X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לתפיסתו של ראש הממשלה, איכות החיים היא רק בביטחון על גבולות הארץ, כל עיסוקיו של ראש הממשלה זה בטיל האירני, בחימוש בצוללות, במטוסים ובכלי מלחמה נוספים
▪  ▪  ▪
מאות הרוגים [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

הטרור בכבישי הארץ ממשיך לרדוף את הנהגים. אתמול התרחשה תאונה קשה, 6 הרוגים בינהם 2 ילדים. יום יום הטרור בכבישים מטיל את אימתו ללא הבחנה, מבלי שנעשה דבר ובכלל את מי זה מעניין?
מזה למעלה משלוש שנים הטרור בכבישים ממשיך להפיל חללים ללא רחמים, ונושא תאונות הדרכים הופקר ונזנח על-ידי הממשלה. ההזנחה והאטימות של הממשלה, בטיפול הטרור בכבישים אינה מובנת. אולי ראש הממשלה ושר התחבורה, יודעים מה שאנחנו לא יודעים ויותר מזה. מאות ההרוגים בשנה נפלו קורבן לאטימות הממשלה.
מספר תאונות הדרכים מטפס מדי שנה, בשלוש השנים האחרונות, העלייה הייתה תלולה במספר הנהרגים בכבישים, ואלו היו נמנעים לו הממשלה הייתה מטפלת בטרור בכבישים לא פחות מבטרור של הרוצחים הפלשתינים.
ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הביטחון חשוב יותר מאיכות החיים". האם הטרור בכבישים זה גלידת פיסטוקים? האם ההזנחה הפושעת ברפואה הציבורית זה בתי מלון מפוארים? האם ההזנחה של זקנים וניצולי שואה זה מיטה בחצי מיליון שקל במטוס? ממש לא.
בעיות חברתיות מוזנחות
לתפיסתו של ראש הממשלה, איכות החיים היא רק בביטחון על גבולות הארץ, כל עיסוקיו של ראש הממשלה זה בטיל האירני, בחימוש בצוללות, במטוסים ובכלי מלחמה נוספים, העיקר להזניח בצורה הכי פושעת את הביטחון האישי בכבישים, וברפואה ציבורית ראויה שמצילה חיים. ההוצאה הגדולה בביטחון מוכיחה עד כמה הבעיות החברתיות מוזנחות, כאילו אין אזרחים שמגיע להם בטח ובטח ביטחון אישי ובוודאי לא פחות מהביטחון מאויבנו.
הצוללת "אח"י רה"ב" עשתה את דרכה מגרמניה לארץ במשך מספר שבועות, ובזמן שהצוללת שטה לכיוון מדינת ישראל נהרגו עוד מספר אנשים בטרור שמשתולל בכבישי הארץ. עד כמה הצוללת חשובה להצלת חיי אזרחים שנופלים חללים בכבישי הארץ?
מלבד האובדן הקשה ובטח המיותר שעולה במיליארדים שקלים בכל שנה, בחיי אדם ובבריאותם של אלפי הפצועים והנכים, כתוצאה מהטרור בכבישים ומהעלייה התלולה בכמות הנפגעים, במדינות מתקדמות ונאורות בעולם הבינו מזמן שהשקעה גדולה בתחבורה הציבורית, בתשתיות ובאכיפה מוגברת תביא להורדה במספר תאונות הדרכים, ותוריד את ההוצאה במיליונים של כספים. אכן, התוצאה באותן מדינות, היא ירידה תלולה בתאונות הדרכים. הממשלה חייבת לפתוח את אטימות ליבה ולפעול בנחישות להורדת הקטל בכבישי הארץ.
שר החינוך והשר לביטחון הפנים, התייחסו לפיגוע בתל אביב, והסכימו שהטרור בכבישים מסוכן יותר ואף קיימת סבירות גבוהה יותר להיהרג בכבישים מאשר באירועי טרור.
זוגות צעירים
השר לביטחון פנים גלעד ארדן ושר החינוך נפתלי בנט, הוכיחו פעם אחר פעם, מלבד גיבובי מילים, שאין בהם דבר וחצי דבר בעשייה למען אזרחי המדינה. הדברים שנאמרו על-ידי האדונים הנכבדים, "שהסיכוי להיהרג בתאונות דרכים הוא סביר יותר מאשר באירועי טרור", מוכיחה עד כמה הפוליטיקאים מנותקים מהמציאות העגומה ומנערים מעל עצמם את האחריות בכל התחומים.
האופן שבו מתייחסים שרי הממשלה והעומד בראשם ראש הממשלה הנכבד, מר בנימין נתניהו, לטרור בכבישים, לפתרון הדיור לזוגות צעירים, לדיור ציבורי לנזקקים, לתרופות מצילות חיים, ולעוני הגובר מדי שנה לממדים מפחידים, שבטח לא מציגים איכות חיים ראויה כפי שרק ראש הממשלה מבין, אלא הצלת חיים, מוכיחה עד כמה הפוליטיקאים חסרי עשייה וחסרי רגישות לצרכים של אזרחי המדינה.
שר החינוך נפתלי בנט: "מדינת ישראל תחת סיכון, לצערי עדיין סיכוני תאונות הדרכים הם לאין ערוך יותר גבוהים מטרור, בוודאי, כמות המתים בתאונת דרכים גדולה לעין ערוך".
גם השר לביטחון פנים גלעד ארדן, מסכים שיש סכנת חיים בכבישים. הממשלה לא מסוגלת ואינה רוצה להבטיח ביטחון בכבישי הארץ לאזרחי המדינה, ראש הממשלה וחברי הממשלה עסוקים בלהסיט את האחריות מעליהם.
קדושת החיים
ועדת הכלכלה של הכנסת בראשות חבר הכנסת איתן כבל, תתכנס לשימוע מיוחד בנושא הקטל בדרכים, הנמשך והגובר. אל הדיון יזומנו מומחי בטיחות, אנשי אקדמיה, נציגי ארגונים חוץ ממשלתיים ועוד, שיציגו בפני הוועדה את מצב הבטיחות בדרכים. נציגי הרשויות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים הרלוונטיות, ומשטרת התנועה ידרשו להשיב לחברי הוועדה איך ולמה הגענו למצב החמור שבו אנו נמצאים, ומה בכוונתם לעשות כדי לשפר את המצב העגום.
חבר הכנסת איתן כבל, ראוי לכל שבח על יוזמתו זו. נקווה שיוזמתו של חבר הכנסת איתן כבל תוביל לתוצאות טובות ולא לכיוונים פוליטיים אלא למאבק אמיתי בהורדת ההרוגים בכבישי הארץ, המלחמה בטרור שמשתולל בכבישים היא לא פחות מהמלחמה בגבולות הארץ. אולי יבינו הפוליטיקאים שהגיע הזמן לעשות מעשה. קדושת החיים היא לא רק בטרור על-ידי רוצחים אלא קדושת החיים היא בכל תחום שיש סיכוי לחסוך בחיי אדם שלא לצורך.

