X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אנו חייבים להתאחד, כי אנו כולנו, רקמה אנושית אחת חיה. להבין, כי כולנו עם אחד, אב אחד לכולנו עת צרה היא לעולם ולעם היהודי, וממנה ייוושע
▪  ▪  ▪
המצפון שלנו [צילום: אבישג שאר-ישוב/פלאש 90]

מעשה באדם ושני בניו, שהיו מהלכים ביערות עד, ואבדה דרכם בשממה ושיממון. נאלצו השלושה לפרנס את עצמם ממזונותיהם של חיות הבר, הוכרחו לאכול את מעט העשבים הראויים למאכל. אך אין זה מאכל בריאים. עשבים ועלים הגדלים פרא רובם אינם ראויים למאכל אדם. על כן יכאיבו לאדם במעיו, כאשר יאכל אותם.
וכך היה. מדי אכלם כאבה בטנם, אך מוכרחים היו לאכול, כדי לחיות. עד שיום אחד בא הבן הקטן לאביו, ובישרו בחיוך וגיל. ראה אבי, היום אכלתי מעשבי הבר הנקרים בדרכינו, לא חשתי כל כאב. כלומר, כבר הורגלו בני מעיי, במזונות פרא אלה. האב בשמעו את דברי בנו, לא שמח בשמחתו, כי אם בכה בכי רב.
אמר האב לבנו מה פשר בכיו. ראה בני. הן אנו תועים עתה בישימון, בין אריות ונמרים, ושאר חיות הטרף. אך בכל פעם, שאכלנו מדשא הארץ כמו בהמות, וחשנו במעינו, זכרנו כי בני אנוש אנו, ואלה אינם מזונותינו. טבע גופינו נשאר כטבע בני האדם, ועל כן אין אנו מסתגלים למזונות החיות. אך כעת כששמעתי כי טבע גופך כבר נהפך להיות כטבע הבהמות והחיות. כעת התברר כי נשתנו בך סדרי בראשית, ונהפכת לטבע אחר, לטבע בהמי. אות הוא כי גופך כבר חדל מטבע שאר האנשים, וייהפך כבהמה. איך לא אבכה.
הרגשת האלוקים
כל כולו של המעשה לא בא אלא בשביל המסקנה הנוראה העולה ממנו. אם אינך מרגיש, אות הוא, כי כבר נהפך טבעך לטבע הבהמות, ועל כן אינך מרגיש. הן כל אחד מאתנו מודע להרגשה הרעה, המצטרפת וכרוכה עם מעשה שאיננו הגון. אלוקים עשה את האדם ישר, הקב"ה ברא את האדם, כל אדם, עם ישרות פנימית הטבועה בליבו. ועל כן ישנא האדם כל עושה עוול, וייחלץ להצלת הזולת, מפני אהבת האלוקים החקוקה בטבעו, והמזוגה בתוך נשמת רוח אפו. וזוהי הרגשת המצפון, ונקיפותיו. המצפון הלא הוא הרגשת האלוקים, ואהבת היושר הצדק והאמת החקוקה בשורשינו, והצפונה בתוך תוך עומק לבבנו.
ועל כן בכל עת אשר ניכשל ח"ו בחטא, או נחזה בסבל הזולת, ונחוש את נקיפות המצפון, נשמח. כי אז נדע, כי עדיין נשמת רוח אלוקים בקרבנו, וכי רגשותינו רגשות אדם הנברא בצלם. נשמח, כי נפשנו עדיין נשארה בטהרתה, והיא בכוחה וחיוניותה, בריאה כיום היבראה. אך כאשר יחדל מצפונינו להציק לנו לנוכח חטא ועוול, אות הוא כי ח"ו הושחתה נפשנו. כאשר נחדל להרגיש, אות היא כי הפך טבענו לטבע בהמי, כאותן בהמות וחיות אשר אין להם מצפון, כי לא נבראו בישרות.
