X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דרושה תוכנית ארצית לאומית מקיפה שתקבע לאן פני החקלאות, ממנה תיגזר תוכנית מקומית לכל ישוב וישוב, או לקבוצת ישובים במשותף, ימצאו המקורות התקציביים למימוש תוכנית זו
▪  ▪  ▪
החקלאות בישראל לאן? [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

החקלאות בישראל עברה מספר תקופות, החל משלב הלמידה ותפישת הקרקע, עבור לחידושים והמצאות, וכניסה לתקופות קשות המלוות בקשיים כלכליים ומשברים, הן בארץ והן בעולם. מחקלאות של פרדסים לחקלאות של פרחים, חממות, תות שדה ועוד.
בכל אותן תקופות היו שני גורמים ארגוניים שתמכו, עודדו וסייעו לחקלאים, אם בקיבוץ ואם במושב לעבור תקופות קשות ולהטמיע תורה חקלאית מתקדמת. אלה הם משרד החקלאות והתנועות המיישבות.
עם חלוף הזמן משרד החקלאות שהחזיק מערך הדרכה מפואר הגיע כנראה למסקנה כי הישובים מספיק חזקים והפריט את מערך ההדרכה, ולמעשה הפסיק להדריך. במקביל תנועות ההתיישבות נחלשו מאוד עקב כישלונות כלכליים וניהוליים, ועברו שנים עד שכיום יש להם משקל מסוים, אבל בוודאי לא חזרו לימי הזוהר.
במקום תנועות ההתיישבות הוקמו בארץ המועצות האזוריות, שהן מוטות שלטון מקומי(מוניציפלי) ואין להן גישה רצינית לנושא החקלאי. כפועל יוצא מכך החקלאות הלכה ונחלשה, מעמדה ירד, מספר המועסקים והעוסקים בחקלאות ירד, נעשו שינויים דמוגרפיים בישובים שבאו לחזק ונמצאו מחלישים את הישובים בדמות שכונות ההרחבה.
כך שכיום אין גורם רציני אמיתי המטפח את החקלאות, מתווה לה את דרכה, ובמקביל תומך בישובים החקלאיים, ועוזר להם בתקופות משבר כבתקופות שפע. כיום כ-1000 ישובים חקלאיים מכל הסוגים וכ-40 מועצות אזוריות.
ולכן דרושה תוכנית ארצית לאומית מקיפה שתקבע לאן פני החקלאות, ממנה תיגזר תוכנית מקומית לכל ישוב וישוב, או לקבוצת ישובים במשותף, ימצאו המקורות התקציביים למימוש תוכנית זו. עם זאת מאחר שהשלטון המקומי(ועדי האגודות) בישובים מתחלף מידי שנתיים, צריך שתהיה רציפות, וזו יכולה להבנות על בסיס הקצאת מורה דרך ומכוון, לכל ישוב שישמור על ביצוע תוכנית האב הרב שנתית ויהיה ער לשינויים המתחוללים בתוכניות העל.

תאריך:  09/03/2016   |   עודכן:  09/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דניאל גלילי
איך אתה, כמורה, גורם לו להרגיש מספיק חשוב כמו כל שאר התלמידים בכיתה?
איתן אראל
נכון הוא שאולי לא "כל הערבים" בדיוק כך, אבל האם לא נכון כמו-כן שהרחוב הערבי בָחר ובוחר בחמאס?
יוני בן-מנחם
סעודיה הסכימה לראשונה למשא-ומתן ישיר עם המורדים החות'ים בתימן ובכך פתחה את הדלת להסדר מדיני. השינוי בעמדה הסעודית נובע מההכרה בכך שלא ניתן להשיג הכרעה בקרבות והתחזקותם של ארגוני אלקאעדה ודאעש בתימן המאיימת על הממלכה
ראובן לייב
ביטול חוק הספרים על-ידי השרה מירי רגב הוא תעודת-עניות לתרבות הישראלית, שאותה היא אמורה לייצג בכבוד הראוי לה, ויחזיר את הסופרים לימים הקודרים שנאלצו לחוות, בעל כורחם בעבר
אליקים העצני
גם הרצל הזה השלה את עצמו לחשוב, שכאשר תקום המדינה ותהיה יציאה מאסיבית של היהודים אליה, יירד הלחץ הפנימי, לא תהיה עוד סיבה לאנטישמיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il