תאריך:  15/02/2016   |   עודכן:  15/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטרור בכבישי הארץ
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הדמים בו נהרגו 6 יהודים !
ערבי נהג באוטובוס  |  16/02/16 08:16
2
נתקלחי במאמר הזה
רמי מ.  |  16/02/16 08:54
 
- להכפיש את נתניהו
משה מיכאל  |  16/02/16 10:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
עידן יוסף
נפגעים בתאונת דרכים בין אוטובוס בקו 402 של אגד למשאית באזור מודיעין    נהג האוטובוס ביצע תאונה דומה לפני כמה שנים    גודש תנועה כבד בכביש ירושלים-תל אביב
ראובן לייב
הענקת רישיון-נהיגה כבר מגיל 17 תורמת לא מעט לריבויין של תאונות הדרכים, ועל כן הגיעה סוף-סוף העת להסיק את המסקנות הדרושות
איציק וולף
נהג רכב פרטי נהרג ונוסעי משאית נפצעו קל בתאונה בכביש 85    רוכב אופנוע החליק ברחוב יפו בירושלים ונפצע קשה בראשו
יהודה דרורי
עידן יוסף
כך טוען חוקר תאונות בשימוע הקטל בדרכים שמקיימת ועדת הכלכלה    איגוד הקב"טים בתעבורה: טפלו בגורם האנושי    אבואב: רק מחצית התקציב הוקצתה למוקדי סיכון
רשימות נוספות
ועדת הכלכלה: שימוע ציבורי נגד תאונות  /  עידן יוסף
גיורא רום מונה ליו"ר הרשות לבטיחות בדרכים  /  עידן יוסף
תיק גל בק לא ייפתח  /  איתמר לוין
ייחוד בעייתי  /  עו"ד אבי שינדלר
חתול שומר על השמנת   /  ציפי לידר
לא יתחילו בלעדינו  /  יהלה רוטרמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il