X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הסודות מאחורי המדפים

למה אין מסלול VIP בסופר?

מדוע ברשת המזון עם שלל עמדות הקופה שבה, לא מקצים גם קופה/שתיים גם ללקוחות כבדים, שם יעמוד אורזן שיסייע באופן קבוע ללקוחות, ייקח להם את העגלה למכונית ואפילו ייתן להם שי קטן על כל קנייה
▪  ▪  ▪
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

בכל רשת שיווק שמכבדת את עצמה, קיים מסלול מהיר, ללקוחות אשר בעגלתם עד 10 מוצרים. צודק מי שמקצה מסלול זה, שכן דבר יותר מעצבן מלעמוד כעשר דקות בתור לקופה וגם אם בילית קודם לכן כשעה ליד המוצרים, אולם מדוע לא לכבד גם את הלקוחות הכבדים עם העגלות העמוסות, אשר משאירות בסופר מדי חודש כ-3000-2500 שקלים?
מדוע בכל המקומות האחרים, מכבדים אחרי לקוחות אלו ומחזרים אחרים בכל מיני מותרות ופינוקים?
לדוגמה בשדה התעופה, עם שטיח אדום והמתנה קצרה.
מדוע ברשת המזון עם שלל עמדות הקופה שבה, לא מקצים גם קופה/שתיים גם ללקוחות כבדים, שם יעמוד אורזן שיסייע באופן קבוע ללקוחות, ייקח להם את העגלה למכונית ואפילו ייתן להם שי קטן על כל קנייה, משהו מחמם ומפנק, יכול להיות בקבוק יין, או חלה לשבת, או עוגה ואו כל מוצר אחר, אחר יביע את תודת הרשת למאמץ שעשה הלקוח עבורה. שהרי הרשת חייה ונושמת באותם לקוחות חוזרים ובמיוחד מאלה אשר הסל שלהם גבוהה במיוחד.
בעידן המחישובי הנוכחי, קל מאוד לזהות לקוחות אלה ולתת להם את היחס המגיע להם, במילים אחרות כל כך קל היום לזהות לקוחות אלו ולסמנם וכל פעם שהם רוכשים אפשר וצריך לפנק אותם, או על-ידי עזרה לרכב, או על-ידי שי קטן וצנוע, אשר נותן להם הרגשה של מיוחדות וחשיבות.
כמה חכם לעשות צעד קל ופשוט זה (ובמיוחד שלקוחות אחרים העומדים בתור רואים ושואלים "למה נותנים להם ?" או "האם גם לנו מגיע"?)
בדרך כלל בחיים מה שעושה את העבודה, אלה הם הדברים הקטנים האישיים קרי תשומת לב והיא מדברת הרבה יותר מאשר מבצעי פרסום ראוותנים שחלקם באים לפאר את המנכ"ל בפני הבעלים וחברי הדירקטוריון, אך עלות התועלת שלהם ברוב קטנה באופן משמעותי מאותה חבילת שוקולד או דבש שעלותם לרשת היא מספר שקלים, אולם תועלתה לרשת רבה לאין שיעור.
אחד הדברים שתמיד עובד זה "כלל פארטו" או חוק 80/20, במילים אחרות 80% ההכנסות הרשת או בית העסק מגיע מ20% מהלקוחות. אין הכוונה לזלזל בשאר ה-20%, אלא בא להדגיש שתשומת לב מיוחדת ללקוחות הכבדים עשויה להניב תשואה גבוהה מאוד, מעוד תשדיר פרסום בטלוויזיה שבין השאר משרת את יחסי הציבור של המנכ"ל וחבריו להנהלה המצומצמת.
הידעת?
פארטו היה כלכלן איטלקי שחיי במאה ה-19 וניסח את העיקרון הקרוי של שמו, אשר בא לציין תופעות של עיקר וטפל, כמו 20% מהלקוחות של העסק מייצרים 80% מההכנסות, או לחלופין 20% מהמוצרים ברשת תורמים את עיקר ההכנסות באזור 80%.

תאריך:  17/02/2016   |   עודכן:  17/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
למה אין מסלול VIP בסופר?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עצה של יועץ אסטרטגי?
יוא"ב  |  19/02/16 17:05
2
יותר
שמ  |  22/02/16 01:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
מחר יפתח באתר ההנצחה הירושלמי פארק לאטרקציות ספורטיביות, שנועד לחבר את הדור הצעיר של היום עם מורשת הקרב של חטיבת הצנחנים ממלחמת ששת הימים בחזית הירדנית
שלמה פרלה
ישראל איננה המדינה היחידה הנהנית מהדלפות מתוך דיוני מוסדות האיחוד האירופי. לדיפלומטים האירופים ידוע כי גם לארצות הברית ולטורקיה אוזניים בחדרי דיונים שונים, אלא שהפעם רמת החדירה לדיונים, על תוצאתה המהירה, הביאה את הוועדה לדון באמצעים הנדרשים להבטחת ביטחון שדה, תחום שאינו נהנה מרמת מודעות גדולה בין חברי הוועדה ובמועצת השרים בכלל
שיה מלכין
"שייצ'קה, ולנטיין, יום של אהבה היום. נו...כבר פרחים לבוא?"    הם באו, בהחלט באו    ליום האהבה - על כל הפרחים שבחיי
משה חסדאי
אנו חייבים להתאחד, כי אנו כולנו, רקמה אנושית אחת חיה. להבין, כי כולנו עם אחד, אב אחד לכולנו    עת צרה היא לעולם ולעם היהודי, וממנה ייוושע
רפי לאופרט
השחצנות וההתנשאות לא פגו, לא דוכאו ולא נשמעה בדבריו אפילו חרטה מוגבלת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il