X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רק תחבורה ציבורית זולה, זמינה ובעלת תדירות גבוהה תמנע שואה תחבורתית
▪  ▪  ▪
אוטובוסים בלבד [צילום: יונתן סינדל/פלאש 90]

חוסר התכנון וחוסר המחשבה לטווח ארוך של כל הגורמים האחראים במדינת ישראל על תחבורה בכלל ועל תחבורה ציבורית בפרט יגרמו בעתיד הקרוב מאוד לשואה תחבורתית-כלכלית-ביטחונית-קיומית. בעוד כשנה עד שנתיים, כאשר כל רבבות הדירות החדשות מראש העין ועד ראשון לציון יאוכלסו, וכאשר בעלי הדירות החדשות והישנות יתניעו את מכוניותיהם בשעה 7 בבוקר הם יהיו תקועים בפקקים אינסופיים, וההגעה למקום עבודתם תיהפך בהדרגה למשימה בלתי אפשרית.
אז מה ניתן לעשות? האם בכלל ניתן למנוע את השואה הזאת, ואם כן אז איך?! התשובה היא שניתן גם ניתן למנוע את השואה הזאת באמצעות מפלגה שתבטיח במצע שלה את חקיקת החוקים הבאים, שיעדיפו את התחבורה הציבורית מחד-גיסא, וימאיסו את השימוש בתחבורה פרטית מאידך-גיסא.
ואלה הם החוקים שיושיעו את התחבורה הציבורית:
1. כל הכבישים הבין-עירוניים במדינת ישראל יהיו בעלי גדר הפרדה ובעלי שני נתיבים לפחות, כאשר בנתיב הימני יורשו לנוע אך ורק רכבים ציבוריים בכול שעות היממה ובכול ימי השבוע, כולל שבתות וחגים.
2. על הכבישים הבין-עירוניים יותקנו מצלמות, שיצלמו כול רכב פרטי שינוע בנתיב שמיועד לרכב ציבורי.
3. בעל רכב פרטי שייתפס על-ידי המצלמות כשהוא נוהג בנתיב של התחבורה הציבורית ייקנס בסכום של 5,000 שקל. אם ייתפס שנית על עבירה זו, או אז ייקנס בסכום של 10,000 שקל, ומכוניתו ורישיון הנהגות שלו יוחרמו לשנה אחת, והבעלים יחויבו לעבור פעם נוספת מבחני נהיגה עיוניים ומעשיים.
4. בכניסה לערים הגדולות יוקמו חניונים גדולים, שבהם יחנו כול מי שלא מתגורר בהן, ואשר ימשיכו את דרכם למחוז חפצם באמצעות תחבורה ציבורית זולה, זמינה ובעלת תדירות גבוהה. רק דיירי הערים הגדולות יורשו לנוע ולהחנות את רכביהם ליד מגוריהם, אבל לא יורשו לנוע בתוך עיר מגוריהם לצרכי בידור, סידורים, קניות וכיו"ב. כול העבריינים שייתפסו כאשר הם נוהגים בתוך הערים הגדולות ייקנסו בעבירה הראשונה בקנס של 5,000 שקל, ובפעם השנייה ב-10,000 שקל, ומכוניתם ורישיון הנהגות שלהם יוחרמו למשך שנה, ולאחר מכן מי שירצה לחדש את רישיון הנהגות, יהיה חייב להיבחן בחינה עיונית ומעשית.
5. כאמור, התחבורה הציבורית חייבת להיות זולה, זמינה ובעלת תדירות גבוהה. העיקרון המנחה הוא שהתחבורה הציבורית לא תהיה ריווחית, אלא תהווה שירות, שימומן על-ידי אוצר המדינה. העלות של תחבורה ציבורית זו תגיע ל-100 מיליארד שקל, שתמומן באמצעות 25 מיליארד דולר (מתוך 100 מיליארד) שרובצים במרתפי בנק ישראל, ו/או באמצעות הנפקת איגרות חוב של המדינה.

תאריך:  18/02/2016   |   עודכן:  18/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוק תחבורה ציבורית זולה וזמינה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
הצחקת אותנו
משרד האוצר  |  19/02/16 22:49
2
ההצעות שלך לא יועילו הרבה
יוסי ארגואן  |  20/02/16 20:51
3
ההצעות שלך לא יועילו הרבה
יוסי ארגואן  |  20/02/16 20:51
4
מאמר עם הצעות פשיסטיות
חזקי שנאן  |  21/02/16 09:26
5
וכל נהג פרטי יוצא להורג
ומכוניתו תישרף  |  22/02/16 22:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
האפשרות למינויים יומיים, שבועיים וחודשיים תכלול גם את 30% מהנוסעים שנשארו בחוץ, אך לא את התעריפים הבין-עירוניים    ייכללו ברפורמה: הגליל והגולן, עפולה, בית שאן, חבל עירון, השומרון, גוש שילה וקרית גת    אילת תהיה מטרופולין חמישי
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה מאשים את משרד התחבורה כי אינו מספק נתונים על גלישות נסיעות תחבורה ציבורית לשבת    הממ"מ: המשרד מטשטש נתונים    ועדי העובדים של הנהגים: לא רוצים לעבוד בשבת
עידן יוסף
אחרי סופרבוס ודן בדרום: החל השלב הגלוי של התארגנות העובדים במפעילת התחבורה הציבורית מטרופולין    עשרות נהגי החברה כבר הצטרפו להסתדרות
עידן יוסף
עם בניית שלושת קווי הרכבת הקלה - האדום, הירוק והכחול - מחצית מתושבי העיר יגורו במרחק של כ-500 מ' מתחנת רכבת קלה    הקו הכחול יעבור משכונת גילה דרך מרכז העיר עד לשכונת רמות    זרוע שנייה שלו תנוע בין מלחה, עמק רפאים החאן ועד רמות    אורך הקו כ-20 ק"מ והוא ישרת כ-250 אלף נוסעים מדי יום
עידן יוסף
מאז 2012 ועד היום עלה מספר קווי האוטובוס המורשים לנוע בשבת מ-164 ל-387    15% מהנסיעות מתבצעות ללא היתר ברישיון הקו    משרד התחבורה אינו מוסר פרטים לכנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il