X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
את סיפור הידידות מזויפת של הרוצחים את שכניהם וחבריהם היהודים אסור לשכוח
▪  ▪  ▪
"בחור טוב" [צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90]
הסתה פרועה
מוטב כי נבין את המציאות שבה אנו חיים כעת ובה חיו קודמינו - של גלי הסתה פרועה נגד יהודים באמצעים שונים ובחסות מנהיגים.

המחבל מאלעיזריה שליד ירושלים, סעדי עלי אבו חאמד, שתקף את המאבטח צביקה כהן ממעלה אדומים ופצע אותו אנושות, מתואר על-ידי מי שעבדו עמו במעדניה שבקניון כ"בחור טוב ממשפחה טובה". לדבריהם, הוא לא הראה סימן מקדים למעשיו: "אחרי פיגוע הוא היה מוריד את עיניו מבושה". "אני המום, הוא בחור טוב ממשפחה טובה. אם האחים שלו היו יודעים שהוא מתכנן משהו, הם היו עוצרים אותו במיליון אחוז", סיפר בעל עסק הסמוך למעדנייה בקניון שבה עבד המחבל.
"היינו שותים קפה, מעשנים סיגריה, לא ראינו שום דבר", הוסיף.
בעל העסק, שמכיר גם את אחיו של המחבל, העובדים גם הם בקניון, ציין: "אין להם את השנאה בעיניים, הם באים לעבוד. הם לא דיברו אף פעם על המצב ותמיד כשהיה פיגוע, הם היו מורידים את העיניים מבושה".
"הוא (המחבל - ש"ב) תמיד היה שואל אותי מתי להכין דגים לאשתי", המשיך בעל העסק בתיאור ההלם שבו שורה בעקבות הפיגוע הקשה. "שום סימן, מחייכים, חיבוקים כמו משפחה, שנים שזה ככה עם האחים שלו שעובדים פה המון שנים". אחיו של המאבטח הפצוע סיפר כי צביקה הכיר את תוקפו: "הוא שתה איתו קפה יומיים לפני כן".
נשמע מוכר?
אולי רק משום שלא עבר זמן רב מאז נשמע הירקן מרמת אביב ג' שהעסיק בעבר את נשאת מלחם, המחבל שביצע את פיגוע הירי בדיזנגוף ב-1 בינואר 2016, מתראיין ל"חמש עם רפי רשף" וטוען כי הופתע כשגילה כי מדובר בו. "הוא היה אחראי מאוד. כולם אהבו אותו, אני אהבתי אותו", העיד.
לדבריו, "הוא עבד אצלי כשליח במשך ארבע, חמש שנים. הוא היה בנאדם נורמטיבי", טען הירקן, "אנשים סמכו עליו להיכנס לבתים, והוא היה בקשר עם הרבה קליינטים...". הוא הוסיף כי "בחיים לא היו תלונות מצד קליינטים, לא הייתי מחזיק אותו אם כן".
הירקן סיפר שגילה כי מדובר במלחם רק לפי שמועות שהגיעו לאזניו, ושוב הדגיש: "הוא בחיים לא דיבר על פוליטיקה. הוא בא ממשפחה מאוד מכובדת, אני מכיר את האבא. אני היכרתי את הבן אדם (המחבל) כמו כף היד שלי. הוא עבד, אכל ושתה איתנו".
האם שכחנו?
סמל תומר חזן הי"ד בן 20 מבת ים, נרצח ב-20 בספטמבר 2013 על-ידי המחבל הערבי נדאל עמר, תושב השומרון, וגופתו הוסתרה בבור מים. הרוצח שעבד עם חזן במסעדה נתפס על-ידי שירותי הביטחון ואמר בחקירתו כי ביקש לסחור בגופה כדי לשחרר את אחיו המחבל הכלוא בישראל.
ב-27 בפברואר 2002 נרצח במשרדו שבמפעל באזור התעשיה עטרות שמצפון לירושלים, גד רג'ואן הי"ד בן 34, לאחר שנורה מטווח קרוב על-ידי פועל פלשתיני שהעסיק.
ב-1994 רצחו המחבלים הערבים שביר קאסם טאהר חאזם ואבו-מוסא סאלם עלי עטיה במכות גרזן, את אייזיק רוטנברג הי"ד, ניצול שואה בן 69 שעבד עימם באתר בנייה, כתנאי לקבלתם לארגון טרור.
