X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בכיר פתח ג'בריל רג'וב תוקף בחריפות את חמאס ומאיים בנקיטת צעדים נגדה גורמים בפתח טוענים כי רג'וב במצוקה קשה וכי הוא מנסה לרכוש את תמיכת פתח ומצרים במסגרת קרב הירושה באמצעות נקיטת קו תקיף נגד חמאס
▪  ▪  ▪
ג'יבריל רג'וב. להפחית המאמצי הפיוס [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

ג'בריל רג'וב, חבר הוועדה המרכזית של תנועת פתח הטיל ב-23 בפברואר "פצצה" פוליטית כאשר הודיע על הפסקת שיחות הפיוס בין פתח לחמאס בדוחא שבקטר ואיים בנקיטת צעדים נגד חמאס.
בראיון שהעניק לסוכנות הידיעות הרשמית של מצרים אמר רג'וב: "לא יהיו יותר פגישות בדוחא או במקומות אחרים בעניין הפיוס ויישום הפיצול, כל הדיבורים על פגישה נוספת בדוחא אינם נכונים, תנועת פתח תנקוט בצעדים נחרצים נגד חמאס שלא יאפשרו לה לחטוף את רצועת עזה תחת הכיסוי התנגדות, איסלאם או אחים מוסלמים".
רג'וב ניסה גם להפחית במאמצי הפיוס של קטר והתחנף לשלטון המצרי, האויב של של חמאס, ואמר כי המדינה שהכי פועלת לעודד את תנועת פתח לשים קץ לפיצול היא מצרים בראשותו של הנשיא עבד אלפתאח א-סיסי ש "עבורה הבעיה הפלשתינית היא עניין גורלי".
מאמצי פיוס
סבב שיחות הפיוס הראשון בין חמאס לפתח בדוחא הסתיים לפני כמה ימים ואמור היה להתחדש השבוע אך תנועת פתח דחתה אותו בטענה כי יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס עדיין לא הספיק להתעדכן בנושא בגלל עיסוקיו המדיניים וכי הוא יתחדש בקרוב לאחר הדיון במוסדות פתח.
בתום סבב השיחות הראשון נמסר כי גובש "נייר עבודה מעשי" ליישום הסכם הפיוס שסוכם כבר בעבר בין פתח לחמאס. הודעתו של רג'וב הדהימה את תנועת חמאס שפרסמה הודעה שבה נאמר כי "הצהרות רג'וב נועדו ליצור מתח ואינן משרתות את מאמצי הפיוס".
גם בכירים בארגון הג'יהאד האיסלאמי והחזית העממית ברצועת עזה פרסמו הודעות דומות נגד רג'וב.
כמה חברים בכירים בתנועת פתח שנחשבים ליריבים פוליטיים של רג'וב כמו אמין מקבול, מזכ"ל המועצה המהפכנית של פתח וג'מאל אבו אלרוב, חבר המועצה המהפכנית הכחישו את דבריו של רג'וב וטענו בראיונות לתקשורת כי הדיונים בדוחא עם חמאס יתחדשו בתחילת החודש הבא לאחר שמחמוד עבאס ידון במוסדות פתח בנייר העבודה שגובש עם חמאס.
הקשר לקרב הירושה ברש"פ
ג'בריל רג'וב ידוע בקשריו הטובים עם תנועת חמאס במשך שנים ארוכות, אחיו נאיף רג'וב הינו בכיר בזרוע המדינית של חמאס ואף היה עצור במשך תקופה ארוכה בכלא הישראלי.
בחודשים האחרונים נמנע ג'בריל רג'וב מלתקוף, בראיונותיו לתקשורת, את חמאס ובכמה מקרים אף החניף לה והשאלה הנשאלת היא מה גרם לו לשנות את עמדתו לאחר כל כך הרבה שנים.

תאריך:  25/02/2016   |   עודכן:  25/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יוני בן-מנחם
ירדן פנתה לרוסיה ולארה"ב בבקשה לפעול כדי למנוע מעבר של עשרות אלפי פליטים מסוריה לשטחה. ירדן חוששת מחדירת אלפי מחבלים של דאעש ואלקאעדה לצפון הממלכה כדי לערער את יציבותה
יוני בן-מנחם
הנהגת חמאס החלה ביישור ההדורים ביחסיה עם אירן אך איננה מוכנת להתנתק מהמחנה הסוני בראשות סעודיה. חמאס רוצה להסתייע במעמדה האזורי החדש של אירן ובהתחזקותה הכלכלית בעקבות הסכם הגרעין
אילנה שניידר
מרמאללה לסעודיה ומשם לקנדה: על חייה של קנדית ממוצא פלשתיני שבחרה לעזוב את האיסלאם התובעני ולעבור לאורח חיים נוצרי
ארי בוסל
האיסלאמיסטים צועדים בבטחה הולכת וגוברת ומרגישים כי כוחם הולך וגובר. איש לא יכול - וגם לא מנסה - לעוצרם. רק מתי מעט, הרעד העובר בהם כה חזק והם יודעים שחובה לעשות מעשה - שהרי איך תינצל שארית הפליטה?
יוני בן-מנחם
על-פי מקורות בחמאס יו"ר הלשכה המדינית ח'אלד משעל החליט שלא להתמודד בבחירות על ראשות התנועה והמועמד המוביל לתפקיד הינו אסמעיל הניה. דאגה במחנה הסוני ששינוי ההנהגה בחמאס יאיץ את התקרבותה מחדש לאירן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il