X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסודות מאחורי המדפים

מותג פרטי - מה לא מספרים לכם?!

הרשת חוסכת הוצאה אדירה על פרסום וכול זאת משום שמוצרי המותג הפרטי נמצאים אצלנו בבית שלנו, על המדפים ובמקרר. הדפסת שם הרשת על גבי התבלינים למשל או על הקפה, יוצרת מצב שבו אנו נחשפים כול יום ואפילו מספר פעמים ביום לשם הרשת, אם נרצה או שלא, דבר שמעלה באופן ניכר את המודעות הבלתי נעזרת שלו למותג
▪  ▪  ▪
שופרסל. חיסכון על פרסום [צילום: איתמר לוין]

המותג הפרטי, הולך ותופס תאוצה וחלקו במכירות הולך וגדל.
המותג הפרטי קיים לא רק ברשתות המזון, אלא גם ברשת סופרפארם עם מותגי לייף, סנדיי, באיקאה (שם כול המוצרים נושאים את השם איקאה) ברשתות האופנה עם שלל מותגיהם.
רשתות המזון בארץ החלו לאמץ את המותג הפרטי לפני מספר שנים והוא מאפשר להם להעמיד קוו מוצרים לצד המותגים המובילים ולשפר דרך כך את תנאי הסחר והמיקוח מול המותגים המובילים ובאמצעות זה לקנות מהר זול יותר, לקבל מהם תקציבי פרסום גדולים יותר, בקיצור לשפר את התנאים מולם.
ישנה נקודה אחת קטנה, שנוח לרשתות לא לציין ולא לדבר על כך.
העולם המודרני מרבה להשתמש בפרסום ולהשקיע בכך סכומי כסף אדירים, באמצעים גלויים, סמויים באופן ישיר ועקיף בעיתונות, בטלוויזיה ולאחרונה גם באמצעות שימוש מאסיבי באינטרנט וכל זאת על-מנת לחשוף בפנינו את המוצר, להאדיר את שמו של המותג או במילים אחרות להחדיר לראשנו את המוצר.
מדובר כאן על הוצאה אדירה אשר למעשה נמנעת ממוצרי המותג הפרטי וכול זאת משום שהם נמצאים אצלנו בבית שלנו, על המדפים ובמקרר.
הדפסת שם הרשת על גבי התבלינים למשל או על הקפה, יוצרת מצב שבו אנו נחשפים כול יום ואפילו מספר פעמים ביום לשם הרשת, אם נרצה או שלא, דבר שמעלה באופן ניכר את המודעות הבלתי נעזרת שלו למותג, אותה מודעות שהיא היא החשובה ביותר ביחסים שבים הלקוח למותג.
נוח לרשתות שלא לדבר על שטיפת ראש זאת, שכן היא חוסכת להם עשרות רבות של מיליוני שקלים בשנה, מיליוני שקלים אשר רובם הגדול לא מועבר לצרכנים במחיר טוב ומשופר, אלא עובר לקופת הרווח הנקי של הרשת.
רשת הגונה צריכה לשמור על פערי מחיר של לפחות 20% במינימום בין המותג המוביל למותג שלה, שכן היא אינה נדרשת להשקיע סכומי כסף אדירים במותג ובפרסום, היא נהנית מהורדת מחיר של המותג המוביל ואינה נדרשת להשקיע ממון רב בפיתוח קווי המוצרים. מהיום יש לכם את הכלים לבחון את מידת הגינות הרשת שלכם - רשת הגונה חייבת למכור את מוצרי המותג שלה במחיר הנמוך בלפחות 20% מהמותג המוביל, בתנאי שהיא לא מייקרת באופן מלאכותי את מחירי המותג המוביל.
הידעת?
המותג הפרטי ברשתות מובילות בחו"ל מגיע לכ-40% מכלל המכירות ובישראל גג 15% מכאן שיש עוד מקום רב להתקדם בנושא.

תאריך:  08/03/2016   |   עודכן:  08/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מותג פרטי - מה לא מספרים לכם?!
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
ממש ממש לא נכון שלילי מוחלט
יוסי ארגואן  |  9/03/16 05:54
2
 ל"ת
נב  |  9/03/16 14:03
3
שטיפת המוח הפירסומית
אהרון שחר  |  9/03/16 22:52
4
מותג פרטי
dedi  |  12/03/16 08:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי אורן
רפורמת ההוזלה בביטוח החובה שיוזם משרד האוצר עתיד לעודד את התחרות הלא-קיימת בשוק ביטוחי החובה,וכך,עשוי בשלב מאוחר יותר למנוע תאונות-דרכים
רפי לאופרט
יש אמונה, שאצל רבים היא בגדר מנטרה, שאין אפשרות לגבור צבאית על לוחמת טרור אע"פ שהנסיון הישראלי ונסיון במקומות נוספים, כגון בסרי-לנקה, מוכיחים אחרת
אהוד פרלסמן
לא טיפשותם של החוזים הובילה לטעויות המדהימות של כל תחזיות האוכלוסייה היהודית בישראל, אלא העובדה שלאחר מגמת ירידה מתמשכת במספר הילדים הממוצע לאישה, החלה לפתע בראשית שנות האלפיים מגמת עליה שלא ניתן היה לחזותה.
הרב ישראל רוזן
הפתרון המושלם המוצע על-ידי לפולמוס הכותל: יוקם 'הכותל הדרומי התיירותי' שלא יקרא 'מקום קדוש'. הוא ינוהל ע"י משרד התיירות או העירייה, ויאפשר טקסים מכובדים מכל הסוגים, ללא הבדל דת, גזע ומין. וחסל סדר לגיטימציות
יהודה דרורי
סיפר לי מדריך ישראלי שפעל במצרים זמן רב בקידום החקלאות ב"דלתא", שהמצרי הפשוט (דהיינו 90% של האוכלוסייה...), אין לו שנאה מיוחדת למדינת ישראל לבד מהשינאה הברורה ליהודים שמטפח האיסלאם כבר 1400 שנים    מי שהכי שונא אותנו שם, ושינאה חולנית ממש, הנם השכבות המשכילות, הן האיליטות והן המעמד הבינוני (החצי-משכיל...)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il