X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשיח הזה ובחוקים הללו כל אחד נאחז בקרנות המזבח באמונות של המחנה שלו גז, בנקים, שקיפות, תעסוקה, דיור ואיכות הסביבה, רזי ברקאי ואראל סגל. מה שתכניס למכונת הווכחנות המחנאית הולך
▪  ▪  ▪
שיח ציבורי [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

אני זוכר ראיון של רות דיין, אשתו של משה דיין, בו היא מספרת שהם לא נפרדו בגלל כל הבגידות שהיו לשתום העין, אלא בגלל שהיא הלכה לבקר אסירים פלשתינים והוא לא היה מוכן לכך.
דרכיהם נפרדו על מזבח האידאולוגיה שחצה ביניהם ולא על-רקע משפחתי. לנו זה נראה משונה. משונה כמו אלו שנפרדו בקיבוצים סביב הסוגיה האם סטאלין היה שמש העמים או לא. במיוחד שהיום אנחנו יודעים שאפילו ירח הוא לא היה.
אני מאלו ששמחים שהאידיאולוגיה מתה. מישהו פעם אמר לי שהמילה אידיאולוגיה, טומנת בחובה את המילים אי-דיאלוג. אי-שיח בין האנשים. היא קיר שמפריד ללא יכולת הבנה, הכלה, הקשבה ושיח אמיתי.
אבל הימים האלו מראים שאת האידיאולוגיה השארנו מאחור ובמקומה נשאבנו לוויכוח שבטי. מגובה באווירה טוקבקיסטית לפעמים. אפילו שלא פעם נדמה לנו שהכל פה נסוב סביב ויכוחים אידאולוגיים נוקבים, על כל נושא שבעולם. תרבות, חינוך, ערכים, דמוקרטיה, דת ומדינה וגבולות.
דו קרב
האמת היא שמעט מאוד מהדיונים הנוקבים והמתלהמים כאן נסובים על אידיאולוגיה. הפכנו לשבטים מפוצלים ומפורדים שמנהלים ויכוחים באצטלה של ערכים, אך בתוכם אלו ויכוחים שבטיים. מי למחנה הזה ומי למחנה האחר. מה שייך למחנה שלי ומה למחנה הנגדי. זה לא השטחים, או הכיבוש, היהודית ודמוקרטית מול הדמוקרטית ויהודית. לא, זה כלל לא זה.
בשיח הזה ובחוקים הללו כל אחד נאחז בקרנות המזבח באמונות של המחנה שלו. פעם מפלגת העבודה האמינה בהתיישבות גם מעבר לקו הירוק. וכיום הדגל שלה הוא האמונה בפתרון שתי המדינות, אגב גם של הליכוד, לפחות בחלקו. ההבדלים הם מינוריים. כך בכל סוגיה כמעט. אבל בכל תחום כל שהוא הצדדים נפרסים לדו קרב משני צדי המתרס. גז, בנקים, שקיפות, תעסוקה, דיור ואיכות הסביבה, רזי ברקאי ואראל סגל. מה שתכניס למכונת הווכחנות המחנאית הולך.
לא רק אצלנו. הרפובליקנים בעברם הרחוק היו אלו שבעד שחרור העבדים. אלו שנשאו את בשורת אמריקה הפתוחה והליברלית יותר. כיום הם נתפסים בדיוק להפך. מלחמה ושלום, סגירות ופתיחות הכל מסתדר על-פי השבט. כאן ושם.
ככה נראה השיח הציבורי שלנו שמלובה ברשתות החברתיות. כך נראית כל סוגיה שהיא. אז לפני שאתם ממהרים לחרוץ דעתכם בכל נושא שהוא תבדקו אם אתם נשטפים בזרם השבטי, המסתגר, המפחד מהאחר, או שזו סוגיה עקרונית, או לפחות הטיעונים משכנעים אתכם, לפני ההתגודדות האוטומטית השבטית. לפני החלוקה לימין, שמאל, מזרחי, אשכנזי, כיפה סרוגה, שחורה, או כיפת שמים.
והאמת והשלום אהבו.

תאריך:  18/02/2016   |   עודכן:  18/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רזי ברקאי
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אידיאולוגיית המחנאות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
טועה ובענק
רפי לאופרט  |  25/02/16 18:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דביר מור
האם האירנים עושים ככל שביכולתם על-מנת להיות מעצמה במזרח התיכון ? מדוע הסכם הגרעין מול ארה"ב ושאר מעצמות המערב מסייע לכך !?
רועי אורן
אסור למדינה להפקיר נשים וילדים המשתייכים לקבוצות החלשות אשר לרוב אין להן את הידע והמשאבים לשרוד בעולם האמיתי
יצחק מאיר
כאילו אין להם שמים כלל והכל על הארץ, הטוב והמטיב, המלחמה והשלום, השובע והרעב, הצמא והרוויה, הנחשים והעקרבים והמן והשלו, ואפילו האלוהים יורד כביכול משמיו והוא בסנה הבוער
יוני בן-מנחם
אירן השיעית הצליחה להשיג בזכות רוסיה ניצחון בקרבות בסוריה אולם העולם הסוני איננו מוכן להשלים עם מפלתו. רק הסדר מדיני יוכל לסיים את המלחמה אך הוא רחוק ועד שיושג יוקז דם רב
אברהם הללי
האור הוא אורו של עם ישראל המקבל אורו מהקב"ה להאיר לכל העמים ואור זה ישאר תמיד דולק להאיר שרכו של ישראל ולהאיר דרכם של אומות העולם להיטיב מעשיהם ושכל אדם וביחוד כל מנהיג שיעשה מעשיו גלויים באור ולא במחשכים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il