X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
איך אתה, כמורה, גורם לו להרגיש מספיק חשוב כמו כל שאר התלמידים בכיתה?
▪  ▪  ▪
להרגיש מספיק חשוב [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
ילדים מדתות שונות בכיתה [הקרן לחינוך של חבר העמים הבריטי]

אחד הגורמים המבטאים הישגים נמוכים של תלמיד היא רמה נמוכה של ביטחון עצמי בכיתה. הערכה עצמית נמוכה של תלמיד יכולה לנבוע ממספר סיבות:
1. בריאות לקויה
2. נָכוּת
3. אירועי חיים שליליים
4. הזנחה הורית
5. קושי לגבש חברויות
6. הַצָקָה
7. התעללות (פיזית ומינית)
8. אפליה (גזע, מין, דת, מעמד)
9. נטייה מינית
10. חוסר שליטה
דוגמה לאחד מסוגי האפליות האילו היא אפליה על-רקע דתי. דרך אחת שבה האפליה הזו יכולה לבוא לידי ביטוי היא סוג של "אפליה שקטה" בכיתה. כלומר, מבלי לומר זאת ישירות, רוב התלמידים בכיתה מרגישים לא בנוח מהנוכחות של בעל המיעוט הדתי.
מכאן עולה השאלה – איך אתה, כמורה, גורם לו להרגיש מספיק חשוב כמו כל שאר התלמידים בכיתה? לפי דעתי, הדרך הטובה ביותר היא להשתמש בו למתן דוגמאות מנושא השיעור.
כך, לדוגמה, כאשר בכיתה של יהודים בישראל מגיע תלמיד מוסלמי, הוא מרגיש טיפה נבוך ולא בנוח. הסיבה לכך היא ברורה – המצב הפוליטי הבעייתי בין יהודים למוסלמים במדינת ישראל ובין מדינת ישראל לעולם הערבי.
כמורה, על אחריותך לדאוג כי אף תלמיד לא יופלה לרעה בכיתה! לכן, מן הראוי שתיתן לו עדיפות בכיתה. אך לא רק לתת לו באופן אישי אלא גם לתרבותו על פני התרבות של הרוב בכיתה.
למשל, במידה ואתה מלמד טכניקות לפיתוח הזיכרון האנושי ואחת מהטכניקות היא זכירת מילים באמצעות מנגינות, אתה מבקש מהאימאם שידגים לך כיצד הוא קורא פסוקים מהקוראן דרך מנגינה.
הדגמה כזאתי נותנת לגיטימציה בכיתה לתרבותו של המיעוט ולא גורמת להם להדחיק את תרבותם לטובת תרבותו של הרוב. יש לכך חשיבות עליונה ביצירת שוויון בכיתה ובהעלאת הביטחון העצמי של כל התלמידים.

הכותב הוא היסטוריוסוף, היסטוריון של הציונות, ועיתונאי. בגיל 15 הוכר כתלמיד מחונן, והחל ללמוד בגיל זה לתואר ראשון במדעי מדינה, עד שסיים אותו בגיל 19. נכון להיום, הוא כותב ספרים בתחום הפילוסופיה.
תאריך:  09/03/2016   |   עודכן:  09/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן אראל
נכון הוא שאולי לא "כל הערבים" בדיוק כך, אבל האם לא נכון כמו-כן שהרחוב הערבי בָחר ובוחר בחמאס?
יוני בן-מנחם
סעודיה הסכימה לראשונה למשא-ומתן ישיר עם המורדים החות'ים בתימן ובכך פתחה את הדלת להסדר מדיני. השינוי בעמדה הסעודית נובע מההכרה בכך שלא ניתן להשיג הכרעה בקרבות והתחזקותם של ארגוני אלקאעדה ודאעש בתימן המאיימת על הממלכה
ראובן לייב
ביטול חוק הספרים על-ידי השרה מירי רגב הוא תעודת-עניות לתרבות הישראלית, שאותה היא אמורה לייצג בכבוד הראוי לה, ויחזיר את הסופרים לימים הקודרים שנאלצו לחוות, בעל כורחם בעבר
אליקים העצני
גם הרצל הזה השלה את עצמו לחשוב, שכאשר תקום המדינה ותהיה יציאה מאסיבית של היהודים אליה, יירד הלחץ הפנימי, לא תהיה עוד סיבה לאנטישמיות
עו"ד צבי שוב, עו"ד עופר פרץ
האם בעלי חלקות שלא השתתפו בהליכי תכנון חייבים בהשתתפות בהוצאות היזם? הלה יכול לבצע כמה מהלכים פשוטים כדי להבטיח שלא ישא לבדו בנטל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il