X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יעלון לא ממש מרגיע את תושבי עוטף עזה הריסת בתי מחבלים יכולה להועיל האירנים יכולים להפר בשקט את ההסכם יותר ויותר מתנדבים מערביים נוטשים את דאעש
▪  ▪  ▪
מתחת לרגליים [צילום: דו"צ, פלאש 90]

לא מרגיע

שר הביטחון, משה יעלון, הודה השבוע שהחמאס חופר מנהרות התקפיות. לדבריו, חמאס ממשיך להתעצם מאז מבצע צוק איתן למרות הקושי שבייבוא אמל"ח, וממשיך לחפור מנהרות הגנתיות וגם התקפיות. מבחינת פעילות נגד המנהרות, יעלון לא פירט למעט האמירה שישנה פעילות הגנתית והתקפית, ונתן כדוגמה את הפעילות הרובוטית של חיל ההנדסה באזור רצועת עזה.
אמירתו של יעלון נתנה אישור למה שתושבי עוטף הרצועה אמרו זמן רב: אנחנו שומעים חפירות מתחת לבתינו. אמירתו של יעלון בנוגע לפעילות הרובוטית אינה מספקת. תושבי עוטף עזה חוששים חודשים ארוכים מהרגע שבו מחבלי חמאס ייצאו ביישוביהם, וכעת יעלון מאשר שהחמאס חופר מנהרות התקפיות. כדי להרגיע את אזרחי ישראל, צריך להגיד יותר מאשר "פעילות רובוטית". הממשלה צריכה להסביר לאזרחים כיצד היא הולכת לפעול אקטיבית נגד מנהרות אלו, וזה אפשרי גם בלי לחשוף מה שצריך להישאר מוצנע.

ברכת הבית

השבוע הרסו כוחות צה"ל את בתיהם של שני המחבלים שרצחו חמישה ישראלים ב-19 בנובמבר. אביו של אחד המחבלים אמר לסוכנות הידיעות רויטרס, שהרס הבית איננו מרתיע, מאחר שצעד זה ננקט גם בעבר אך לא עצר את גל הפיגועים. אמו של המחבל השני טענה, שהרס הבתים הוא דווקא דבר מחזק. במקביל, הדרג המדיני אימץ את קביעתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שמחבל שיוסגר בידי משפחתו - ביתו לא ייהרס.
יכול להיות שהרס הבתים אינו מרתיע את המחבלים הפוטנציאליים. עם זאת, הדבר כן הביא להסגרתו של המחבל שרצח את יעקב ונתנאל ליטמן, לאחר שאביו של המחבל חשש שיהרסו את ביתו. התקדים הזה יכול להביא למקרים דומים של חצי צרה. מחבל מבצע פיגוע, ואז קרוביו מסגירים אותו כדי לשמור על ביתם. ישנה גם האפשרות שהידיעה שקרובי משפחתך יסגירו אותך, תמנע ממחבלים פוטנציאליים לבצע את פיגועיהם.

חנות צעצועים

זמן מה לאחר שרשת הצעצועים טויס אר אס החלה לפעול בישראל, ביקרתי באחד הסניפים, ואני זוכר את התדהמה וההתלהבות שאחזו בי לנוכח מדפי צעצועים כה רבים. כך כנראה הרגיש שר ההגנה האירני כאשר הגיע לרוסיה, עם רשימת קניות ארוכה, כדי לרכוש מערכות נשק מהמתקדמות בעולם. לפי הפרסום השבוע, אותה רשימת קניות כוללת מגוון טילים לפגיעה במטרות ביבשה, באוויר ובים, מטוסי קרב מדגם סוחוי Su-30, מטוסי אימון, מסוקי תובלה, משחתות, צוללות וטנקים.
גורם ביטחוני ישראלי אמר, שרכישות אלו נוגדות את הסכם הגרעין שנחתם בין אירן למעצמות, מאחר שמדובר בנשק התקפי. לדבריו, מדובר במספר רב של הפרות שהמערב מתחיל להתעלם מהן. נראה, כי אירן מתחילה למתוח את גבולות הסכם הגרעין שלה עם המעצמות, וכפי שאותו בכיר אמר, המערב לא הולך לעשות כלום. לא סביר שאחרי דיונים כה רבים סביב ההסכם, המערב יבטל אותו בקלות, למרות שמדובר בהפרות בוטות.
מי שכנראה יבלוט בחוסר פעילות יהיה ממשל אובמה. מאחר שהקדנציה השנייה שלו קרובה לסיומה ולנוכח מה שנחשב בעיניו להסכם טוב, לא נראה שהוא יפעל בצורה כלשהי נגד אירן. לפיכך, לאירן יש זמן לפחות עד השבעת הנשיא הבא לפעול כראות עיניה, ללא תגובה מערבית ממשית.