קראתי בספר 'חיי עולם', כי לפני שנים שלחו הסובייטים שני לווינים לירח של מאדים. הלווינים הללו הופעלו על-ידי אנרגיית השמש, ולשם כך היה עליהם לשנות מידי פעם את זווית הכנפיים שלהם על-פי הוראות שקיבלו מכדור-הארץ. מדי יום היו שולחים אליהם מבזק בן כמה שניות שהכיל אלפי פקודות בשפת מחשב. את הפקודות הללו צריך היה לבדוק מדי יום ויום, שורה אחר שורה, ולחזור לבדוק, כדי שלא תיפול שום טעות. יום אחד מישהו טעה, והכניס ספרה אחת לא נכונה באחת השורות בתוכנית. גם האיש שצריך היה לבדוק את הנתונים מספר פעמים, כנראה לא שם לב לכך. בנוסף, זה קרה ביום שישי, ובשבת, שגם שם הוא חצי יום מנוחה. האיש שצריך היה לבדוק האם הלווין אכן קיבל את הפקודות, לא בדק כמו שצריך. יום ראשון גם הוא יום מנוחה, וכשהגיע יום שני, התברר שהלווין לא שינה את זווית הכנפיים, איבד את האנרגיה, והקשר עימו אבד. וכך מסתובב לו אי-שם בחלל לווין, ואף אחד כבר לא יודע מה הוא עושה ולאן הוא הולך, והוא כבר לא יכול ליצור קשר. הכל בגלל טעות במילה אחת, בשורה אחת, שגורמת לכך שהשדר פשוט לא הגיע. יש כלי, אבל הוא לא הולך לשום מקום. הוא הפך מדבר שיכולה להיות בו תועלת עצומה לחפץ חסר ערך וחסר משמעות.
כבוד והערכה
המצפון שלנו, כבני אדם, הנשמה שלנו, כיהודים, קיימים, במידה בה אנו שמים לב, לאלה, החיים בינינו, שמכל מיני סיבות, בגלל טעות במילה אחת, בשורה אחת, כמו אותו לווין, הלכו לאיבוד. אנו בני אדם, אנו יהודים, רק במידה, שלא נוותר על-אף אחד ואף אחת. לא נוותר על מי שנדחק לשוליים, ונמצא בסיכון ומצוקה.
לא נוותר על-אף מובטל ומובטלת, וניחלץ למענם, למצוא להם תעסוקה ופרנסה מכובדת. לא נוותר על-אף ניצול וניצולת שואה, וניחלץ למענם, להפיג בדידותם, ולחלצם מעניותם ועצבותם. לא נוותר על-אף קשיש וקשישה, וניחלץ למענם, לשמחם ולהעסיקם ולהוציאם מבדידות ועניות. לא נוותר על-אף רווק ורווקה המאחרים למצוא זיווגם. לא נוותר על-אף עני וענייה, גם אם הם מטופלי רווחה וביטוח לאומי. לא נוותר על-אף אב שכול ואם שכולה, ונעשה הכל בכדי למנוע שכול ונכות מכאן ולהבא, בתאונות דרכים ובטרור. לא נוותר על-אף מוגבל ומוגבלת, נכים ונכות, וננגיש להם בכל בית כנסת, ובכל מקום ואתר, ונעסיק אותם בכבוד ובהערכה לכישרונותיהם. לא נוותר על-אף יהודי ויהודייה, ונקרבם בעבותות אהבה ותוכחה לאמונה ולתורה ומצוותיה. לא נוותר על-אף אדם ואישה, ונאיר לנו ולהם את חיינו, בשבע מצוות בני נוח, ובאמונה ואהבה אמיתית.
אנו חייבים להתאחד, כי אנו כולנו, רקמה אנושית אחת חיה. להבין, כי כולנו עם אחד, אב אחד לכולנו. עת צרה היא לעולם ולעם היהודי, וממנה ייוושע, בלי ייסורין וצער, בה במידה שנתאחד ונתלכד באמונה ואהבה. אסונות ופגעים, צער בעלי חיים, צער בני אדם, צער יהודים, לכל תרופה אחת ויחידה: אחדות. כולנו בלב אחד בתפילה אל האחד.

תאריך:  16/02/2016   |   עודכן:  16/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
השחצנות וההתנשאות לא פגו, לא דוכאו ולא נשמעה בדבריו אפילו חרטה מוגבלת
מאיר שיבר
הבעיה היא שמרוב תחכום ומורכבות האנשים הללו איבדו את היכולת לזהות את הכיוונים על פני המפה
הראלה ישי
במערכת זוגית, על שני בני הזוג לדעת לסנן, לא כל דבר יכול להיכנס אליהם הביתה, לא כל דבר מתאים להם
אפרים הלפרין
צמצום משרתו של רזי ברקאי אחת לא מצמצמת את נזקו, חובה לצמצם את משרתו בשעתיים, היינו לקצץ את משרתו ב-100%
צ'לו רוזנברג
אין לי כל עניין לשמוע את העו"ד שפטל כפי שאיני מרגיש כל צורך לשמוע את דעותיו של אראל סג"ל ממש כך. לעומתי ישנם וודאי רבים המפיקים הנאה רבתי מהקשבה לדבריהם של השניים. בכבוד רב. גם אם דבריהם מרגיזים בלתי מוסריים, אך עדיין אינם עבירה על החוק, דינם שיישמעו. אסור לסתום להם את הפיות.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il