המחבל הערבי מקלד מחמוד סלאח רצח ב-29 במארס 1993 בדקירות סכין את מעסיקו יהושע דויטש הי"ד, נמלט, נתפס ושוחרר בעסקה עם הפלשתינים.
ב-28 ביוני 1991 נרצח אבי אושר הי"ד, איש משפחה בן 40, במטע התמרים שניהל במושב משואה. את אבי רצח בדקירות סכין אחד הפועלים הערבים שעבד עמו כ-15 שנים ושהיו ביניהם יחסי ידידות, שכללו גם ביקורי משפחות הדדיים. ביום שישי ה-24 באוגוסט 1929, הוזהר אליעזר דן סלונים שהיה ראש הקהילה היהודית בחברון, מפני פרעות קרבות, בתקופה של הסתה פרועה של ערבים כנגד יהודים. סלונים דיבר עם ידידיו הערביים והם הבטיחו לו שלא יקרה כדבר הזה. סלונים האמין, והודיע לתושבים היהודים שאין צורך להימלט מחברון.
הפרעות בערבו של היום היו מחרידות בכל קנה מידה. 67 יהודים נרצחו ורבים אחרים עונו ונאנסו על-ידי שכניהם, שהביאו לקץ הישוב היהודי בחברון עד לגאולתו המחודשת תחת ריבונות ישראלית.
כבדהו וחשדהו
אלה הם רק חלק מהאירועים שבהם נרצחו יהודים על-ידי "חבריהם לעבודה", "שכניהם האדיבים" ומי שנחשבו על ידם כ"נורמטיביים" וכמי ש"אין סיכוי שירימו ידם על זבוב" (אבל על יהודי אולי דווקא כן), "ממש בני משפחה".
אין להכליל, אך מוטב כי נבין את המציאות שבה אנו חיים כעת ובה חיו קודמינו - של גלי הסתה פרועה באמצעים שונים ובחסות מנהיגים, נגד יהודים בשל עצם היותם יהודים, קרובים כרחוקים, אשכנזים כספרדים, דתיים יותר או פחות, זקנים, גברים, נשים וטף...יהודים. מציאות זו מחייבת אותנו לקיים את רוח דברי חז"ל: "כבד אותם וחשוד בהם". ודאי אל לנו ללכת שבי אחרי דברי הרגעה וחנופה, הנפוצים בתרבות של אזורנו.

לזכרם של הנרצחים ובתפילה להחלמתם המהירה של הפצועים.
תאריך:  06/03/2016   |   עודכן:  07/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
איציק וולף
העיתון אל ג'רידה דיווח כי ישראל העבירה לרוסיה מידע מודיעיני על העברת אמצעי לחימה מתקדמים מתוצרת רוסית מאירן - דרך סוריה - לידי חיזבאללה בלבנון
יוני בן-מנחם
ראש הממשלה נתניהו מוביל תמיכה בהצעת "חוק ההדחה" מהכנסת שמהווה פגיעה באופיה של הדמוקרטיה בישראל. מדובר בטעות חמורה שעלולה להקצין עוד יותר היחסים בין יהודים לערבים במדינה
אהוד פרלסמן
מדינת ישראל צועדת בכיוונה של מדינה דו-לאומית, שחצי מתושביה יהיו ערבים, וחצי מהיהודים החיים בה יהיו חרדים    זו דמותו של השד הדמוגרפי שהציגה בפנינו התוכנית "סלפי ישראל" ששודרה בערוץ 10    אלא שהשד הזה לא היה ולא נברא אלא בדמיונם של יוצרי התוכנית
איציק וולף
גוף ימין פנה אל ראש הממשלה, אל שרת המשפטים ואל השר לביטחון פנים בטענה כי הצבת מצלמות ירדניות בהר-הבית מהווה פגיעה בריבונות הישראלית בירושלים
עידן יוסף
נשיא המדינה קיבל את כתב האמנה של השגריר החדש ממצרים עם כניסתו כשגריר בישראל, שלוש שנים אחרי שלא היה בארץ שגריר    ריבלין ייצא בחודש הבא לרוסיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il