האי ערב נעזרים בחמורים כדי להדריך אותם במציאת הדרכים הקצרות ליעדיהם, היות שחמורים מתמצאים יותר מבני אדם בדרכי המדבר.
פעם הטילו השלטונות על מהנדס לסלול כביש שיחבר בין שני יעדים בשטח הררי לחוף ים סוף מצפון למכה. המהנדס הגיע למקום וביקש את עצתם של נכבדי העיר בקביעת התוואי, והללו יעצו לו להיעזר בחמור כדי לגלות את הדרך הקצרה ביותר.
שאל המהנדס: ואם אין חמור, מה לעשות? תשובתם לכך הייתה: כשאין חמור, נעזרים במהנדס כמוך.

לאתר מגזין מראה
מנשה שאול הוא פרשן לענייני המזרח התיכון.
תאריך:  13/02/2016   |   עודכן:  14/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
במחשכי הקנאות המוסלמית
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
תודה לשאול מנשה על מידע
יוסי אבידור  |  13/02/16 19:27
 
- מזדהה לחלוטין עם דברי אבידור
תודה למר מנשה  |  13/02/16 20:03
2
תודות למנשה שאול
ישראל דויד  |  13/02/16 21:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יוני בן-מנחם
טורקיה וקטר פועלות להארכת כהונתו של ח'אלד משעל יו"ר הלשכה המדינית לקדנציה נוספת בתמורה לסיוע של כמיליארד דולר לחמאס בעזה. בעולם הסוני יש חשש כי אירן תנצל את המשבר הכלכלי הפוקד את חמאס כדי לפצל את המחנה הסוני
יוני בן-מנחם
המאמצים למציאת הסדר מדיני בסוריה נכנסו להקפאה זמנית, הנשיא בשאר אסד יישאר על כסאו ומעמדה של אירן יתחזק. הנשיא הרוסי ולדימר פוטין הוכיח כי רוסיה היא הקובעת את כללי המשחק בסוריה והיא שתעצב את אופי ההסדר המדיני
עמוס גלבוע
המאבקים הם בין הסונים לשיעים, ובתוך הסונים עצמם    אירן מייצגת את השיעים, סעודיה, יריבתה הסונית המרכזית, אינה מייצגת את כלל הסונים המפולגים    לפי שעה ה"קלפים" החזקים מצויים בידי אירן
יוני בן-מנחם
ארגון חיזבאללה מנסה לתווך בין אירן לחמאס והזמין את בכיר הארגון מוסא אבו מרזוק ללבנון לפגישה עם נציגי אירן. סעודיה מנסה לטרפד את הביקור מחשש שחמאס עלולה להיענות לפיתויים האירנים
יוני בן-מנחם
מדינות המערב וישראל עוקבות אחרי השינויים באירן בעקבות הסרת הסנקציות כדי לראות האם היא תמתן את מדיניותה האזורית. הסימנים כעת אינם מעודדים ומצביעים על המשך המדיניות הקיצונית של המנהיג ח'מינאי וראשי "משמרות המהפכה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il