בחר את המומחה

ביום שישי הקרוב יתקיימו באירן הבחירות לפרלמנט והבחירות למועצת המומחים, שממנה את המנהיג העליון של אירן. לאור גילו ומצבו הבריאותי של מנהיג אירן הנוכחי, עלי חמינאי, והעובדה שחברי המועצה נבחרים אחת לשמונה שנים, אלו שייבחרו השבוע יקבעו את זהותו של מנהיג אירן הבא.
עלי חמינאי משמש כמנהיג העליון של אירן משנת 1989, לאחר מותו של חומייני. לפני שנתיים עבר חמינאי ניתוח לטיפול בסרטן הערמונית, וכעת עולה לדיון השאלה מי יחליף אותו. באחריות המנהיג הבא יהיה להמשיך את הקו הנוכחי של המדינה: התקרבות למערב ביחד עם קידום תוכניות אירניות. השילוב הזה מחזק את אירן מבחינה כלכלית, צבאית ומדינית. אולם יש לזכור, שאין הדבר תלוי בו בלבד, אלא גם במנהיגי המערב ובראשם נשיא ארה"ב הבא. באמצעות דיפלומטיה נכונה ופעולות שונות שיחזקו דיפלומטיה זו, אירן תצליח להמשיך לקדם את מטרותיה גם לנוכח השינויים הפוליטיים הצפויים.

בחזרה הביתה

כוחות כורדים מיוחדים חילצו השבוע נערה שבדית בת 16 מידי דאעש. הנערה ברחה משבדיה עם החבר שלה בן ה-19, חולצה באוקטובר אך חזרה לזרועות החבר וילדה בן. כעת, לאחר שהחבר נהרג בהפצצות, היא חולצה בפעם השנייה. במקרה אחר, נערה איטלקית שברחה לשטחי דאעש, יצרה קשר עם משפחתה וביקשה שיעזרו לה לחזור הביתה.
לאור הגעתם של בני נוער רבים לשטחי דאעש, מנסים מומחים ליצור דפוס של אותם בני נוער. נראה שאין זה אפשרי, מאחר שהארגון מושך אליו אנשים מכל שכבות הגיל, ההשכלה והמעמד החברתי. אולם יותר ויותר מהם מנסים לחזור לבתיהם, לאחר שהתברר להם שהחיים בשטחי דאעש אינם אוטופיים כפי שגורמים מהארגון הציגו. דבר זה יכול להפוך לאחד מכלי התעמולה נגד דאעש. צעירים וצעירות שהגיעו לארגון וברחו ממנו, יספרו את סיפורם לעולם, בתקווה שהדבר ימנע מאנשים אחרים להצטרף לארגון.

תאריך:  25/02/2016   |   עודכן:  25/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חופרים לנו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אתם לא רואים שהשמיים מרוססים
מסעודה משדרות  |  25/02/16 11:32
2
צודק, הצואה והפרטנר חופרים
לנו קברים   |  26/02/16 16:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
אביתר בן-צדף
עשרות מואשמים בארצות-הברית בניסיון להצטרף לדאעש, ויותר מעשרים הודו באשמה    תאירוד נתן ובסטר פּוּג נתפס בחודש ינואר בנמל-תעופה טורקי כשברשותו 180 קלטות תעמולה של דאעש
אריאל י. לוין
כבר תשע שנים מדברים אצלנו על סכנת מיכלי האמוניה במפרץ חיפה, וכמו תמיד התשובה היא "יהיה בסדר". אולי איומיו של נסראללה יביאו סוף-סוף לפתרון מעשי
ארי בוסל
האיסלאמיסטים צועדים בבטחה הולכת וגוברת ומרגישים כי כוחם הולך וגובר. איש לא יכול - וגם לא מנסה - לעוצרם. רק מתי מעט, הרעד העובר בהם כה חזק והם יודעים שחובה לעשות מעשה - שהרי איך תינצל שארית הפליטה?
אודי דקל, עומר עינב
ניתן להגדיר את היעדרה של הגדרה מוסכמת לבעיה האסטרטגית שבפני ישראל, לצד תיעדוף שונה של האיומים והיעדר הצבעה על הזדמנויות, כ'מבוכה אסטרטגית'. במילים חריפות יותר: הכאוס בסביבתה האסטרטגית של מדינת ישראל גורם לכאוס מחשבתי ולבחירה בתפיסת הסטטוס-קוו כאופציה העדיפה    שרטוט קווי מדיניות לממשלת ישראל, שיסייעו להתמודדות מיטבית עם האתגרים    תובנות מהכנס השנתי (2016) של המכון למחקרי ביטחון לאומי
יוני בן-מנחם
מפקדי הצבא המצרי מודאגים מהצלחותיו של ארגון דאעש בצפון סיני ומתהליך הדמורליזציה בקרב יחידותיהם. דאעש החל לשלב נשים בפיגועים נגד חיילי צבא מצרים
רשימות נוספות
דאעש  / מי ומי    | 
יעלון: עדיף דאעש בסוריה מאשר אירן  /  אריאל י. לוין
ריבלין: מימוש הריבונות - התשובה לדאעש  /  אריאל י. לוין
איזנקוט: סכנה גוברת מדאעש  /  אריאל י. לוין
חמאס דו-פרצופי  /  אריאל י. לוין
ביבשה ובים  /  אריאל י. לוין
תראו את זה  /  אריאל י. לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il